УМОВИ ПІДВИЩЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВИКЛАДАЧА ЕНЕРГЕТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА ОСНОВІ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-147-153

Ключові слова:

професійна компетентність, інформаційно-педагогічна компетентність, викладач енергетичних дисциплін, сучасні інформаційні технології, освітній процес.

Анотація

У статті вивчено досвід використання в освітньому процесі сучасних інформаційних технологій, розглянуто можливості їх застосування для підвищення професійної компетентності викладача енергетичних дисциплін в умовах дистанційної освіти. Запропоновано методику організації професійної підготовки педагогів до ефективного використання сучасних інформаційних технологій у педагогічній діяльності. Окреслено коло питань, пов’язаних з обґрунтуванням вимог до використання сучасних інформаційних технологій в освітньому процесі, що має потужний вплив на результати і якість роботи закладу вищої освіти. Розглянуто огляд досвіду використання сучасних інформаційних технологій для підвищення професійної компетентності викладача енергетичних дисциплін. Професіоналізм сучасного викладача енергетичних дисциплін в умовах дистанційної освіти полягає не лише в знанні свого предмета та методики його викладання, а й у необхідності володіння сучасними інформаційними технологіями, компетентністю та інформаційною культурою. Приділена увага формуванню та розвитку інформаційно-педагогічної компетентності викладача енергетичних дисциплін. Інформаційно-педагогічна компетентність викладача енергетичних дисциплін визначається як його готовність та здатність самостійно використовувати СІТ у педагогічній діяльності для вирішення широкого кола освітніх завдань та проєктування шляхів підвищення кваліфікації у цій сфері. У нових умовах професійна кар’єра будь-якого педагога залежить від того, наскільки він здатний своєчасно знаходити, отримувати, сприймати та використовувати нову інформацію в освітньому процесі в умовах дистанційної освіти. Для цього сучасний викладач повинен розвивати в собі вміння керувати освітнім процесом та самооцінювати отримувану інформацію. Також розглянуто, як використання сучасних інформаційних технологій полегшує діяльність викладача енергетичних дисциплін у проведенні занять в умовах дистанційної освіти.

Посилання

Жалдак М. І., Хомік О. А. Формування інформаційної культури вчителя. International Charity Foundation for History and Development of Computer Science and Technique ICFCST : веб-сайт. URL: http://www.icfcst.kiev.ua/ (дата звернення: 13.03.2023).

Onyshchenko S. New Information Technologies in the Conditions of Distance Education. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Випуск 3. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 172–178.

Onyshchenko S. Visual Means in the Educational Activity of Professional Teachers of the Professional Education System. Scientific and research work in the system of teacher training in natural, technological and computer spheres : materials of VIIІ international scientific conference (with the international participation), Berdyansk, September 16-17, 2021. Berdyansk : BSPU, 2021. Р. 213–215.

Онищенко С. В. Використання ІКТ в педагогічній діяльності вчителя-предметника. Неперервна освіта нового сторіччя : досягнення та перспективи : збірник наукових праць ЗОІППО за матеріалами ІІ Міжнародної науково-практичної конференції (18-25 квітня 2016 р.). 2016. № 2 (24). С. 74–78.

Онищенко С. В. До проблеми викладання технічних дисциплін при підготовці спеціалістів за напрямом «Професійна освіта. Енергетика». Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Випуск 2. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 304–310.

Онищенко С. В. Місце дисциплін енергетичного циклу у формуванні професійної компетентності студентів енергетичних спеціальностей. Development strategiest for modern education and science : Materials of the ІІІ International research and practical internet conference (February, 28, 2022) : collection of abstracts. Zdar nad Sazavou : «DEL a.s.», 2022. Р. 27–30.

Онищенко С. В. Технологія формування професійної компетентності майбутніх учителів технології. Науково-дослідні публікації. Серія «Інформатика і техніка». 2014. № 7 (11). С. 44–52.

Онищенко С. В. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя технології засобами інформаційно-комунікативних технологій. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія №5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Випуск 31. Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. С. 154–159.

Рябченко В. А. Деякі концептуальні проблеми освіти і виховання студентів в сучасних вищих навчальних закладах України. Вища освіта України. 2005. № 3. С. 40–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01