ВИНЯТКОВІСТЬ СУБ’ЄКТ-СУБ’ЄКТНОГО КОМПОНЕНТУ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ КУЛЬТУРИ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-1-198-207Ключові слова:
культура академічної доброчесності, доктор філософії, науковий керівник, академічний склад, педагогічна система, суб’єкт-суб’єктний компонент.Анотація
Стаття презентує конвергентний суб'єкт-суб'єктний зв'язок у системі формування культури академічної доброчесності майбутніх докторів філософії у процесі їхньої професійної підготовки. Майбутній доктор філософії характеризується високим дослідницьким рівнем, міждисциплінарним дослідженням, міжнародною експозицією, педагогічною участю, постійним професійним зростанням, соціальною відданістю та аналітичним мисленням. Взаємодія в навчанні, міжнародні досвіди та постійне самовдосконалення є вирішальними. Етичний і доброчесний суб'єкт- суб'єктний зв'язок між майбутнім доктором філософії та науковим керівником включає в себе взаємну повагу, чесність, взаєморозуміння очікувань, відкритість для думок і ідей, допомогу та підтримку, а також взаємодію на зустрічах і сесіях. Факультет відіграє важливу роль у формуванні культури академічної доброчесності для майбутніх докторів філософії у процесі їх професійної підготовки. Науково- педагогічний склад забезпечує відповідну кваліфікованість, участь у дослідженнях і дотримання ліцензійних умов. Етична взаємодія між майбутнім доктором філософії та факультетом включає в себе взаємну повагу і відкритість, чесність і довіру, академічну підтримку, участь у наукових спільнотах, дотримання термінів, взаємодію на семінарах та курсах, підтримку професійного зростання. Адміністративно-регулятивна структура відповідає за координацію адміністративних та регулятивних функцій. Взаємодія між ректоратом університету та майбутніми докторами філософії включає етичний суб'єкт-суб'єктний зв'язок між аспірантом та адміністративно-регулятивним апаратом у формуванні культури академічної доброчсеності майбутнього доктора філософії протягом його професійної підготовки, що базується на принципах взаємної поваги, чесності, академічної підтримки, чіткого розуміння ролей та очікувань, своєчасних та ефективних процесів, підтримки професійного розвитку, етичного врегулювання питань та меха- нізмів зворотного зв'язку.
Посилання
Закон України «Про вищу освіту». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Чернобровкін В. М. Принципи організації науково-дослідницької діяльності студентів у світлі Болонських ініціатив. Освіта Донбасу. 2005. № 3. С. 73–77.
Лисак Л. К., Григор’єва В. А. Роль наукового керівника в підвищені якості написання наукових робіт. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. 1 (82). 2018. С. 130–140
Вимоги до наукових керівників і консультантів здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця. URL: https://www.hneu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/06/
Vymohy-do-naukovykh-kerivnykiv.pdf
Вимоги до наукових керівників і консультантів здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії та доктора наук. Вінницький національний аграрний університет. URL: https://vsau.org/assets/images/content/aspirant/pro-naukovogo-kerivnika.pdf
Вимоги до наукових керівників (консультантів) здобувачів вищої освіти ступеня кандидата наук (доктора філософії) та доктора наук Національного транспортного університету. URL: http://www.ntu.edu.ua/wp-content/uploads/2015/12/vymohy-dokerivnykiv.
Проєкт освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії «Право». Дніпропетроський державний університет внутрішніх справ. URL: https://dduvs.in.ua/wp-content/uploads/files/Structure/science/doctorate/2021/pon1.pdf sited 17.04.2023
Положення про ректорат Державного університету економіки і технологій. URL: https://www.duet.edu.ua/uploads/normbase/269/pol_rectorat.pdf
Положення про ректорат Національного університету «Києво-могилянська академія». URL: https://www.ukma.edu.ua/index.php/about-us/sogodennya/dokumentynaukma/doc_view/2301-polozhennia-pro-rektorat-naukma