ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ В ІНШОМОВНІЙ ПІДГОТОВЦІ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-933Х/2024-ХХII-11

Ключові слова:

штучний інтелект, іншомовна підготовка, англійська мова, мобільний додаток, самоосвіта

Анотація

У багатьох галузях штучний інтелект сьогодні є невід’ємною складовою успішного розвитку. Однак поряд із численними прихильниками існує когорта скептиків, які намагаються повсякчас відшукати недоліки. Говорячи про іншомовну підготовку і ШІ, ми відзначаємо появу різнопланових додатків, які спрямовані на вивчення певних мовних аспектів, коригування граматичних або лексичних помилок і розвиток навичок говоріння іноземною мовою тощо. Поточне дослідження присвячено розгляду характеристик ряду безкоштовних мобільних додатків, які студенти можуть використовувати з метою поглиблення та шліфування своїх іншомовних компетентностей, зокрема як компонент самоосвіти. У науковій розвідці наведено приклад результатів експерименту у двох групах студентів, які протягом шести місяців використовували запропоновані додатки в самостійній позакласній роботі з метою проаналізувати вплив комунікації з носіями мови на розвиток навичок говоріння. Розглянуті в дослідженні програми мають як свої переваги, так і недоліки. Однак, на нашу думку, позитивним є той факт, що переважна більшість додатків спрямована на підбір співбесідників за індивідуальними характеристиками учня, його вподобаннями. Також відзначимо можливість здійснення як спілкування в письмовій чи аудіоформі, так і участь у реальних сесіях. Окремої уваги заслуговує можливість отримання коментарів щодо помилок у форматі зворотного зв’язку. З результатів дослідження переконуємося, що постійне тренування навичок говоріння сприяє підвищенню рівня студентів та їх впевненості у веденні ділової комунікації. Проте, вважаємо, недоліком неможливість перевірки рівня носія мови, адже кожен може знати навіть рідну мову недосконало. Притримуємося думки про необхідність продовження досліджень щодо використання ШІ в освітньому процесі, зокрема у вивченні (серед іншого й самостійному) іноземних мов.

Посилання

Візнюк І., Буглай Н., Куцак Л., Поліщук А., Киливник В. Використання штучного інтелекту в освіті. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. Випуск 59. Вінниця : ТОВ «Друк плюс», 2021. С. 14–22.

Гарбуза Т., Дружченко Т. Використання штучного інтелекту для імітації реального спілкування іноземною мовою. Роль штучного інтелекту у вивченні іноземних мов : тези доп. Міжвуз. наук.-метод. семінару (Київ, 15 лют. 2024 р.). Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2024. С. 24–26.

Зварич І. Штучний інтелект у процесі вивчення іноземної мови в університетах України. Роль штучного інтелекту у вивченні іноземних мов : тези доп. Міжвуз. наук.-метод. семінару (Київ, 15 лют. 2024 р.). Київ : Держ. торг.-екон. ун-т, 2024. С. 32–36.

Калько Р., Декусар Г., Лагун К. Теоретичні та практичні засади використання методів штучного інтелекту при вивченні іноземних мов у ЗВО. Наукові записки: Серія «Філологічні науки». Вип. 1 (208). Кропивницький : «Гельветика», 2024. С. 181–187.

Паламар С., Науменко М. Штучний інтелект в освіті: використання без порушення принципів академічної чесності. Освітологічний дискурс, № 1 (44), 2024. С. 68–83. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/48609/1/Palamar_S_P_Naumenko_M_S_OD_2024.pdf.

Теслюк В. Перспективи застосування штучного інтелекту в освітньому процесі: теоретичний аспект. Молодь і ринок, № 6 (226). Дрогобич, 2024. С. 183–188.

Шум О. Іншомовна підготовка із використанням штучного інтелекту: переваги та недоліки. Наукові записки Національного університету «Острозька академія», серія «Філологія»: науковий журнал. Вип. 21 (89). Острог : Вид-во НаУОА, 2024. С. 224–227.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30