ПІДВИЩЕННЯ МОВЛЕННЄВИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВОГО СТОРІТЕЛІНГУ У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-398-405Ключові слова:
цифровий сторітелінг, метод, навички говоріння, вища освіта.Анотація
Стаття присвячена методу цифрового сторітелінгу у викладанні англійської мови у закладах вищої освіти, зокрема вдосконаленню мовленнєвих здібностей студентів, що розглядаються як взаємодія та соціально-ситуаційна діяльність. Значення спілкування для тих, хто вивчає англійську як другу (іноземну) мову, не викликає сумнівів, оскільки мова стає домінуючим інструментом спілкування. Тому необхідність навчити учнів користуватися мовою як засобом спілкування, а не інформувати їх про мову спонукає педагогів до впровадження сучасних методів навчання. Сторітелінг як метод навчання впевнено входить до практики вчителів англійської мови протягом останніх двох десятиліть і рекомендований як досить ефективний і зручний, який допомагає зменшити психологічні такі бар’єри учнів щодо мовлення: тривога виступати на публіці та відсутність мотивації. У статті зазначається, що кілька постійних і традиційних сюжетів (елементарний, ефект метелика чи день бабака, синдром Попелюшки, квест тощо) добре відомі та легко впізнавані, тому викладачі можуть використовувати їх для створення комфортного освітнього середовища, спрямованого на підтримку мовленнєвих навичок студентів і, як такого, що зосереджений переважно на їх розвитку. У статті підкреслюється той факт, що сторітелінг має великий потенціал, тоді як цифровий сторітелінг об’єднує традиційне мистецтво усного оповідання з технологіями, доступними в класі двадцять першого століття. Це полегшує процес сприйняття інформації молодими людьми з кліповим мисленням, оскільки візуалізація привертає їх увагу та формує інтерес до тієї чи іншої теми чи дисципліни в цілому. Цифровий сторітелінг – практика поєднання наративу з цифровим вмістом, включаючи зображення, звук і відео, для створення цифрової історії за допомогою онлайн-платформ або відповідного програмного забезпечення. Цифровий сторітелінг може бути включений у вищу освіту як в режимі офлайн, так і під час дистанційного або змішаного навчання для подання нового матеріалу, заохочення до розмови, полегшення розуміння абстрактних чи концептуальних тем.
Посилання
Панченко Л. Цифровий сторітелінг в освіті дорослих: бар’єри та шляхи їх подолання. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020, Том 79, №5. С. 109-125.
Салюк Б., Школа І. Цифровий сторітеллінг у навчанні англійської мови здобувачів вищої освіти. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2022. Вип. 2. С. 375–385.
Abdelmageed M., El-Naggar Z. Digital Storytelling Enhances Students’ Speaking Skills at Zewail University of Science and Technology in Egypt. Proceedings of Society for Information Technology & Teacher Education International Conference. 2018. Р. 278–287. URL : https://www.researchgate.net/publication/329683327_ Digital_Storytelling_Enhances_Students%27_Speaking_Skills_at_Zewail_University_of_Science_and_Technology_in_Egypt (дата звернення: 18.10.2022)
Alterio M. Using storytelling to enhance student learning. 2001. URL : http://www.new1.heacademy.ac.uk/assets/documents/resources/database/ id471_using_storytelling_to_enhance_learning.pdf (дата звернення: 18.10.2022)
Amelia Leong C.H., Abidin Mohamad J.Z. Young ESL Learners’ Perception on the Effects of Using Digital Storytelling Application in English Language Learning. Pertanika Journals: Social Sciences & Humanities. 2018. 26 (T). Р. 179–198.
Bernard R. Digital storytelling: A powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory Into Practice. 2008. 47. Р. 220–228. 7. Kallinikou E., Nicolaido I. Digital Storytelling to Enhance Adults’ Speaking Skills in Learning Foreign Languages: A Case Study. Multimodal Technologies and Interaction. 2019. 3(3). Р. 1–10. URL : https://www.researchgate.net/publication/334907597_Digital_Storytelling_ to_Enhance_Adults'_Speaking_Skills_in_Learning_Foreign_Languages_A_Case_Study (дата звернення: 18.10.2022)
Midge F. Digital Storytelling Guide for Educators. USA: International Society for Technology in Education, 2010. 190 р.
Samantaray P. Use of story telling method to develop spoken English skill. International Journal of Language & Linguistics. 2014. 1(1). Р. 40–44.
Somdee M., Suppasetseree S. Developing English speaking skills of Thai undergraduate students by digital storytelling through website. Proceedings of the 3rd International Conference on Foreign Language Learning and Teaching, Korat, Thailand, 15–16 March 2013. Р. 166–176.