ВИКЛИКИ ЧАСУ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТАМИ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-386-395Ключові слова:
дистанційне навчання, виклики часу, змішане навчання, інформаційні технології, іноземна мова, заклад вищої освіти, студент.Анотація
У статті розглядаються можливості застосування сучасних інформаційних технологій у процесі вивчення іноземних мов студентами немовних спеціальностей за різних умов. Значна увага приділена електронному навчанню та виявленню при цьому проблем у закладах вищої освіти. Для проведення дослідження автори використали метод опитування з метою збору та аналізу відповідей респондентів. Зібрана інформація виражала думку студентів щодо вивчення іноземної мови в процесі реалізації електронного навчання, їх належну підготовку до його використання на заняттях. Опитування студентів різних факультетів Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка продемонструвало наявність таких недоліків: електронне навчання вимагає більших витрат часу, ніж традиційні курси через використання електронної пошти або дошки обговорень; повільне підключення до Інтернету, що створює багато проблем для студентів. Водночас результати проведеного дослідження показали, що електронне навчання має і свої переваги: допомагає студентам зрозуміти їх навчальні матеріали на заняттях з іноземної мови шляхом перегляду онлайн відео за участі носіїв мови; використання персональних пристроїв (мобільний телефон, mp3 плеєр тощо) та різних комп’ютерних програмам; допомагає студентам засвоїти курс (матеріал) та отримати більше інформації; надає можливість ділитися власними думками зі своїми одногрупниками на форумах. Автори аналізують погляди сучасних фахівців щодо застосування інформаційних технологій у навчанні іноземних мов, а також наводять власні приклади впровадження електронного навчання в освітньому процесі; розкривають практичний аспект використання інформаційного інтернет-ресурсу в рамках викладання іноземної мови; наголошують на ролі викладача як індивідуального консультанта. Окрім того, автори окреслюють подальші напрямки розвитку та впровадження змішаного та електронного навчання, зауважують на необхідності розробки навчально-методичних комплексів та оновлення навчальних програм з елементами змішаного навчання.
Посилання
Бабій О. «Е-освіта» як спосіб впорядкування та вдосконалення процесу викладання іноземних мов. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (Мелітополь, 20 травня 2021). Мелітополь : ТДАТУ, 2021. С. 183–187.
Гладких Г. Сучасні засоби дистанційного навчання. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (Мелітополь, 20 травня 2021). Мелітополь : ТДАТУ, 2021.С. 194–197.
Гулак В. Oсобливості дистанційного навчання іноземної мови. URL : https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74165 (дата звернення: 16.03.2022).
Коваленко А. Дистанційне навчання іноземної мови за умов пандемії: специфіка форм і методів роботи. URL : http://www.aphn-journal.in.ua/archive/35_2021/part_3/39.pdf (дата звернення: 16.03.2022 )
Редько В. Особливості дистанційного навчання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти в умовах карантину. URL : https://naps.gov.ua/ua/press/about_us/2243/#:~:text=%D0%A3%20%D0%B4%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D1%86%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%96%20%D1%96%D0%BD%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%BC%D0%BE%D0%B2,%2C%20%D0%BE%D0%BD%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BD%2D%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%B8%2C%20%D0%B0%D1%83%D0%B4%D1%96%D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B8. (дата звернення : 16.03.2023)
Рябуха Т., Насалевич Т. Особливості організації дистанційного навчання іноземної мови у вищій школі. Проблеми іноземних мов у закладах вищої освіти: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (Мелітополь, 20 травня 2021). Мелітополь : ТДАТУ, 2021. С. 190–193.
Савчук Т. Дистанційне навчання. Міжвузівський науково-методичний семінар «Використання дистанційних освітніх технологій у викладанні іноземних мов» : тези доповідей (Київ, 15 лютого 2022 р.). Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2022. С. 76–78.
Шум О. Способи перевірки знань студентів: ресурси для розробки елементів дистанційного заняття. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти: матеріали І Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (Мелітополь, 20 травня 2021). Мелітополь : ТДАТУ, 2021. С. 208–210.