ДО ПРОБЛЕМИ ВИКЛАДАННЯ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ПРИ ПІДГОТОВЦІ СПЕЦІАЛІСТІВ ЗА НАПРЯМОМ «ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА. ЕНЕРГЕТИКА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-304-310

Ключові слова:

технічна механіка, професійна освіта, енергетика, професійна компетентність, технічні дисципліни.

Анотація

Стаття присвячена проблемі викладання технічних дисциплін при підготовці спеціалістів за напрямом «Професійна освіта. Енергетика» в педагогічних закладах вищої освіти. Одним із важливих завдань вищої педагогічної школи є підготовка компетентного, конкурентоспроможного інженера-педагога, здатного самостійно і творчо вирішувати професійні завдання. Результати навчання завжди і обов’язково залежать від умов його проведення, які можуть прискорювати або уповільнювати просування до мети, дають різні можливості її реалізації. Умови можуть видозмінювати характер діяльності, визначати коло явищ, що впливають на тривалість і ефективність процесу. Тому важливо не лише знати, але й уміти створювати умови, які забезпечують готовність до перетворювальної діяльності. У роботі детально розглянуті педагогічні умови, обґрунтовані структурно-змістові компоненти професійної компетентності. Також зроблено порівняння змісту програм з «Технічної механіки» в різних закладах вищої освіти, яке показує їх величезну відмінність між собою. До освітнього компонента «Технічна механіка» включалися курси теоретичної механіки, опору матеріалів, теорії механізмів і машин, деталі машин. Для спеціальності «Професійна освіта. Енергетика» в педагогічних закладах вищої освіти дисципліна «Технічна механіка» повинна обов’язково містити елементи теорії споруд. Будь-який фахівець у галузі, наприклад, «Інженерні споруди» знає, що без знання питань міцності і деформації деталей у механізмах, установках, кінематичних законів руху їх окремих частин і механізмів не можливо розібратися в двигуні або будь-якій іншій частині енергетичної машини. Здійснений аналіз дисциплін, на основі яких будується професійна підготовка студентів. Основою теорії практично для всіх технічних дисциплін, що викладаються, є предмет «Технічна механіка», основними завданнями якої є формування професійної компетентності в майбутніх фахівців енергетичної галузі. Показано, що зменшення кількості годин з технічної механіки, яка є основною теоретичною базою для всіх техніко-технологічних дисциплін, приводить до проблем освоєння цих дисциплін.

Посилання

Даннік Л. А., Онищенко С. В. Методичні аспекти застосування інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці майбутніх фахівців технологічної освіти. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. Випуск 3. Бердянськ : БДПУ, 2017. С. 149–154.

Корець М. С. Теорія і практика науково-технічної підготовки вчителів трудового навчання і технологій виробництва : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук : спец. 13.00.04. Київ, 2002. 29 с.

Onyshchenko S. Visual Means in the Educational Activity of Professional Teachers of the Professional Education System. Scientific and research work in the system of teacher training in natural, technological and computer spheres : materials of VIIІ international scientific conference (with the international participation), Berdyansk, September 16-17, 2021. Berdyansk : BSPU, 2021. Р. 213–215.

Онищенко С. В. Місце дисциплін енергетичного циклу у формуванні професійної компетентності студентів енергетичних спеціальностей. Development strategiest for modern education and science : Materials of the ІІІ International research and practical internet conference (February, 28, 2022) : collection of abstracts. Zdar nad Sazavou : «DEL a.s.». 2022. Р. 27–30.

Онищенко С. В. Технологія формування професійної компетентності майбутніх учителів технології. Науково-дослідні публікації. Серія «Інформатика і техніка». 2014. №7 (11). С. 44–52.

Програми вищих педагогічних навчальних закладів. Технічна механіка (для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта. Енергетика»). Київ : УДПУ. 2006. 9 с.

Програми вищих технічних закладів освіти. Технічна механіка (для студентів спеціальності 141 «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка»). Рекомендовано НМЦ МОН України. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. 18 с.

Рябченко В. А. Деякі концептуальні проблеми освіти і виховання студентів в сучасних вищих навчальних закладах України. Вища освіта України. 2005. № 3. С. 40–45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30