СОЦІАЛЬНА РОБОТА НА ПІДПРИЄМСТВІ: ОРІЄНТИРИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ АВІАЦІЙНОЇ ГАЛУЗІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-94-103

Ключові слова:

соціальна робота на підприємствах, соціальні інновації, інновації соціальної роботи, цілі сталого розвитку, соціальний розвиток, соціальний потенціал підприємства.

Анотація

Актуальність теми дослідження пов’язана з проблемами забезпечення сталого розвитку суспільства та полягає в необхідності застосування напрямів і методів соціальної роботи на досягнення трансформаційних змін на підприємствах авіаційної галузі. Соціальна робота на підприємствах у контексті цього дослідження виражається як організація соціальної підтримки та допомоги у вирішенні складних соціальних та екологічних проблем, оскільки реалізація її напрямів, методів та технологій має забезпечити соціальний вплив та трансформаційний зсув до соціальних змін і соціальної справедливості. Зроблено припущення, що трансформувальна модель соціальної роботи на підприємствах має ґрунтуватися на еко-соціальному підході до практики соціальної роботи, що дозволить забезпечити її змістовність через поєднання основних напрямів: соціальне партнерство, соціальне лідерство, соціальна відповідальність. Визначено основні завдання соціальної роботи на підприємствах авіаційної галузі: підвищення ефективності соціального управління; розвиток соціальної активності та компетентності керівників усіх рівнів; створення умов для розвитку лідерських та професійних якостей, прояву інноваційного потенціалу фахівців; удосконалення загальної системи соціальної адаптації та безперервного професійного зростання фахівців підприємствах авіаційної галузі. Наголошено на активізації соціального партнерства як важливого інструмента підприємств авіаційної галузі для забезпечення культури безпеки авіації. Акцентовано увагу на тому, що просування ініціатив з формування культури безпеки в авіації потребує створення певної спільної інфраструктури на засадах безпечної партнерської взаємодії закладів освітньої та соціальної сфери, державних установ й органів самоврядування, бізнес-структур, недержавних громадських й благодійних організацій. У перспективі це стає важливим моментом для здійснення підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи на підприємствах, зокрема для організації й функціонування соціальних служб на підприємствах авіаційної галузі через реалізації інноваційних напрямів й методів соціальної роботи й освіти серед працівників цих підприємств.

Посилання

Бугайко Д. О., Харазішвілі Ю. М. Теоретичні основи стратегічного управління безпекою авіаційної галузі в контексті забезпечення сталого розвитку національної економіки. Вісник економічної науки України. 2020. 1 (38), С. 166–175. doi: https://doi.org/10.37405/1729-7206.2020.1(38).166-175

Васильєв В. В. Соціальна робота на підприємстві : навч. посіб. Київ : Видавничий Дім «Слово», 2011. 424 с.

Котикова О.М., Савельчук І.Б. Мобілізація партнерства між академічною й професійною спільнотою фахівців соціальної сфери та авіаційної промисловості для забезпечення культури безпеки в авіації. Всесвітній конгрес «Авіація у ХХІ столітті». (28-30 вересня 2022 р., м. Київ). URL : https://conference.nau.edu.ua/index.php/ Congress/Congress2022/paper/viewFile/8934/7162 (дата звернення: 12.02.2023)

Кривоконь Н. І. Концептуальні засади створення та функціонування соціальної служби на підприємстві. Соціальна служба в Україні: соціально-психологічні засади формування й ефективного функціонування. Матеріали наук.-практич. конф. (12 травня 2005 р., м. Черкаси). Київ : Фенікс, 2005. С. 578-585.

Лаврінко О. В. Соціально-психологічна служба підприємства: формування комунікативних якостей його менеджерів. Соціальна служба в Україні: соціально-психологічні засади формування й ефективного функціонування. Матеріали наук.-практич. конф. (12 травня 2005 р., м. Черкаси). Київ : Фенікс, 2005. С. 543-549.

Моргай Л. А. Соціальна робота на підприємстві : навч. посіб. Умань : Візаві, 2021. 224 с.

Приймак Н. С. Соціальна робота у контексті системи стратегічного менеджменту підприємства. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 12. С. 52-53.

Савельчук І. Б. Використання технологій зеленої соціальної роботи як механізму забезпечення сталого розвитку громади. Соціальне підприємництво: теорія, практика та міжнародний досвід: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 18 трав. 2018 р. Київ : КНЕУ, 2018. С. 152–155.

Савельчук І. Б., Сейко Н. А., Андрійчук Н. М. Вплив соціального партнерства на інноваційний розвиток освітнього середовища університету: модель Quadruple Helix. Педагогічна освіта: теорія і практика. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Інституту педагогіки НАПН України. 2020. Випуск 29 (2). С. 72-81. DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2020-29-72-81

Семігина Т. В. Чому соціальна робота набуває зеленого кольору? Вісник АПСВТ. 2018. № 2. С. 11-27.

Тюптя Л. Т. Концептуальна модель соціальної служби на підприємстві. Соціальна служба в Україні: соціально-психологічні засади формування й ефективного функціонування. Матеріали наук.-практ. конф. (12 травня 2005 р., м. Черкаси). Київ : Фенікс, 2005. С. 354-359.

Isaienko V., Bugayko D., Kharchenko V., Paweska M. Challenges of International Science and Education in the Field of Aviation Transport Safety. Logistics and Transport. 2018. № 38 (2). Р. 23-32.

Savelchuk, I., Bybyk, D., Zhytynska, M., Ivzhenko, I., Mikheiva, O., & Kunytsia, T. Trends in the Development of Social Work: Postmodern Ideas and Prospects. Postmodern Openings. 2021. 12 (3Sup1). Р. 143-154. https://doi.org/10.18662/po/12.3Sup1/356.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01