КОРИСТУВАЦЬКИЙ МЕДІАКОНТЕНТ ЯК СПОСІБ ФОРМУВАННЯ УКРАЇНСЬКОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-1-63-73

Ключові слова:

українськомовна професійно-комунікативна компетентність, майбутні фахівці технічних спеціальностей, медіаконтент, користувацький медіаконтент

Анотація

У цій науковій статті автор аналізує думки науковців щодо трансформацій та функціонування медіаконтенту в цифрову епоху, користувацького контенту, філософських підходів до вивчення медіаконтенту, моделей залучення активної аудиторії до процесів медіавиробництва та багатьох інших аспектів. Вивчивши ці аспекти, автор визначає поняття «медіаконтент» та «користувацький медіаконтент»; розглядає можливість та переваги залучення студентів до створення власного медіаконтенту як методу формування українськомовної професійно-комунікативної компетенції студентів технічних спеціальностей, що стимулює творчу активність студентів та дає змогу підвищити інтерес до дисципліни «Ділова українська мова»; пропонує курс «Ділова українська мова» для студентів технічних спеціальностей, спрямований на формування та вдосконалення їхньої українськомовної професійно-комунікативної компетенції. Цей феномен представлений як особистісна якість майбутніх спеціалістів, їх уміння ефективно використовувати комплекс набутих мовних знань і мовленнєвих умінь у навчальній та професійній діяльності відповідно до норм сучасної української літературної мови.Автором визначено складові українськомовної професійно-комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів технічних спеціальностей (комунікативну, мотиваційну, ціннісно-орієнтаційну, загальнокультурну, інтелектуально-розумову та професійно-технічну) та методичний підхід до її формування. Наголошується на необхідності пошуку сучасних та ефективних методів формування мовленнєвої компетенції студентів, завдяки чому стимулюватиметься їхня пізнавальна, емоційна та практична діяльність, а також підвищуватиметься мотивація до навчання. Пропонуються основні рекомендації для студентів щодо оформлення створеного користувачем медіаконтенту як навчального завдання та приклади систематизації подібних робіт в Instagram.

Посилання

Горська К. О. Медіаконтент цифрової доби: трансформації та функціонування: дис. ... д-ра наук із соц. комунікацій : 27.00.01. Київ, 2016. 449 с.

Проникнення інтернету в Україні. Дослідницький холдинг «Factum Group Ukraine». 2019. URL: https://inau.ua/sites/default/files/file/1910/dani_ustanovchyh_ doslidzhen_iii_kvartal_2019_roku.pdf

Садівничий В. О. Типи, види та особливості подачі контенту крос медіа. Крос-медіа: контент, технології, перспективи : колективна монографія. Київ, 2017. 234 с.

Ягупов В. В. Педагогіка: навч. посібник. Київ : Либідь, 2002. 560 с.

Huang Ch., Shen Y., Lin H., Chang S. Bloggers’ motivations and behaviors: A model. Journal of Advertising Research. 2007. № 47 (4). P. 472–484.

James Lovelock The Ages of GAIA. New York. 1988. 248 p.

Matikainen, J., Villi M. Mobiilit mediasisällöt: Sisältöjen tuottaminen, jakelu ja kulutus sosiaalisessa mediassa. Viestinnän tutkimusraportteja. 2013, No. 3. URL: http://blogs.helsinki.fi/crc-centre/files/2013/12/Mobiilit_mediasisallot_web.pdf

Nuxoll K. What Motivates People to Participate in Online Communities? URL: http://newassignment.net/blog/kelly_nux-oll/dec2006/15/hat_motivates_p.

Stribbling L. Scott M. Media literacy from the perspective of broadcasters and user generated content producers around the world. Prepared for UNESCO. London, 2008. 58 р.

Vunsch–Vincent S. Participative Web: User–created Content.Sacha Wunsch– Vincent and Graham Vickery. OECD Directorate for Science. Technology and Industry. 2007. 74 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30