ЕКСТЕРІОРИЗАЦІЯ СЕМІОТИЧНИХ КОМПОНЕНТІВ МЕДІАДИСКУРСУ В АНГЛІЙСЬКОМОВНОМУ ВІЗУАЛЬНОМУ ПРОСТОРІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-933X/2025-XXV-13Ключові слова:
візуальний простір, медіадискурс, семіотика, семіотичний компонент, медіанаративАнотація
Статтю присвячено дослідженню екстеріоризації семіотичних компонентів медіадискурсу в англомовному візуальному просторі. Увагу зосереджено на особливостях сучасного медіадискурсу, який набуває ознак мультимедійності, трансмедійності та інтерактивності, що зумовлює його підвищену семіотичну насиченість. Визначено, що у візуально-вербальних медіанаративах ключове місце посідає психологічний складник, який виконує не лише інформаційно-просвітницьку, а й культурно-посередницьку та терапевтичну функції. У статті виокремлено основні тематичні блоки, пов’язані з репрезентацією батьківських і дитячих образів. Акцент робиться на ключових опозиціях «ідеальна / неідеальна мати», «ідеальні / неідеальні батьки», «ідеальна / неідеальна дитина», які в сучасних медіатекстах віддзеркалюють соціально релевантні моделі виховання, ідентичності та міжособистісних відносин. Застосування семіотичного підходу дозволяє простежити латентні смисли, приховані у вербальних, візуальних та мультимодальних репрезентаціях, і виявити механізми їх впливу на масового реципієнта. Аналіз показує, що материнські та батьківські фігури в англомовному медіапросторі постають амбівалентними: з одного боку, вони виконують підтримувальну функцію соціалізації та формування позитивних цінностей, з іншого – можуть ставати джерелом внутрішніх конфліктів і психологічних бар’єрів. Особливий акцент зроблено на ролі дитини як центрального семіотичного компонента, що уособлює ідеї розвитку, автентичності, внутрішньої доброти та потенціалу до самоздійснення.Таким чином, англомовний візуальний медіапростір концептуалізується як інтегративна комунікативна платформа, що поєднує семіотичні та психологічні параметри, формуючи зрілі моделі соціальної взаємодії та сприяючи укоріненню культурно значущих цінностей у суспільній свідомості.
Посилання
Зражевська Н. Теорія медій та суспільства. Київ : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2021. 192 с.
Kazawa G., Tosa N., Miyata M., Nakatsu R. Psychological Evaluation of Media Art Focusing on Movement. 2023. С. 186–197. https://doi.org/10.1007/978-3-031-55312-7_14.
Kennedy B. Good inside: A practical guide to becoming the parent you want to be. London : HarperCollins UK, 2022. 336 с.
Mataram S., Ardianto D. Visual Media as a Means of Psychological Therapy. 2020. https://doi.org/10.4108/eai.2-11-2019.2294778.
Reavey P. Introduction. A Handbook of Visual Methods in Psychology. 2020. https://doi.org/10.4324/9781351032063-134.
Real T. Us: Getting past you and me to build a more loving relationship. New York : Rodale Books, 2022. 352 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





