МОТИВАЦІЯ ЯК ОДИН ІЗ ОСНОВНИХ ЧИННИКІВ УСПІШНОГО ЗАСВОЄННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ «ІНОЗЕМНА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ»
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-2-68-80Ключові слова:
підвищення мотивації, створення презентацій, автентичні матеріали, іноземна мова за професійним спрямуванням, аудіо/відео матеріал, мовна комунікаціяАнотація
У статті досліджено та проаналізовано методичну літературу щодо значимості поняття мотивації на заняттях з іноземної мови в немовному закладі вищої освіти. Подано короткий огляд та характеристику основних методів підвищення мотивації студента до ефективного оволодіння іноземною мовою; обґрунтувано важливість застосування цих методів під час навчання іноземної мови в немовному закладі освіти на прикладі дисципліни «Англійська мова у професійній діяльності», що викладається на першому курсі факультету ветеринарної медицини Державного біотехнологічного університету м. Харків. Особливу увагу звернено на застосування програми створення презентацій PowerPoint, Зазначено, що створення презентацій залучає студентів до активного, творчого, самостійного процесу навчання, сприяє розвитку навичок письма, говоріння та аудіювання, а також дає змогу індивідуалізувати процес навчання, що, в свою чергу, підвищує самооцінку та мотивацію до вивчення мови в цілому. Проаналізовано важливість використання автентичних відео/аудіо матеріалів під час занять з англійської мови. Надано, як приклад, власну розробку завдань на основі автентичного відео, що сприяють активізації основних видів мовленнєвої діяльності, а також є потужним механізмом пробудження та стимулювання мотивації студентів. Доведено, що автентичні матеріали є важливим компонентом не лише у вивченні, а й у викладанні іноземної мови на всіх рівнях, оскільки викликають великий інтерес і мотивують здобувачів освіти, що є значним внеском у досягнення навчальної мети програми. Результати даного дослідження доводять, що використовуючи елементи нестандартного навчання, змінюючи структуру та зміст своїх занять, шляхом застосування завдань на створення презентацій, виконання вправ на основі автентичних матеріалів, викладач може запобігти звиканню студентів до своїх занять, і підтримати ентузіазм та активність студентів під час здобуття мовних знань, умінь і навичок.
Посилання
Берестень О. Є., Юрченко К. В., Савельєв П. С. Проблеми мотивації студентів на заняттях з іноземної мови // Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Філологічні науки», 2022, № 1 (23), С. 161–174.
Черниш Л. М. Шляхи підвищення мотивації під час викладання англійської мови на немовних факультетах. Збірник «Донецький національний технічний університет». Серія: «Педагогіка, психологія і соціологія» № 1 (24), 2019, С. 117–123.
Chen M-R.A., Hwang, G.-J. Effects of experiencing authentic contexts on Englishspeaking performances, anxiety and motivation of EFL students with different cognitive styles / M-R.A. Chen, G.-J. Hwang // Interactive Learning Environments, 2020, № 1–21,
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10494820.2020.1734626 (дата звернення 16.01. 2024).
Clément R., Dörnyei Z., Noels K. Motivation, self-confidence and group cohesion in the foreign language classroom. Language Learning. 1994, Vol. 44. pp. 417–448.
Dörnyei Z., Ushioda E. Motivation, language identity and the L2 self. Bristol: Multilingual Matters, 2009, 376 p.
Gardener R.C. Social psychology and second language learning: the role of attitude and motivation. London: Edward Arnold, 1985, 208 p.
Gardner R., Lalonde R., Moorcroft R., Evers F. Second Language attrition: The role of motivation and use. Journal of Language and Social Psychology, 1987, Vol. 6, Issue I, pp. 29–47.
McGrath I. Teaching Materials and the Roles of EFL/ESL Teachers: Practice and Theory. London: Bloomsbury, 2013.
Naiman N., Fröhlich M., Stern H.H. and A. Todesco. The Good Language Learner / N.Naiman and all. Research in Education Series, № 7. Toronto: Ontario Institute for Studies in Education, 1978, URL: https://www.scirp.org/(S(351jmbntv-nsjt1aadkposzje))/reference/referencespapers.aspx?referenceid=1833964 (дата звернення 16.01.2024).
Yuan R., Stapleton P. Student teachers’ perceptions of critical thinking and its teaching. ELT Journal, 2019, URL: https://academic.oup.com/eltj/article-abstract/74/1/40/5650752?redirectedFrom=fulltext (дата звернення: 16.01.2024).