АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦЯ З РОЗРОБКИ КОРИСТУВАЛЬНИЦЬКИХ ІНТЕРФЕЙСІВ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-199-209Ключові слова:
професійна діяльність, розробка користувальницьких інтерфейсів, UI дизайн, UX дизайн, design-thinking, кваліфікаційні вимоги.Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі підвищення якості професійної підготовки майбутніх бакалаврів у галузі інженерії програмного забезпечення, а саме визначення кваліфікаційних вимог, актуалізації цілей та змісту освітніх програм їхньої підготовки шляхом аналізу професійної діяльності фахівця з розробки користувальницьких інтерфейсів. Прогрес та інтегрування технологій у повсякденне життя призводить до значного зростання попиту на таких фахівців. Водночас сфера інформаційних технологій постійно розвивається, створюючи тим самим потреби у більш спеціалізованих навичках, які можна здобути лише під час професійної освіти. Аналіз професійної діяльності фахівця з розробки користувальницьких інтерфейсів дозволив визначити предмети, засоби, процес, технології, умови та продукти на кожному етапі створення користувальницьких інтерфейсів різного програмного забезпечення. Визначено користувальницький інтерфейс як те, за допомогою чого користувачі взаємодіють з цифровими пристроями або програмними засобами. Розглянуто посадові обов’язки UI-дизайнера, UX-дизайнера, фронтенд-розробника, графічного дизайнера та фахівця з дослідження користувацького досвіду – фахівців, які займаються розробкою користувальницьких інтерфейсів. Проаналізовано процес розробки користувальницьких інтерфейсів на таких етапах: вивчення потреб, бажань та моделей поведінки користувачів; визначення проблеми, яку потрібно вирішити; генерування ідей для вирішення проблеми; прототипування; тестування (відповідно до концепції «Design Thinking»); розробки програмної частини користувальницького інтерфейсу (написання програмного коду, тестування та контролю якості, крос-платформної підтримки, забезпечення доступності для людей з особливими потребами). Визначено кваліфікаційні вимоги до фахівця на кожному з етапів розробки користувальницьких інтерфейсів для підвищення якості професійної підготовки майбутніх бакалаврів у галузі інженерії програмного забезпечення, актуалізації цілей та змісту освітніх програм їхньої підготовки.
Посилання
Бардус І. О. Фундаменталізація професійної підготовки майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій до продуктивної діяльності : монографія. Харків : ПромАрт, 2018. 393 с.
Стинсьĸий В. Формування дизайнерської компетентності у студентів-програмістів у процесі навчання у ЗВО. Доступність і неперервність освіти впродовж життя: зарубіжний досвід та національна практика : зб. тез доп. наук.-практ. інт.-конф. з міжнар. уч., м. Івано-Франківськ, 2022. С. 240–244.
Are UI Designers In Demand in 2023? URL : https://careerfoundry.com/ en/blog/ui-design/are-ui-designers-in-demand (accessed: 03.02.2023).
Bilousova L. I., Gryzun L. E., Zhytienova N. V. Fundamentals of UI/UX design as a component of the pre-service specialist’s curriculum : SHS Web of Conferences 104. 02015. doi: 10.1051/shsconf/202110402015.
Brainstorming. Oxford Advanced Learner's Dictionary. URL : https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/brainstorming?q=brainstorming (accessed: 03.02.2023).
Framing. Oxford Advanced Learner's Dictionary. URL : https://www. oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/frame_2?q=framing (accessed: 03.02.2023).
Front-end. Cambridge Dictionary. URL : https://dictionary.cambridge.org/ dictionary/english/front-end?q=Front-end (accessed: 03.02.2023).
Gonzalez C. A., Ghazizadeh M., Smith M. Perspectives on the Training of Human Factors Students for the User Experience Industry. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting, 2014. № 58 (1), P. 1807–1811. doi: 10.1177/1541931214581378.
Grønbæk K., Grudin J., Bødker S., Bannon L. Achieving cooperative system design: shifting from a product to a process focus. Participatory Design. CRC Press, 2017. P. 79-97.
Hassenzahl M. User experience design. Soegaard M., Dam R. F. (editors). The Encyclopedia of Human-Computer Interaction. 2nd ed. Aarhus, Denmark: The Interaction Design Foundation Publisher. 2013. P. 1–14
Liedtka J. Why design thinking works. Harvard Business Review, 2018. № 96 (5), P. 72-79.
UI. Cambridge Dictionary. URL : https://dictionary.cambridge.org/ dictionary/english/ui?q=UI (accessed: 03.02.2023).
User Interface. Oxford Advanced Learner's Dictionary. URL : https://www. oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/user-interface (accessed: 03.02.2023).
UX. Cambridge Dictionary. URL : https://dictionary.cambridge.org/ dictionary/english/ux (accessed: 03.02.2023).
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1. URL : https://www.w3.org/TR/WCAG21/ (accessed: 03.02.2023).