Колір жіночої краси у сучасній англомовній та російськомовній рекламі
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-933Х-2018-1-6-90-99Ключові слова:
кольоропозначення, реклама, значення, сема, лексема, метафора, конотація.Анотація
Стаття присвячена розгляду колірних уявлень про жіночу красу, що представлені в текстах сучасної англомовної та російськомовної реклами декоративної косметики. В якості матеріалу для аналізу були обрані рекламні тексти засобів декоративної косметики популярних брендів. Для досягнення мети роботи автори залучили метод суцільної вибірки, описовий метод та прийоми компонентного аналізу. І в англомовному, і в російськомовному рекламному дискурсі спостерігається тенденція до розширення колірного словника завдяки запозиченням, створенню нових кольоропозначень власними засобами мовного коду. Англомовний рекламний текст містить значну кількість франкомовних запозичених кольоропозначень, а російськомовна реклама, в свою чергу, піддається впливу англомовних текстів (багаточисельні приклади колірних англіцизмів, запозичені дериваційні та синтаксичні моделі складних кольоропозначень). Найбільша кількість лексичних запозичень в російськомовному колірному словнику спостерігається при визначенні тону шкіри. В англомовній рекламі декоративної косметики колірний ряд, визначаючий відтінок шкіри жінки значно ширший, аніж російськомовний аналог. В російськомовній рекламі фарб для волосся, переважна кількість кольоропозначень, зафіксованих нами, репрезентують саме світлі або руді відтінки. І в англомовному, і в російськомовному рекламному дискурсі гарними вважаються чорні вії (один з показників сексуальної привабливості жінки). Традиційним в російськомовному та англомовному рекламному дискурсі є порівняння губ з квіткою, солодощами, фруктами, алкогольними напоями, абстрактними поняттями, що пов’язані з коханням та романтичними відносинами. Колірні вподобання щодо тону жіночих губ в англомовній та російськомовній рекламі дещо не співпадають. Англомовна та російськомовна реклама репрезентує стандарти жіночої краси, спираючись на етнокультурне сприйняття образу жінки, її ролі в сучасному суспільстві та мовному колективі (серед паттернів поведінки сучасної представниці жіночої статі чітко простежуються два сценарії “пасивний” та “активний”).
Посилання
Василевич А.П. Цвет и названия цвета в русском языке / А. П. Василевич, С. Н. Кузнецова, С. С. Мищенко. – М.: URSS, 2005. - 289 с.
Вендина Т. И. Прекрасное и безобразное / Т. И. Вендина // Логический анализ языка. Языки эстетики: Концептуальные поля прекрасного и безобразного/ отв. ред. Н.Д. Арутюнова. – М. : Индрик, 2004. – С.143-162.
Медведева Е.В. Рекламная коммуникация / Е.В. Медведева. – М. : Едиториал УРСС, 2003. – 279 с.
Мещерякова Ю. В. Концепт ―красота‖ в английской и русской культурах / Ю.В.Мещерякова // Языковая личность: проблемы лингвокультурологии и функциональной семантики : сб. науч. тр. / ВШУ. – Волгоград: Перемена, 1999. – С. 209-215.
Мещерякова Ю. В. О лингвокультурном концепте ―красота‖ в английском языке / Ю.В.Мещерякова // Языковая личность: проблемы межкультурного общения : тез. науч. конф., посвящ. 50-летию фак. иностр. яз. Волгоград, 3-4 февр. 2000 г. / ВГПУ. – Волгоград : Перемена, 2000. – С. 48-49
Окунева И. О. ―Красивый‖ и ―модный‖ в русском и английском языках (статья) / Ирина Олеговна Окунева // Вестник Московского университета. Сер. 19. Лингвистика и межкультурная коммуникация. - М. : Изд-во Московского университета, 2008. – № 4. – С.153-165
Сахарова С. Ю. О коннотациях красоты у наименований наблюдаемых объектов / С. Ю. Сахарова // Логический анализ языка. Языки эстетики: Концептуальные поля прекрасного и безобразного/ отв. ред. Н.Д. Арутюнова. - М. : Индрик, 2004. – С. 573-585.
Черменская С. М. Роль глянцевых журналов в формировании гендерных стереотипов современной женщины / С. М. Черменская // Вестник МУ. Серия 10. Журналистика. – 2006. – № 6. – С. 16-19.
Amanda Ray. A revealing look at beauty advertising [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://www.artinstitutes.edu /about/blog/a-revealing-look-at-beauty-advertising
Webster M., Driskell J.E. Beauty as status // American journal of sociology. – Chicago, 1983. – Vol.89. - N 1. - P. 140-165.