СЕНСОМОТОРНА КОРЕКЦІЯ ЯК ПРИКЛАД ТІЛЕСНО-ОРІЄНТОВАНИХ МЕТОДІВ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-2-131-140

Ключові слова:

дісципліни реабілітаційного циклу, робота з дітьми з особливими потребами, сенсорний розвиток, сенсомоторна корекція

Анотація

Стаття аналізує основні результати дослідження особливостей професійної підготовки майбутніх учителів на заняттях із сучасних реабілітаційних технологій під час роботи з дітьми з особливими потребами.Інтегруючи знання з педагогіки, психології та медицини, педагог залучає до практики нестандартні методи суміжних наук, що дозволяє більш ефективно організовувати навчально-виховний процес у сучасних освітніх умовах.На сучасному етапі розвитку корекційної педагогіки та психології зростає увага до застосування тілесно-орієнтованих методів, зокрема сенсомоторної корекції, у роботі з дітьми, які мають різні порушення розвитку. Дослідження підтверджують, що стан сенсорних систем дитини безпосередньо впливає на її когнітивний розвиток, комунікативні навички, поведінку. Учитель закладу загальної середньої освіти має бути підготовленим не лише до професійної та педагогічної діяльності з учнями без порушень розвитку, а й до корекційно-педагогічної роботи з дітьми, які мають психофізіологічні особливості. Фахівець, що здійснює таку роботу, повинен володіти широким спектром технологій і спеціалізованих методів, завдяки яким реалізується головна мета: покращення навчальної діяльності, усунення порушень в емоційному, особистісному та соціальному розвитку учнів, а також уміння гнучко та цілеспрямовано застосовувати ці засоби на практиці.Навчальні компоненти реабілітаційного циклу забезпечують формування базових знань щодо використання сучасних методик у студентів закладів вищої освіти, що сприяє підвищенню ефективності роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного чи інтегрованого навчання, а також полегшує професійну діяльність учителя. Забезпечення доступності методик сенсомоторної корекції вимагає комплексного підходу: підготовки фахівців, розширення корекційних програм, оснащення освітніх закладів технологіями, впровадження інновацій та підвищення обізнаності батьків. Поєднання цих напрямів зробить сенсомоторну корекцію ефективною та доступною для кожної дитини, яка її потребує.

Посилання

Герцик А. Визначення поняття «технологія» у фізичній реабілітації. Фізична активність, здоров'я і спорт. 2016. № 1 (23). С. 32–44

Грищенко В. І., Котова А. Б., Вовк М. І., Кіфоренко С. І., Бєлов В. М. Інформаційні технології в біології та медицині: Курс лекцій : навч. посібник. Київ : Наук. думка, 2007. 25 с.

Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів : навчально-методичний посібник. (Серія «Інклюзивна освіта»). Київ, 2010. 96с.

Ліщишина – Гарук О. П., Кінезіологія як засіб розвитку мовлення дітей дошкільного віку : навч.- метод. посіб. Хмельницький, 2022. 83 с.

Расторгуєва І. С., Єфімова А. І, Хатунцева С. М., Кара С. І., Сучасні реабілітаційні технології у сфері здоров’я/ І. С. Расторгуєва, А. І. Єфімова, С. М Хатунцева, С. І. Кара. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. 2022, Вип. 3. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 381–388 c.

Марченко О. К. Основи фізичної реабілітації : учеб. для студентів вузів. Київ : Олімп. л-ра, 2012. 528 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30