ВИКОРИСТАННЯ МОБІЛЬНОГО ЗАСТОСУНКУ MAXIMA У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ВИЩОЇ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-1-225-235Ключові слова:
освітній процес, заклади вищої освіти, мобільне навчання, мобільні застосунки, вища математика.Анотація
Сьогодні освітній процес закладів вищої освіти України зазнає змін і потребує інновацій. Останнім часом через перехід на дистанційну форму навчання, введення воєнного стану, повітряні тривоги та нестабільний Інтернет-зв’язок викладачі та студенти мають швидко адаптуватися до відповідних ситуацій та продовжити здійснювати освітню діяльність в онлайн-режимі на високому рівні. Актуальним постало впровадження мобільного навчання, яке передбачає використання мобільних та портативних пристроїв (телефони, ноутбуки, планшети) для викладання та навчання. Серед усіх варто відмітити мобільні телефони, оскільки сучасні смартфони задовольняють основні потреби для здійснення освітньої діяльності. У статті розглянуто мобільні застосунки у процесі навчання дисципліни «Вища математика». Було відібрано та проаналізовано такі застосунки: Maxima, MatrixCalculator, IntroStat, Maple Калькулятор, Mathematics, PhotoMath. Показниками для аналізу було обрано можливість роботи в режимі офлайн, безкоштовність та підтримка системи Android. Було здійснено аналіз застосунків на предмет розв’язання задач з дисципліни «Вища математика»: обчислення матриць та визначників, статистична обробка, побудова графіків функцій, диференціальне та інтегральне числення, обчислення границь числових послідовностей та розв’язування рівнянь. Було встановлено, що абсолютно всім показникам відповідають застосунки Maxima та Mathematics. Серед усіх мобільних застосунків було обрано застосунок Maxima. За допомогою Maxima студенти не автоматично заповнюють числові значення для розв'язання задачі, а використовують спеціальні операції для вводу даних. Це гарантує усвідомлення та самостійний розв’язок задач, а не механічне списування готових розрахунків. У статті продемонстровано практичне використання відповідного застосунку при розв’язуванні задач з дисципліни «Вища математика».
Посилання
Биков В. Ю. Мобільний простір і мобільно орієнтоване середовище інтернет-користувача: особливості модельного подання та освітнього застосування. Інформаційні технології в освіті. 2013. № 17. С. 9–37.
Білоус В. Мобільні навчальні додатки в сучасній освіті. Освітологічний дискурс. 2018. № 1-2 (20-21). С. 353–362.
Блажко Л. М., Рассоха І. В., Рендюк С. П. Використання мобільних додатків у процесі навчання вищої математики студентів технічних університетів. Імідж сучасного педагога. 2020. № 6 (195). С. 42–46.
Дерябіна Ю., Кравченко Н. Застосування інтерактивних онлайн-дошок при викладанні математичних дисциплін у закладах вищої освіти. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Випуск 3. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 285-296. https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-285-296
Кортез Х. І., Алєксєєва Г. М., Кравченко Н. В., Горбатюк Л. В. Діджиталізація викладання та навчання у вищій школі: із досвіду програми підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції «Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації». Мелітополь: ТДАТУ, 2021. С. 252–255.
Мобільний застосунок. URL : https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA (дата звернення: 22.02.2023).
Насонова С. Сучасний підхід до викладання математичних дисциплін у вищих навчальних закладах. Перспективи та інновації науки. 2022. № 1 (6). С. 284–293.
Пудова С. С. Використання мобільного телефону в навчальному процесі. Фізико-математична освіта. 2018. Випуск 2 (16). С. 97–101.
Рашевська Н. В. Мобільні додатки навчання математичних дисциплін в технічних закладах вищої освіти. Тези доповідей V Міжнародної науково-практичної конференції «Інформаційні технології в освіті, науці і техніці»(ІТОНТ-2020): Черкаси, 21-23 травня 2020 р. Черкаси, 2020. С. 175.
Семеріков С. О., Словак К. І. Теорія та методика застосування мобільних математичних середовищ у процесі навчання вищої математики студентів економічних спеціальностей. Інформаційні технології і засоби навчання. 2011. Том 21, № 1. URL : http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/download/413/369 (дата звернення: 22.02.2023).
Шишенко І. В., Чкана Я. О., Мартиненко О. В. Перспективи застосування мобільних додатків у фаховій підготовці майбутніх учителів математики. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. № 1 (48). С. 444–449.
Horbatiuk L., Kravchenko N., Alieksieieva H., Lipych V., & Rozumna T. Use of mobile applications for foreign language lexical competence formation. Journal of History Culture and Art Research. 2019. 8(3). С. 113–124.
Maxima on Android. URL : https://play.google.com/store/apps/details?id= jp.yhonda&hl=en_US&gl=US&pli=1 (дата звернення: 21.02.2023).