ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА ЇХ ГОТОВНІСТЬ ДО ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-317-324

Ключові слова:

підготовка, майбутні вчителі фізичної культури, професійна підготовка, готовність до професійної діяльності.

Анотація

Сучасні інноваційні зміни та вихід України в освітнє європейське середовище поставили нові вимоги до підготовки майбутніх учителів фізичного виховання в закладах загальної середньої освіти. Основною ознакою професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури є навчальна діяльність, спрямована на оволодіння на високому рівні навчальними компетентностями, які формуються під час вивчення різноманітних освітніх компонентів. Зважаючи на сучасну ситуацію, підготовка майбутніх учителів фізичної культури у вищій школі орієнтована на задоволення потреб країни у кваліфікованих фахівцях, здатних бути конкурентоспроможними на ринку освітніх послуг, спрямовувати учнів ЗЗСО на діяльність щодо зміцнення та збереження здоров'я. Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання в закладах вищої освіти – це цілісна педагогічна система, яка формує професійні компетенції, дає змогу оволодіти професійно орієнтованими знаннями, вміннями, навичками; забезпечує практичну підготовку, а саме набуття практичного фахового досвіду та становлення здобувача як майбутнього фахівця у сфері фізичної культури та спорту. Перехід від традиційної (суб’єктивно-об’єктно-об’єктної) до інноваційної (особистісно-орієнтованої) парадигми навчання висуває принципово нові вимоги до майбутніх учителів фізичної культури, оскільки лише творчі, комунікабельні та креативні особистості, які постійно самовдосконалюються та знаходять нові ідеї, спрямовані на вирішення виховних і освітніх завдань шляхом використання фізичних вправ, можуть забезпечити оновлення сучасної загальноосвітньої школи та роботи з учнями. У статті представлено результати опитування студентів Бердянського державного педагогічного університету.

Посилання

Атамась О. А. Формування готовності майбутніх учителів фізичної культуридо впровадження технологій оздоровчого фітнесу : дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійноїосвіти». Київ, 2015. 20 с.

Ажиппо О. Ю. Сучасний стан і проблеми індивідуалізованого навчання студентів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць / редкол. Т. І. Сущенко та ін. Запоріжжя, 2015. Вип. 42. С. 507–514.

Белікова Н. О. Сучасні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. 2013. Вип. 112 (2). С. 52-56.

Бермудес Д. В. Підготовка майбутніх учителів фізичної культури та хореографії до реалізації варіативних модулів у процесі професійної діяльності : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Суми, 2018. 20 с.

Іваній І. В. Модель формування професійно-педагогічної культури майбутнього фахівця фізичного виховання та спорту у процесі професійної підготовки. Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016. № 2 (56). С. 136–146.

Іванова Л. І. Підготовка майбутніх учителівфізичноїкультури до фізкультурно-оздоровчоїроботи з учнямизагальноосвітніхнавчальнихзакладів : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійноїосвіти». Київ, 2007. 22 с.

Тимошенко О. В. Теоретико-методичні засади оптимізації професійної підготовки вчителів фізичної культури у вищих навчальних закладах : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». Київ, 2009. 35 с.

Матвієнко О. В. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до педагогічної взаємодії у навчально-виховному середовищі школи першого ступеня : автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія та методика професійної освіти». Київ, 2010. 39 с.

Сущенко Л. П. Особливості формування здібностей майбутніх фахівців з фізичної реабілітації в умовах сучасної парадигми вищої фізкультурної освіти.Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Сер. 15: Науково-педагогічніпроблемифізичноїкультури (фізична культура і спорт). Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. Вип. 3 (1). С. 347–350.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-01