УДОСКОНАЛЕННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНOЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-БАКАЛАВРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-236-246Ключові слова:
комунікативна компетентність, навчання іноземної мови, студенти, майстерність, спілкування.Анотація
Розвиток сучасного суспільства вимагає висококваліфікованих спеціалістів у різних галузях промисловості, здатних ефективно спілкуватися та продуктивно взаємодіяти з іноземними колегами. Володіння іноземною мовою стало вирішальним для особистісного та професійного зростання фахівця. Метою цієї роботи є дослідження впливу комунікативних методів навчання іноземної мови на формування комунікативної компетентності студентів бакалаврату Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. У дослідженні використовуються загальнонаукові підходи та методи: теоретичні для аналізу, узагальнення основних положень та з’ясування сутності й особливостей процесу формування комунікативної компетентності; емпіричні: анкета, спостереження, тестування та бесіди для перевірки рівня комунікативної компетенції студентів. У цій роботі здійснено аналіз теоретичних засад комунікативної компетентності в навчанні іноземної мови, її загальних компонентів. Коротко описано деякі методи навчання іноземної мови, орієнтовані на комунікативну діяльність на заняттях іноземної мови. За даними дослідження, проведеного в Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка, виявлено вплив комунікативних методів навчання іноземної мови на розвиток комунікативної компетентності студентів. Згідно з результатами дослідження комунікативні методи навчання іноземної мови сприяють зацікавленню студентів та залученню до освітнього процесу, підвищують їх мотивацію та покращують навички спілкування англійською мовою. Поєднання інноваційних і традиційних технологій, таких, як написання есе чи доповідей, побудова сценаріїв, моделювання комунікативних ситуацій, рольові ігри, кейс-стадіінг тощо, відіграє вирішальну роль у навчанні іноземної мови в аудиторії. Студенти бакалаврату відчувають себе більш упевнено в розмові та письмі англійською завдяки особистісно-зорієнтованому підходу, інтерактивних та комунікативних видах роботи, які використовувалися на заняттях іноземної мови.
Посилання
Чорна О. О. Особливості та практика формування іншомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв'язки. Наукові дослідження. Досвід. Пошуки. 2013. № 22. С. 230-237.
Communicative Language Teaching at (CLT) URL: https://www.eltconcourse. com/training/inservice/methodology/clt.html (дата звернення: 28.03.2023).
Council of Europe. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment: Cambridge University Press. 2001. 265p. URL: https://rm.coe.int/1680459f97 (дата звернення: 29.03.2023).
Er M., Altunay U., Urdabakan I. The effects of active learning on foreign language self-concept and reading comprehension achievement. International Journal on New Trends in Education and Their Implications. 2012. 3(4), Р. 43-58.
Halytska M., Rekun N. Forming students’ readiness to intercultural communication in tourism sphere: main approaches. Continuing professional education: Theory and Practice. 2018. 4 (61), Р. 62-67.
Kiessling, C., Fabry, G. What is communicative competence and how can it be acquired? GMS Journal of Medical Education. 2021. 38(3). URL : 10.3205/zma001445. PMID: 33824885; PMCID: PMC7994879 (дата звернення: 29.03.2023).
Локшина О. I. Європейська довідкова рамка ключових компетентностей для навчання впродовж життя: оновлене бачення 2018 року. Український педагогічний журнал. 2019. №3. C. 21–87.
Ніколаєва С. Ю. Цілі навчання іноземних мов в аспекті компетентнісного підходу. Іноземні мови. 2010. № 2. С.11-17.
Menggoa S., Suparwab I., Astawac I. Hindering factors in the achievement of Еnglish communicative competence in tourism academy students. Aksara. 2019. 31(1). P.137-152.
Rizakhojayeva G., Akeshova M. et al. Formation of communicative competence of future specialists in tourism. Man in India. 2017. 97 (25). P.107-121
Tajuddin A., Jauhar A. A Malaysian professional communication skills in English framework for English for occupational purposes courses. PhD thesis. Nottingham: The University of Nottingham. 2015. 271 р. URL : http://eprints.nottingham.ac.uk/28747/1/AJAT%202015.pdf (дата звернення: 27.03.2023).
Weltman D. A Comparison of Traditional and Active Learning Methods: An Empirical Investigation Utilizing a Linear Mixed Model. PhD Thesis. Arlington: The University of Texas. 2007. 134 p. URL: http://search.proquest.com/docview/304708744 (дата звернення: 27.03.2023).
Zablotska L.M., Chernii L.V., Meleshchenko V. O. Development of foreign language discourse competence of undergraduates of non-linguistic specialties. InterConf. 2022. (99). P.169-176.