АКТИВІЗАЦІЯ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ З РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-334-342Ключові слова:
активізація методичної роботи, вихователі закладу дошкільної освіти, форми методичної роботи.Анотація
У статті висвітлюються питання активізації методичної роботи з розвитку професійно-мовленнєвої компетентності вихователів закладу дошкільної освіти. На основі аналізу психологічної літератури було з’ясовано, що проблемі методичної роботи в різних закладах освіти присвячено чимало наукових розвідок і практичних інновацій. Науковцями розкриті особливості організації методичної роботи в закладах освіти різного рівня, схарактеризовано ефективність різноманітного практичного досвіду з активізації методичної роботи в закладі дошкільної освіти; виявлено зміст і форми інновацій в активізації методичної роботи вихователів. Дослідники сенс методичної роботи вбачають у підборі найбільш раціональних методів навчання й виховання дітей через підвищення рівня загальнодидактичної і методичної підготовленості педагога до організації і ведення навчально-виховної роботи; обміні досвідом між членами педагогічного колективу, виявленні та пропаганді передового педагогічного досвіду Здійснений аналіз цілеспрямованого спостереження за професійно-мовленнєвою діяльністю вихователів в організованих умовах на онлайн заняттях, бесіди, анкетування, аналіз продуктів методичної роботи вихователів, документації навчального матеріалу дозволяє констатувати відсутність системного, цілеспрямованого характеру планування мовленнєвих занять з навчання дошкільників складати розповіді-роздуми. Автором були застосовані форми активізації методичної роботи з розвитку професійно-мовленнєвої компетентності вихователів закладу дошкільної освіти. Серед них такі: інтерактивні етюди, хвилинка емпатії, гра-змагання «Цитатні суперечки», інтелектуальна гра-змагання «Два намети», педагогічний полілог, методична капсула вихователя, інтерактивна гра, клубна форма «Салон помилок», проблемний стіл, творчий лист, методичний ринг, панорама творчих справ, моделювання, семінар-презентація «Школа оновлення», інтерактивна взаємодія «Педагогічна карусель», складання хмари тегів «Опиши, розкажи, поміркуй», модель кейсу «Використання прийомів візуалізації у процесі навчання дітей старшої групи складати розповідь-роздум», імітаційна гра «Змістова характеристика розповіді-роздуму». Перспективу подальшого дослідження вбачаємо в обґрунтуванні критеріїв активізації методичної роботи в закладах дошкільної освіти; розробці дидактичних і технологічних засад інформаційного забезпечення активізації методичної роботи з розвитку професійно-мовленнєвої компетентності вихователів закладу дошкільної освіти з використанням сучасних комп’ютерних технологій.
Посилання
Жерносек І. П. Організація науково-методичної роботи в школі. Харків : Основа, 2016. 128 с.
Калуська Л. Нові підходи до методичної роботи в ДНЗ. Дошкільне виховання. 2015. № 11. С. 10–11.
Карамушка Л. М. Психологія управління закладами середньої освіти. Київ : Наука-Центр, 2020. 332 с.
Крутій К. Л. Масові форми методичної роботи з педагогами в сучасному дошкільному навчальному закладі. Запоріжжя : «ЛІПС» ЛТД, 2014. 128 с.
Ліннік О. Сучасні інтерактивні технології методичної роботи з педагогічними кадрами. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2019. № 8. С. 21–28.
Павлютенков Є. М. Професійне становлення керівника дошкільного навчального закладу. Дошкільна освіта. 2015. № 1. С. 4–11.