ГІМНАСТИКА ХАДУ: ОЗДОРОВЧИЙ ЕФЕКТ І ВІДНОВЛЕННЯ ОРГАНІЗМУ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-352-361Ключові слова:
гімнастика Хаду, фізичні вправи, фізична підготовка, оздоровчий результат, відновлення організму.Анотація
У статті висвітлено ідею комплексного використання гімнастики Хаду на заняттях з фізичного виховання, спрямованої на вирішення завдань оздоровчого характеру, гармонійного фізичного розвитку особистості, а також удосконалення її рухових здібностей і зміцнення здоров’я. Автор наголошує на необхідності ефективного включення гімнастики Хаду не лише в освітній процес та позааудиторну роботу в секціях, а й у повсякденне життя людей різних вікових груп. Дослідження базується на досвіді Звіада Арабулі, який розробив систему на основі спеціально організованого комплексу фізичних вправ. Автор підкреслює ідею адекватного застосування вищезазначеної методики з метою підвищення її позитивного ефекту у відновленні опорно-рухового апарату тих, хто бере участь у тренуваннях, підвищення ефективності оздоровчих процесів, а також відновленні порушених функцій організму людини в цілому. Зарахування методики Звіада Арабулі до інноваційних оздоровчих технік у спортивній індустрії дозволяє акцентувати на її відповідності соціокультурним запитам суспільства, спрямованості на підвищення працездатності, стресостійкості й отримання оздоровчого результату. Тестування показників функціонального стану й аналіз результатів опитування представників різних вікових груп, засвідчили про позитивні зміни під час здійснення суб’єктивної оцінки власного здоров’я. Дослідження, у якому брали участь 20 жінок і 15 чоловіків, проводилось протягом 7 місяців на базі спортивного комплексу Маріупольського державного університету. У ході інтерв’ювання 54% респондентів підтвердили зникнення болю в спині та шиї, 20% опитаних акцентували на зменшенні болю у попереку, 28% респондентів відзначили покращення зору, 12% досліджуваних вказали на зменшення болю в суглобах, 63% – підтвердили полегшення ходьби та випрямлення постави, у 15% жінок і чоловіків після кількох тижнів занять з бліц-комплексом покращився сон. Апелюючи до збалансованості духовних, естетичних та фізичних якостей сучасної людини, гімнастика Хаду, яка представлена системою спеціально розроблених фізичних вправ і науково обґрунтованих прийомів, підтверджує на практиці свою спрямованість на підтримку належної фізичної форми людини, зміцнення її здоров’я й відновлення порушених функцій організму.
Посилання
Арабулі З. Практика омоложения организма. София : Око возрождения, 2007. 192 с.
Гумен В. Шейпінг в системі фізичного виховання вищих навчальних закладів: [монографія]. Львів, 2016. 227 с.
Дейнеко А. Х. Загальні основи теорії і методики гімнастики : [навчальний посібник]. Харків, 2017. 203 с.
Кривенко А., Желізний М. Гімнастика (теоретичні відомості) : навчальний посібник. Чернігів : НУЧК, 2019. 120 с.
Павленко Є. Особливості використання вправ Хаду на уроках фізичної культури у початковій школі. Нова українська школа: початок реформ: зб. тез доповідей ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 27 березня 2020 року / за заг. ред. Л. В. Задорожної-Княгницької. Маріуполь : МДУ, 2020. С. 176-178.