Прецедентні феномени у промовах бізнес-коучів (на матеріалі персональних сторінок соціальної мережі Facebook)

Автор(и)

  • Тетяна Крутько Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0003-2060-5720
  • Лариса Купчик Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-8544-0931

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-933Х-2018-1-7-46-54

Ключові слова:

прецедентні феномени, прецедентні імена, прецедентні висловлення, промова, джерело походження, бізнес-коучі.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню функціонування прецедентних феноменів в англомовних промовах бізнес-коучів. Матеріал дослідження представлений корпусом із понад 600 англомовних відео фрагментів, опублікованих у соціальній мережі Facebook протягом 2016-2017рр. Відео-промовам бізнес-коучів у соціальній мережі Facebook, притаманне використання різнорівневих ресурсів мови, наділених експресивним прагматичним потенціалом, що сприяє підсиленню апелятивно-спонукальних характеристик промов, зокрема прецедентних феноменів. Прецедентні феномени – лінгвокультурні фактори, які відображають ціннісні орієнтації, культурний досвід та менталітет спільноти. Вербальні прецедентні феномени поділяють на прецедентні тексти, прецедентні висловлення, прецедентні імена. Основною сферою походження прецедентних імен, до яких регулярно здійснюється апеляція у промовах бізнес-коучів, є масова культура. Окрім прецедентних імен, у текстах промов широковживаними є прецедентні висловлювання, серед яких найчисельнішими є фразеологічні одиниці. Прецедентні феномени, зафіксовані в промовах бізнес-коучів, є національно-прецедентними феноменами, які відомі усім представникам англоамериканського лінгво-культурного простору і які відображають специфіку менталітету спільноти у даний період її розвитку. Використання в англомовних промовах бізнес-коучів одиниць національно-культурної семантики дозволяє апелювати до культурного досвіду та менталітету соціуму, звертатися до моделей поведінки, знань, цінностей, актуальних для членів однієї спільноти. Основними функціями, які виконують прецедентні феномени у текстах промов, є атрактивна, експресивна, компресивна, лудична, іміджева, маніпулятивна.

Посилання

Гудков Д. Б. Прецедентные феномены в текстах политического дискурса [Електронний ресурс] / Д. Б. Гудков // Язык СМИ как объект междисциплинарного исследования. – М. : Изд-во МГУ, 2003. – Режим доступу до журн. : HYPERLINK "http://evartist.narod.ru/text12/09.htm" http://evartist.narod.ru/text12/09.htm

Данюшина Ю. В. Многоуровневый анализ англоязычного сетевого бизнес-дискурса : автореф. дисс. … д-ра филол.н. : спец. 10.02.04 / Ю. В. Данюшина. – М. : Ин-т языкознания РАН, 2011. – 45 с.

Красных В. В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология : Курс лекций / В. В. Красных. – М. : ИТДГК “Гнозис”, 2002. – 284 с.

Крутько Т. В. Прецедентні феномени у рекламному дискурсі (на матеріалі банерної реклами) / Крутько Т. В. // Науковий вісник Волинського національного університету ім. Лесі Українки : Філологічні науки : [зб. наук. праць]. – Луцьк, 2012. – №6. – С. 104-107.

Крутько Т. В. Прецедентні феномени у текстах англомовної реклами (на матеріалі банерної реклами) / Крутько Т. В. // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи : [зб. наук. праць] / НАН України. Центр наукових досліджень і викладання іноземних мов. – 2011. – № 5. – С.190–197.

Крутько Т. В. Cтратегії мовленнєвого впливу у промовах бізнес-коучів (на матеріалі персональних сторінок соціальної мережі Facebook/ Крутько Т. В. // Лінгвістика ХХІ століття: нові дослідження і перспективи : [зб. наук. праць] / НАН України. Центр наукових досліджень і викладання іноземних мов. – 2017. – С. 106-112.

Науменко Л. П. Сучасний англомовний бізнес-дискурс: комунікативно-прагматичне та лінгвоконцептуальне моделювання : дис. … д. філол. наук : 10.02.04 / Л. П. Науменко. – Київ : Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка, 2017. – 515 с.

Науменко Л. П. Функціонально-прагматична характеристика англомовного бізнес-дискурсу в інтернет-просторі / Л. П. Науменко // Теоретична і дидактична філологія: Серія “Філологія. Педагогіка” : [зб.наук. праць]. – Переяслав-Хмельницький, Кременчук : Видавець П.П.Щербатих, 2017. – Вип.25. – С.290-299.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-22