ЗАСТОСУВАННЯ ДИФЕРЕНЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-2-105-113

Ключові слова:

середня освіта, програма з математики, підготовка вчителя, навчальні технології, диференційоване навчання, диференційна педагогіка, розвиваюче навчання, рамки навчального плану

Анотація

В академічних закладах удосконалення організації професійно-методичної підготовки майбутніх учителів математики розглядається як постійне актуальне питання, особливо в умовах зростання суспільних вимог інформаційного суспільства. Розвиток наукового потенціалу суспільства, засвоєння передових досягнень науки і техніки тісно пов'язані з математичною освітою. У царині підготовки майбутніх викладачів математики у вищих навчальних закладах невід'ємний зв'язок між військовою та економічною могутністю нації та її освітньою системою залишається актуальною проблемою. Роль точних наук, зокрема математики, виходить за межі економічного управління й охоплює імператив забезпечення національної військової безпеки. У сучасну епоху існує нагальна потреба оснастити всі сегменти суспільства знаннями в інформаційних технологіях, поряд із впровадженням нових та ефективних педагогічних підходів, які є одними з головних завдань, з якими стикаються освітяни. Глобальний освітній ландшафт стрімко розвивається, роблячи більший акцент на прагматичних компетенціях, ніж на суто теоретичних основах, що відображає суспільні переваги щодо практичних навичок. У педагогічних закладах вищої освіти основна увага при підготовці вчителів математики приділяється підготовці кадрів для середньої освіти. Зважаючи на контекст інформаційного суспільства, надзвичайно важливо ретельно організувати науково-методичні виміри діяльності майбутніх викладачів математики, узгоджуючи їх з імперативами освітньої реформи. Процес підготовки кадрів для різноманітних навчальних закладів математичної освіти в коледжах і середніх школах передбачає надзвичайно складну роботу. Примітно, що в цих закладах математика викладається за окремими навчальними програмами, що вимагає від викладачів підвищених наукових і педагогічних здібностей, особливо в умовах, де навчаються академічно обдаровані учні. Вирішення цих завдань вимагає суттєвих перетворень у змісті підготовки вчителя математики, сприяння гуманістичним підходам у визначенні освітніх цілей, структуруванні змісту, методичних практик та організаційних механізмів. Професіоналізм та інноваційний внесок майбутніх викладачів математики відіграють ключову роль у подоланні цих складнощів. У цій статті детально розглядається застосування диференційованих навчальних технологій у математичній освіті та досліджуються їхні потенційні наслідки. 

Посилання

State Strategy for the Development of Education in the Republic of Azerbaijan. 2013. Available at: https://president.az/az/articles/view/9779.

Educational program (curriculum) in mathematics for secondary schools of the Republic of Azerbaijan (grades V-XI). 2022. Baku: Education Institute of the Republic of Azerbaijan.

Ahmadov H. H. History and modern situation of scientific and pedagogical staff training in Azerbaijan, Azerbaijan school, 2021. No. 3, pp. 95–106.

İlyasov M. İ. Müəllimin pedaqoji ustalığı. Bakı: Elm və təhsil, 2013.

Rustamov F. A. Higher school pedagogy, Baku: Nurlan. 2007.

Гаєвець Я. С. Проблемно-модульне навчання як технологія формування методичної компетентності майбутніх учителів у навчанні учнів математики. Фізико-математична освіта. 2019. Випуск 1(19). С. 24–28.

Михайленко Л. Ф. Зарубіжний досвід методичної підготовки вчителів математики. Фізико-математична освіта. 2020. Випуск 1(23). С. 83–90.

Скворцова С. О. Динамічна модель процесу формування методичних компетенцій умайбутніх учителів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Запоріжжя, 2011. Вип. 17 (70). C. 177–183.

Hoth J. Situation-specific diagnostic competence of mathematics teachers-a qualitative supplementary study of the TEDS-follow-up project. CERME 10, Feb 2017, Dublin, Ireland. ffhal-01949041ff

Jentsch A., Schlesinger L. Measuring instructional quality in mathematics education. CERME 10, Feb 2017, Dublin, Ireland.ffhal-01949106f

Potari D., da Ponte J. Current Research on Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Knowledge. 2016. ICME-13 Topical Surveys, 3–15. doi: 10.1007/978-3-319-38965-3_2

Schwarz B., Kaiser G. The Professional Development of Mathematics Teachers. ICME-13 Monographs, 2019. 325–343. doi: 10.1007/978-3-030-15636-7_15

Shulman L. Those who understand: Knowledge Growth in Teaching. Journal of Education, 2013. 193(3), 1-11. doi: 10.1177/002205741319300302

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-17