ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТАЦІЙ УЧНІВ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАКЛАСНОГО ЗАХОДУ «#ME TOO. НЕ БІЙСЯ ГОВОРИТИ ПРО НАСИЛЛЯ!» З ІНОЗЕМНОЇ МОВИ (АНГЛІЙСЬКА) В 10-11 КЛАСАХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-155-163

Ключові слова:

ціннісні орієнтації, особистість, позакласна робота, англійська мова.

Анотація

У статті досліджено специфіку формування ціннісних орієнтацій учнів під час вивчення іноземної мови (англійської) в 10-11 класах в закладах загальної середньої освіти. Саме юнацький вік (16-21) є найбільш сприятливим для становлення світосприйняття, формування ціннісних орієнтацій, що закріплюються протягом життя людини в процесі навчання, соціалізації та адаптації. На старшому рівні (10-11 класи) учні прагнуть до всебічного розвитку. У той же час у цьому віці зростає соціальна активність, інтерес до іншої статі. Однак, варто врахувати, що підлітки не є психологічно зрілими і часто не наважуються говорити про свої проблеми вголос. Освітнє, виховне і розвиваюче значення має позакласна робота з іноземної мови в 10-11 класах. Під час проведення позакласного заходу вчитель може донести необхідну і корисну інформацію молоді, сприяти вихованню формуванню ціннісної орієнтації учнів, попередити наслідки негативних впливів соціуму. У статті ми запропонували розробку позакласного заходу «#Me too. Не бійся говорити про насилля!», який виходить за межі обов’язкової освітньої програми. Під час проведення вчитель має змогу надати новий матеріал, виховати креативні здібності, сформувати ціннісні орієнтації учнів. Він має на меті удосконалення знань, навичок і вмінь учнів на уроках з англійської мови, оскілки школярі знайомляться з новою лексикою, у тому числи неологізмами, що виникли під впливом суспільного руху Me too. Позакласний захід «#Me too. Не бійся говорити про насилля!» має велике виховне значення, оскільки виховує у юнаків та дівчат повагу до гідності, співчуття до людей, право на недоторканість особистості.

Посилання

Асташова Н. А. Концептуальні засади педагогічної аксіології. Педагогіка. 2002. № 8. С. 8–12.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; голов. ред. В. Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Кириченко Р. О. Позакласні заходи з англійської мови. Англійська мова та література : наук.-метод. журн. 2015. № 19/21. С. 100–109.

Крижко В. В. Аксіологічний потенціал державного управління освітою : навч. посіб. Київ : Освіта України, 2005. 217 с.

Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству : Лист Міністерства освіти і науки Україні від 18.05.2018 р. № 1/11-5480) URL : https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v5480729-18#Text (дата звернення: 23.11.2022).

Мукомел С. А. Педагогічна аксіологія як наука про цінності освіти. Вісник Черкаського університету. Серія Педагогічні науки. 2008. Випуск 126. С. 108–113.

Сластенин В. А., Исаев И. Ф., Шиянов Е. Н. Педагогика : учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений / под ред. А. Сластенина. Москва : Издательский центр «Академия», 2002. 576 с.

Філософський словник соціальних термінів / В. П. Андрущенко та ін. 3-тє вид., доповн. Київ ; Харків : Р.И.Ф., 2005. 670 с.

Шапар В. Б. Психологічний тлумачний словник. Харків : Прапор, 2004. 640 с.

Яницкий М. С. Ценностные ориентации личности как динамическая система. URL : http://hpsy.ru/public/x2753.htm (дата звернення: 23.11.2022).

(OESD) Open Education Sociology Dictionary. URL : https://sociologydictionary.org/ (accessed: 20.09.2022).

(ODE) Oxford Dictionary of English. 2nd Edition (Revised). Oxford University Press, 2006. 2088 p.

(ODE) Oxford Dictionary of English. URL : https://www.dictionary.com/ (accessed: 20.09.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-06