ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МЕДІАТОРСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ В ГАЛУЗІ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-104-111

Ключові слова:

соціальна робота, медіація, медіаторські компетентності, фахівець із соціальної роботи, освітня програма, розвиток.

Анотація

У статті визначено актуальність проблеми професійної підготовки фахівців із соціальної роботи, здатних проявляти медіаторську компетентність. Представлена освітньо-професійна програма «Соціальна медіація» за спеціальністю 231 Соціальна робота створена з урахуванням міжнародних стандартів і вітчизняного досвіду навчальних та тренінгових центрів, провайдерів освітніх послуг у сфері освіти дорослих, які здійснюють навчання у галузі медіації, організацій, спілок та інших об’єднань медіаторів, Державного стандарту соціальної послуги посередництва (медіації), Закону України «Про медіацію», Кодексу етики медіатора та інших нормативних документів. Розкрито мету та основний фокус освітньо-професійної програми «Соціальна медіація». Відповідно до навчального плану підготовки майбутнього фахівця із соціальної роботи з фокусом на формування конфліктологічної компетентності передбачено вивчення низки освітніх компонент з циклу професійної підготовки (соціальна робота в громаді, теорія соціальної медіації, супервізія в соціальній роботі та ін.). Подано перелік фахових компетентностей та результатів навчання, який було сформовано з урахуванням «Основних засад навчання базовим навичкам медіатора». Засади розроблено в межах проєкту «Забезпечення якості послуг з медіації шляхом стандартизації вимог до навчання базовим навичкам медіатора», реалізованого ГО «Національна асоціація медіаторів України» за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Відзначається, що освітньо-професійна програма призначена для здобувачів вищої освіти, готових здійснювати надання допомоги у врегулюванні конфлікту/спору як посередника (медіатора), допомагати сторонам вести переговори з установкою на партнерство, спільне вирішення проблем, сприяти здоровому добробуту населення.

Посилання

Де навчають медіаторів. Національна асоціація медіаторів України : веб-сайт. URL : http://namu.com.ua/ua/info/mediation/where-to-study/ (дата звернення: 12.09.2022).

Державний стандарт соціальної послуги посередництва (медіації) : Наказ Міністерства соціальної політики України від 17.08.2016 р. № 892. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1243-16#Text (дата звернення: 22.09.2022).

Дітківська Н. В. Роль і значення посередницької діяльності у професійній підготовці майбутніх соціальних педагогів. Соціум. Наука. Культура. Педагогіка. URL : http://intkonf.org/ditkivska-nv-rol-i-znachennya-poserednitskoyi-diyalnosti-u-profesiyniy-pidgotovtsi-maybutnih-sotsialnih-pedagogiv/ (дата звернення: 20.10.2022). 4. Калаур С. М. Теорія і методика професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери до розв’язання конфліктів у професійній діяльності : монографія. Тернопіль : Осадца Ю. В., 2018. 456 с.

Класифікатор професій ДК 003:2010 : Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 р. № 327. URL : https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#n5 (дата звернення: 09.09.2022).

Основні засади навчання базовим навичкам медіатора / за заг. ред. К. Б. Наровської. Київ : Видавець В. Захаренко, 2019. 32 c.

Про медіацію : Закон України від 16.11.2021 р. № 1875. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1875-20#Text (дата звернення: 04.10.2022).

Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфлікту з використанням медіації : соціально-педагогічний аспект : навч.-метод. посібн. / Андрєєнкова В. Л. та ін. Київ : ФОП Стеценко В. В., 2016. 192 с.

Тимчук Л. І., Білик Н. М. Основи медіації в соціальній роботі : навчально-методичний посібник. Чернівці : Чернівецький національний університет, 2016. 137 с.

Токарєва К. Теоретико-правовий аналіз етичних засад діяльності медіатора. Вісник Академії праці, соціальних відносин і туризму. 2020. № 3–4. С. 70–79.

Цільмак О. Професійна компетентність медіатора в галузі відновного правосуддя. Правова система : теорія і практика. 2015. № 4. С. 63–65.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-06