ОСОБЛИВОСТІ ПЛАНУВАННЯ ТА ПРОВЕДЕННЯ КУРСІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ ВІЙСЬКОВИХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-396-409

Ключові слова:

англійська мова спеціального призначення, англійська мова для військових, методика викладання, сучасні технології викладання англійської мови, курси англійської мови.

Анотація

Статтю присвячено особливостям планування та проведення спеціальних курсів англійської мови, які були б спрямовані на вдосконалення комунікативних навичок військовослужбовців. Автор підкреслює, що в сучасних умовах безпека нашої держави потребує висококваліфікованих військових професіоналів. Таким чином, зміна має включати підготовку вчителів англійської мови, здатних планувати та проводити курси ESP (English for Specific Purposes) для різних цілей, у тому числі «Англійська для військових». Мета дослідження – розкрити особливості планування та проведення курсів англійської мови професійної підготовки для Збройних Сил. Об’єктом дослідження є авторська письмова програма курсу ESP для військових. Наголошується на тому, що нині українська армія трансформується за стандартами НАТО, результатом чого має бути спільна міжнародна діяльність. Одним із важливих кроків є підготовка військовослужбовців і командного складу, здатних спілкуватися з іноземними колегами англійською мовою, оскільки це необхідно для виконання спільних бойових завдань разом із військами Альянсу. Оволодіння англійською під час запланованого курсу ESP дає кар’єрні можливості для наших бійців, адже вони зможуть стати фахівцями світового рівня. Це можна було б реалізувати завдяки спеціально запланованим курсам ESP, які могли б проводитися на базі навчальних закладів з урахуванням особливостей роботи зі студентами в рамках мультикультурного освітнього суспільства. Стаття містить авторську програму, зміст якої повинні засвоїти солдати та командний склад. Пропоновані завдання з курсу ESP базуються на нестандартних методах навчання військових формувань, включаючи проблемні методи навчання, активні, творчі форми та методи: проєкти, «мозковий штурм», дискусії, метод подкастів, асоціативний метод, навчання у співпраці чи кооперативному навчанні, ковзання, тематичні дослідження та рольові ігри, написання аргументованого есе, концептуальні карти, мережі, діаграми, перевернута класна кімната, інтегроване навчання змісту та мови (CLIL) тощо.

Посилання

Військовий інститут Київського національного університету ім. Т.Г.Шевченка. Система дистанційного вивчення іноземної мови. Основи військового перекладу. URL : http://www.rootua.com/ua/text/62 (дата звернення: 23.03.2023)

Онлайн-Вікторина на платформі Jeopardy «Military». URL : https://jeopardylabs.com/play/military-545 (дата звернення: 23.03.2023)

Постери з зображень Google для виконання інтерактивних завдань (Poster of military recruitment). URL : https://www.google.com/search?q=poster+

of+military+recruitment&tbm=isch&hl=uk&chips=q:poster+of+military+recruitment,onli

ne_chips:enlistment+bonus:zPYCXLHUMbc%3D&sa=X&ved=2ahUKEwjo-cfktv9AhWGuCoKHRRWBBcQ4VYoAHoECAEQJQ&

biw=1583&bih=757 (дата звернення: 23.03.2023).

Dumitrescu A., Dragomir I. Mil-to-Mil: a Collection of Authentic Text-Based Exercises. Sibiu : Editura Academiei Forţelor Terestre «Nicolae Bălcescu», 2008. 21 p.

Goldin A. The motivation for studying English in business communication in the distance learning system for students-economists. Матеріали VI Міжнародної конференції «Каразинські читання» : Людина. Мова. Комунікація. Харків : И. Н. Каразинський Харківський Національний Університет, 2007. Вип. 3. С. 88–90.

Hutchinson, T., Waters, A. English for Specific Purposes. A learning-Centered Approach. Cambridge University, 1987. 186 p.

Khalabuzar, O., Kondratieva, O., Chykil, M., & Nikishyna, T. (2019). Formation of Students’ Logical Thinking within the Multicultural Educational Society. Journal of History Culture and Art Research, 8(3), 150-161. https://doi.org/10.7596/taksad.v8i3.2199 (дата звернення: 22.03.2023).

Khalabuzar O. Interactive technologies and methods of ELT within the conditions of digitalization. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки: зб. наук. пр. Вип. 3. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 447-455.

Mellor-Clark S., Baker de Altemirano Y. Campaign – English for the Military (2). Oxford : Macmillan Publishers Limited, 2006. 145 p.

Palmer P. J. The Courage to Teach: Exploring the Inner Landscape of Teacher’s Life. San Francisco : John Wiley & Sons, 2007. 272 р.

Tennant M. Psychology and Adult Learning. London : Routlege, 1997. 73 p.

Wilga M. Rivers, Interactive Language Teaching. Cambridge : Cambridge University Press, 2000. 248 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01