ГРАМАТИКА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ – ТАКТИКИ ПОГЛИБЛЕНОГО ВИВЧЕННЯ В ДИСТАНЦІЙНІЙ ФОРМІ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-339-347Ключові слова:
граматика, поглиблене вивчення, вправа, стратегія, тактика, дистанційне навчання.Анотація
Вивчення граматики іноземної мови сприймалося по-різному методистами. Довго переважав граматико-перекладний метод, коли навчання іноземної мови зводилося майже виключно до механічного перекладу речень. Прибічники комунікативного підходу дуже часто на практиці взагалі відмовляються від граматики, заміняючи вивчення правил затреновуванням низки розповсюджених мовленнєвих моделей. Метою статті є запропонувати деякі прийоми навчання граматики англійської мови на поглибленому рівні як вибіркової дисципліни протягом одного або двох семестрів. У роботі використано частково метод експериментального опитування та описовий метод. Досвід викладання граматики сучасної англійської мови на різних рівнях та постійні міркування щодо цього дають змогу дійти висновку, що певна кількість студентів є зацікавленою і мотивованою окремо вивчати цей аспект іноземної мови. Орієнтуючись на однозначну стратегію викладання цієї вибіркової дисципліни – досягнення просунутого рівня опанування граматики, виникає потреба застосування різних тактик відповідно до рівня тієї чи тієї групи. Необхідність організації дистанційного навчання в сучасних умовах, яка склалася об’єктивно і не залежить від бажання викладача або ЗВО, все ж надає змогу використовувати переваги та можливості сучасних інформаційних технологій – відео, аудіофайли, виконання вправ онлайн, тестування онлайн та багато інших. Відбір тем для вивчення здійснюємо з урахуванням таких критеріїв, як результати опитування студентів, виконання вхідного тесту та власного досвіду викладача. В умовах дистанційного навчання можливо підібрати різноманітні сучасні підручники граматики англійської мови, відео носіїв мови з поясненнями граматичних явищ з перекладом українською або без нього, онлайн граматичні вправи тощо. Наявність технологічного забезпечення не виключає роботи з викладачем, від якого залежить відбір релевантних вправ. Ці вправи можна поділити на поєднувальні (для встановлення зв’язку між теорією та практикою), основні та розважальні. Поєднання живого спілкування студентів і викладача з можливостями сучасних інформаційних технологій дає змогу досягти стратегічної мети – забезпечити мотивованим студентам високий рівень знань англійської граматики.
Посилання
Лазуткіна Ю. Граматичний аспект вивчення іноземної мови. Педагогічні науки. 2014. № 61–62. С. 120–126 2. Мамотюк Н. Основні помилки у вивченні англійської. URL : https://buki.com.ua/ news/osnovni-pomilki-pri-vivcenni-angliiskoyi/ (дата звернення 14.09.2022).
Методика навчання іноземних мов у середніх навчальних закладах / за ред. К. І. Онищенко. Київ, 1999. 227 с.
Русанова Л. І., Сазанова Л. С. Нетрадиційні технології у викладанні англійської мови. 2010. URL : 2WnmMHZNkRZ58KrESIGjHV2-uqBRbDO-%20(1).pdf (дата звернення 25.10.2022)
Batstone R. Grammar. Oxford University Press, 1995. 148 p.
Richards J. C. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press. 2008.