ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ ВИКЛАДАННЯ НАРОДНО-СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-252-262Ключові слова:
бакалавр хореографії, народно-сценічний танець, український народний танець, форми і методи викладання.Анотація
У статті окреслено актуальні аспекти фахової підготовки здобувачів першого рівня вищої освіти спеціальності 024 Хореографія, які виникли з початком воєнних дій в Україні. Публікація актуалізує питання оновлення освітніх компонентів, які спрямовані на формування готовності майбутніх хореографів до викладання народно-сценічного танцю в освітніх установах різного типу. Авторами наголошено на важливості виокремлення української народної танцювальної культури зі змісту дисципліни «Теорія та методика викладання народно-сценічного танцю» та перегляді переліку хореографічних культур інших національностей в її змісті. Робота містить аналіз проблематики професійної освіти бакалаврів хореографії, розкритої науковцями в дисертаційних дослідженнях 2021 року, публікацій з теорії та методики викладання народно-сценічного танцю, змістової складової силабусів різних закладів вищої освіти з викладання українського та народно-сценічного танців як окремих освітніх компонент. У статті є посилання на авторів навчально-методичної літератури з української народної хореографії, відеолекції від провідних майстрів народного танцю різних країн. Авторами описано змістовну складову викладання українського народно-сценічного танцю з огляду на регіональну особливість та унікальність освітньо-професійної програми «Хореографія», обґрунтовано оновлення змістової складової навчання студентів народно-сценічному танцю з орієнтацією на вилучення танцювальних культур країн-агресорів та акцентом на регіональний компонент (ознайомлення з народними танцями країн-сусідів, національних меншин Бердянщини) й культурну євроінтеграцію України (окремі країни Євросоюзу). У статті названо форми і методи викладання народно-сценічної хореографії в онлайн-форматі, які були апробовані авторами статті під час освітнього процесу і показали результативність фахової підготовки бакалаврів хореографії відповідно до стандарту спеціальності 024 Хореографія. Важливим у статті є актуальність окресленої проблематики, розуміння та реагування її авторів на освітні зміни в умовах воєнного стану в Україні, практична значущість інформаційного матеріалу у фаховій підготовці бакалаврів хореографії.
Посилання
Благова Т. О. Розвиток хореографічної освіти в Україні (ХХ – початок ХХІ століття) : дис…д-ра пед. наук : 13.00.04. Полтава, 2021. 595 с.
Добролюбова Н. В. Формування готовності майбутніх викладачів хореографії до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у професійній діяльності : дис…канд. пед. наук : 13.00.04. Харків, 2021. 288 с.
Легка І. П. До проблеми методики викладання народно-сценічного танцю у вищих навчальних закладах. Актуальні питання культурології: альм. наук. т-ва «Афіна» каф. культурології. Вип. 12. Рівне, 2012. С. 237-242.
Новини – Факультет культури і мистецтв Львівського національного університету імені Івана Франка. URL: https://kultart.lnu.edu.ua/news (дата звернення 14.08.2022).
Офіційний сайт кафедри теорії та методики навчання мистецьких дисциплін БДПУ. Хореографія. URL : https://bdpu.org.ua/faculties/fppom/structure-fppom/kaf-muz/osvitni-prohramy/khoreohrafiia/ (дата звернення 14.08.2022).
Стандарт вищої освіти України за спеціальністю 024 «Хореографія» галузі знань 02 «Культура і мистецтво» для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Київ: Міністерство освіти і науки України, 2020. 19 с. URL : https://v.gd/kUwxY4 (дата звернення 10.08.2022).
Чміль В. А. Танці Запорізького краю в обробці З. Сизоненка. Мелітополь : ПП Скребейко П. В., 2011. 340 с.