ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В ТЕХНОЛОГІЧНІЙ ТА МИСТЕЦЬКІЙ ГАЛУЗЯХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-1-225-234Ключові слова:
штучний інтелект, освіта, Нова українська школа, урок, учи- тель, цифрові технології, прогресивне навчанняАнотація
За останні 5 років освіта в Україні зазнала трансформації від очного навчання до змішаних і дистанційних форматів, що зумовило стрімке впровадження цифрових технологій. Інтелектуальні комп’ютерні системи активно змінюють усі сфери життя, включно з освітою. В умовах інформаційного суспільства, яке швидко впроваджує нові практики та технології, зростають вимоги до цифрової компетентності педагогів та їх здатності працювати з новими платформами. У статті розглядається значення цифрових інструментів і нейронних мереж у професійній діяльності вчителів початкової школи. Проаналізовано теоретичні, методологічні та практичні основи використання штучного інтелекту (ШІ) у навчальному процесі. Особливу увагу приділено можливостям персоналізованого навчання, автоматизації рутинних завдань, а також інтерактивним навчальним платформам і іграм на базі ШІ. ШI-системи здатні аналізувати сильні й слабкі сторони учнів і пропонувати адаптивні завдання. Наводяться рекомендації ЮНЕСКО щодо інтеграції генеративного ШІ в освіту та методичні поради щодо використання цифрових платформ. З огляду на цифрову трансформацію, освіта потребує переосмислення, а нові рішення від компаній на кшталт OpenAI та Microsoft обіцяють зробити навчання ще ефективнішим та цікавішим.
Посилання
Візнюк І. Використання штучного інтелекту в освіті. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 2021, С. 14–22.
Використання штучного інтелекту в роботі вчителя. На урок URL: https://naurok.com.ua/webinar/vikoristannya-shtuchnogo-intelektu-v-roboti-vchitelya (Дата звернення: 16.02.2025).
Kacherova O. G. The art of artificial intelligence – creativity or necessity in the development of elementary school teachers based on the integration of distance learning forms. Actual Issues of Modern Science. European Scientific e-Journal, 2024. 28, 146–151.
Ostrava: Tuculart Edition, European Institute for Innovation Development.
Методи та системи штучного інтелекту: навч. посіб. / укл. Д.В. Лубко, С.В. Шаров. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2019. 264 с.
Прогресивні: Денис Гриньов, Діана Хрущова, Наталя Шаховська «Трансформація освіти в еру штучного інтелекту». URL: https://www.youtube.com/watch?v=UZz1ceuA5Zk&t=721s (дата звернення 21.01.2025).
Рилач Н. М. Цифровий порядок денний для України. Актуальні проблеми міжнародних відносин: збірник наукових праць. Випуск 141 частина II. Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Інститут міжнародних відносин, 2019.
Спірін О. М. Зміст навчального матеріалу з основ штучного інтелекту в курсі інформатики. Вісник Житомирського педагогічного університету. 2004. № 14. С. 121–124