ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ВІЗУАЛЬНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • Катерина Гавриленко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0001-9474-1990
  • Оксана Чугай Національний технічний університет України «Київський політехнічний університет імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-2118-8255

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-933X/2025-XXIII-5

Ключові слова:

communication, interdisciplinary, linguistics, online communication, text, visuality, visual communication, visuals

Анотація

Сучасна інтернет-комунікація зазнає значної трансформації візуальних компонентів, які все частіше доповнюють, а іноді замінюють контекст. Цей перехід від традиційного обміну текстами до візуального представлення принципово змінив передачу інформації, роблячи більший акцент на зображення та знаки, ніж на слова. Історично візуальна комунікація обмежувалася впливом художніх творів. У другу половину ХХ століття різниця між відомими мистецькими творами та їх репрезентацією через візуальні зображення скоротилася. У статті підкреслюється важлива роль візуальних зображень у представленні соціальних впливів, посиленні особистісної ідентичності та сприянні розвитку комунікації. Дослідження візуальної культури спілкування викликало неоднозначне ставлення до ролі зображень у створенні змісту. Візуальні засоби є важливою складовою частиною мовного спілкування, збагачуючи способи передачі та отримання інформації візуалізацій ними елементів. Вони сприяють покращенню розуміння лексичних елементів повідомлення і суттєво впливають на емоційність спілкування в Інтернеті, посилюючи формування культурної ідентичності та соціальних взаємодій. Із розвитком цифрових технологій продовжує зростати важливість візуальних елементів у комунікації. Віртуальна комунікація сприяє інтегруванню візуальних зображень як елементів повідомлення, що потребує теоретичної переоцінки класичних підходів до вивчення традиційного лінгвістичного дискурсу. Чинний міждисциплінарний підхід до вивчення ролі візуальних зображень у спілкуванні має включати такі галузі, як лінгвістика, семіотика та медіакомунікація. Посилення інтеграції візуальних зображень у спілкуванні вимагає їх лінгвістичного аналізу шляхом комбінованих досліджень разом з традиційними текстами, дослідження їх в рамках змін у візуальних засобах спілкування, зумовлених розвитком інтернет-технологій та змін у сучасних культурних явищах. У статті проаналізовано поступову трансформацію візуальних елементів та їх вплив на розвиток лінгвістичного аналізу текстових повідомлень у сучасному дискурсі.

Посилання

AlMamoory P.D.S.M.A., Al-Khazaali A.L.T.W. Linguistic strategy in online digital communication: a pragmatic study. April-May 2024. 2024. № 43. P. 10–21. https://doi.org/10.55529/jmcc.43.10.21.

Chen C. Information visualization. Wiley interdisciplinary reviews: computational statistics. 2010. Vol. 2. № 4. P. 387–403. https://doi.org/10.1002/wics.89.

Corpus linguistics for online communication. Taylor & Francis Group, 2019. 212 p.

Fahmy S., Bock M.A., Wanta W. Visual communication theory and research. New York : Palgrave Macmillan US, 2014. https://doi.org/10.1057/9781137362155.

Griffin M. Sociocultural perspectives on visual communication. Journal of visual literacy. 2002. Vol. 22. № 1. P. 29–52. https://doi.org/10.1080/23796529.2002.11674580.

Hayles N. K. Translating media: why we should rethink textuality. The yale journal of criticism. 2003. Vol. 16. № 2. P. 263–290. https://doi.org/10.1353/yale.2003.0018.

Herring S.C. Computer-Mediated discourse analysis. Designing for virtual communities in the service of learning. 2004. P. 338–376. https://doi.org/10.1017/cbo9780511805080.016.

Hidayah L.R. The importance of using visual in delivering information. Vcd. 2023. Vol. 8. № 1. P. 52–61. https://doi.org/10.37715/vcd.v8i1.2720.

Jenkins H. Confronting the challenges of participatory culture: Media education for the 21st century (Part One). Nordic journal of digital literacy. 2007. Vol. 2. № 01. P. 23–33. https://doi.org/10.18261/issn1891-943x-2007-01-03.

Visual communication / ed. by D. Machin. Berlin, Boston : DE GRUYTER, 2014. https://doi.org/10.1515/9783110255492.

Wagemans J. et al. A century of gestalt psychology in visual perception: i. perceptual grouping and figure–ground organization. Psychological bulletin. 2012. Vol. 138. № 6. P. 1172–1217. https://doi.org/10.1037/a0029333.

Zhu C.W., Lim J.Y. Visual communication design students’ self-perception of their visual literacy competency in determining, retrieving, interpreting, and evaluating visual materials. Journal of visual literacy. 2024. P. 1–17. https://doi.org/10.1080/1051144x.2024.2394331.

Zu R. The validity of visual communication design of online advertisement based on interactivity. Computational intelligence and neuroscience. 2022. Vol. 2022. P. 1–9. https://doi.org/10.1155/2022/2485809.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27