ГЕНЕЗА CG МИСТЕЦТВА ТА ВІЗУАЛЬНОЇ СТИЛІСТИКИ ГРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-389-397

Ключові слова:

CG мистецтво; графічний дизайн; концепт-арт; технологічні прийоми; ігровий дизайн; ігрова індустрія.

Анотація

Мета: дослідити передумови появи CG мистецтва, зокрема, окреслити роль художника та дизайнера в процесі створення візуальної складової віртуального ігрового простору. Охарактеризувати технологічні прийоми створення візуального контенту. Методологія. Використано комплексний підхід до вивчення зразків CG мистецтва, що дозволило встановити особливості технології їх створення. У процесі дослідження були використані історичний та порівняльний методи наукового аналізу джерел для виявлення основних тенденцій образної виразності в проєктуванні візуальної стилістики ігрового контенту. Результати. Досліджено причини, умови та наслідки формування CG мистецтва. Окреслено роль гейм-дизайнера та CG-художника в розробці візуальної стилістики гри. Розглянуто особливості процесу генерації ідей. Висвітлено сутність та характерні особливості концепту, етапи його створення. Проаналізовано композиційні прийоми та засоби, що використовуються для втілення різноманітних дизайнерських рішень. Наукова новизна. У статті структуруються та аналізуються основні етапи створення ігрових сутностей з точки зору принципів відбору як художньо-експресивних засобів та різних технологічних обмежень, обумовлених цифровим середовищем реалізації проєкту. Досліджено художньо-експресивні засоби як засіб підвищення рівня емпатії гравця, а також загальна привабливість і художньо-естетичність якості проєкту. Практична значимість полягає в можливості використання напрацювань для оптимізації процесу відбору придатних художньо-виразних засобів на стадії розробки візуальної складової проєкту, що, у свою чергу, сприятиме скороченню трудових і часових витрат за мінімальної кількості стильових протиріч та недосконалостей, які здатні суттєво погіршити загальні споживацькі та естетичні характеристики проєкту. Запропоновані техніки та прийоми концептуальних рішень можуть бути використані при проєктуванні як безпосередньо графічних елементів візуальної системи комп’ютерних ігор, так і при створенні рекламних макетів та маркетингової продукції.

Посилання

Алексейцева Е. В., Кардапольцева В. Н. Концепт-арт. Инновации в науке. 2017. № 6 (67). С. 20-22.

Васильев А. В., Горелов М. В. Исторические предпосылки и тенденции формирования цифрового изобразительного искусства в ХХІ веке. Декоративное искусство и предметно-пространственная среда. Вестник МГХПА им. С. Г. Строганова. 2020. № 4-2. С. 256-268.

Враныч В. А. Принципы работы в набросках с живой натуры : учебно-методическое пособие. Москва : МГХПУ им. Строганова, 2009. 18 с.

Золотарева Л. Р. Концепт «творчество» в изобразительном искусстве. 7 Universum: филология и искусствоведение. 2013. С.10-11.

Трейсі Б. Зроби це зараз. 21 чудовий спосіб зробити більше за менший час. Харків: Харківська книжкова фабрика «Глобус», 2011. 111 с.

Хиневич Р. В., Васильєва О. С., Жиденко А. І. Особливості дизайну рекламних плакатів сучасних комп’ютерних ігор. Art and design. 2019. № 1. C. 150-158.

Dota 2 Workshop – Character Art Guide. Steam. 2022. веб-сайт. URL : https://help.steampowered.com/en/faqs/view/0688-7692-4D5A-1935 (дата звернення: 14.09.2022)

Johnston O., Thomas F. The illusion of life. Disney Animation. United States: Disney Editions, 1995. 548 p.

Miller G. Efficient algorithms for local and global accessibility shading. Proceedings of the 21st annual conference on Computer graphics and interactive techniques. 1994. P. 319–326.

Paul C. Digital art. London: Thames & Hudson, 2003. 224 p.

Schell J. The art of game design : A book of lenses. Boca Raton: Morgan Kaufmann Publishers, 2008. 489 p.

Unreal Journey: Concept Design. Artstation Magazine. 2020. веб-сайт. URL : https://magazine.artstation.com/2020/09/unreal-journey-concept-design/ (дата звернення: 14.09.2022)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-06