МЕТОДИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАОЧНОСТІ ПРИ РОЗРОБЦІ ПРЕЗЕНТАЦІЙ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-2-185-196Ключові слова:
презентація, наочність, навчання, запам’ятовування, сприйняттяАнотація
Дана стаття висвітлює деякі рішення здатні покращити ефективність розробки лекційного візуального матеріалу з точки зору придатності цього матеріалу до сприйняття та запам’ятовування здобувачами освіти. Через тиск, який створює на людину розвиток штучного інтелекту, та через загрози, які можуть постати перед людством через це вже у близькому майбутньому, дуже важливим стає створення максимального можливого обсягу умов для покращення рівня знань людини. Метою роботи було запропонувати прості, але ефективні рішення, які можна досить легко втілити в процес створення навчального матеріалу, з умовою щоб ефективність навчання перевищувала попередні рішення. Для статті обрано методи, які мають покращити рівень сприйняття здобувачами освіти навчального матеріалу за рахунок підвищення якості саме матеріалу а не спроб впливу на людину, яка здобуває освіту. Втілена спроба адаптувати методи створення лекційного матеріалу відповідно до того, яке сприйняття знань для людини є більш природнім. Підвищити ефективність навчального матеріалу для людини. В статті запропоновано певний перелік рішень, які закривають типові проблеми презентаційного матеріалу, які існували протягом багатьох років попри наявність технічних засобів їх подолання. Серед цих проблем – уривковий матеріал, відомості відірвані від загальної системи знань, монотонність, архаїчні методи навчання та інші. Причиною збереження проблем була нестача зусиль спрямованих на їх подолання, тенденція діяти старими методами, перенесення застарілих рішень в сьогодення. Стаття надає рішення, які базуються на властивостях когнітивних процесів людини, властивостях сприйняття, асоціативних властивостях пам’яті людини, навичках кольорової ідентифікації, ергономіці. Для створення рішень був використаний багаторічний досвід роботи з інформацією, загально розповсюджені рішення з галузі інформаційних технологій, які допомагають спеціалістам працювати зі значним навантаженням на увагу та пам’ять. Цей досвід був оброблений та адаптований до цілей освіти.
Посилання
Жифарська Н. Є., «Використання наочності на уроках української мови та літератури», Запоріжжя, 2013.
Пінчук О. П. Результати експериментальних досліджень застосування мультимедійних технологій в навчальному процесі базової школи. Проблеми освіти. наук.зб. 2008. (55). с. 41–50.
Пінчук О. П., Шевченко О. М. Основні особливості застосування засобів мультимедійних технологій. Фізика та астрономія в сучасній школі.2013, 6 (109). с. 7–11.
Пінчук О. П., Буров О. Ю. Формування цифрової стійкості учнів – актуальне завдання сучасної української школи. In: Global Society in Formation of New Security System and World Order: Proceedings of the 2nd International Scientific and Practical
Internet Conference, July 27–28, 2023 . FOP Marenichenko V.V., с. Dnipro, Ukraine, стор. 310–313. ISBN 978-617-8293-14-7
Родіна К. М. Розвиток образної пам’яті в процесі формування психосоматичної компетентності в юнацькому віці. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 «Педагогічна та вікова психологія» (053 – Психологія). – Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди, Харків, 2017.
Baddeley A. D. The psychology of memory. In A. D. Baddeley, B. A. Wilson, & F. N. Watts (Eds.), Handbook of memory disorders (pp. 3–25). 1995. John Wiley & Sons.
Griffiths Oren, Mitchell Chris. Selective Attention in Human Associative Learning and Recognition Memory. Journal of experimental psychology. 2008. General. 137.626-48. 10.1037/a0013685.
Teixeira Carlos, O'Brien Sharon. Investigating the cognitive ergonomic aspects of translation tools in a workplace setting. Translation Spaces.2017. 6. 79–103. 10.1075/ts.6.1.05tei.
Yunus Melor, Salehi Hadi, John Dexter. Using Visual Aids as a Motivational Tool in Enhancing Students Interest in Reading Literary Texts. 2013.