ВИРІШЕННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ ЗАДАЧІ ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА «OPEN PAPER EXAM»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-19-31

Ключові слова:

дистанційне навчання, підсумковий контроль, екзамен, нетрадиційний екзамен, «open paper exam».

Анотація

У статті порушено питання ефективності проведення підсумкового контролю в умовах дистанційного навчання. Подано опис традиційної форми проведення екзамену (усна відповідь на питання екзаменаційного білета), розкрито його мету. Розкрито підходи сучасної дидактики до використання методів усного, писемного, практичного (лабораторного) контролю та самоконтролю здобувачів освіти; виокремлено види контролю, які класифікують: за масштабом цілей навчання, за етапами навчання, за часовою спрямованістю, за частотністю, за обсягом, за організаційними формами навчання, за формами соціальної опосередкованості, за видами навчальних занять, за способами здійснення контролю. Обґрунтовано необхідність перегляду форм проведення підсумкового контролю в умовах дистанційного навчання за компетентнісного підходу. Розкрито необхідність переосмислення мети підсумкового контролю, яка полягає у перевірці не стільки обсягу теоретичних знань, скільки рівня сформованості компетентностей, передбачених як результат вивчення навчальної дисципліни. Проведено співставлення компетентностей, закладених у Стандарт вищої освіти зі спеціальності 012 Дошкільна освіта та компетентностями з Професійного стандарту керівника закладу дошкільної освіти. Доведено необхідність підготовки майбутніх менеджерів дошкільної освіти до прийняття управлінських рішень на етапі здобуття вищої освіти з урахуванням особистісних якостей, які впливають на це. Особливу увагу приділено поглядам на функції, які має виконувати менеджер дошкільної освіти. Подано характеристику нетрадиційних форм проведення екзамену: «closed book exam», «Multiple-choice еxam або Shot-question exam», «open-book exam або open paper exam», «“thinking” exam», «“take-home” exam», «practical exam». Описано процес організації та проведення підсумкового контролю з навчальної дисципліни «Управління в системі дошкільної освіти» у формі «open paper exam». Подано приклади управлінських задач, винесених на екзамен, описано процедуру самого екзамену. Визначено переваги та недоліки застосування такої форми підсумкового контролю.

Посилання

Богданов І. Т. Критерії контролю якості підготовки фахівців у вищих навчальних педагогічних закладах. Науковий часопис педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : Серія 03 : Фізика і математика у вищій і середній школі. Вип. 2. 2006. С. 22–25.

Волянська О. Є. Інновації у навчанні математики профільної школи. Проблеми математичної освіти : матеріали міжнар. наук.-метод. конф., м. Черкаси, 8-10 квітня 2013 року / М-во освіти і науки України, Черкаський нац. ун-т імені Б. Хмельницького, Ін-т. Черкаси : Чабаненко Ю. А., 2013. С. 245–246.

Даниленко Л. І. Модернізація змісту, форм та методів управлінської діяльності директора школи : монографія. Київ : Логос, 1990. 140 с.

Дрозд П. Г. Роль керівника в системі управління закладами шкільної освіти. Вісник НТУУ «КПІ» : Філософія. Психологія. Педагогіка. 2013. Вип. 1. С. 118–126.

Загоруйко М. О. Ефективність управлінської діяльності директора загальноосвітньої школи. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2011. № 3–4. С. 56–60.

Кравченко Г.Ю., Кугуєнко Н. Ф. Контроль та аналіз діяльності дошкільного закладу. Керівникам і методистам. Харків : Ранок, 2016. 272 с.

Крутій К. Чинники якості освіти: теоретичні надбання чи нагальна потреба? Емоційне благополуччя як критерій якості освіти : спецвипуск за матеріалами Всеукраїнського Дня дошкілля : Дитячий садок (21-23 червня 2010 p.). 2010. С. 7–14.

Мартинець Л. А. Управлінська діяльність керівника навчального закладу : навч. посібн. Вінниця, 2018. 196 с

Мороз І. В. Педагогічні умови запровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу : монографія. Київ : Освіта України, 2005. 196 с.

Про затвердження Професійного стандарту «Керівник (директор) закладу дошкільної освіти / Наказ Міністерства економіки України від 28.09.2021 № 620-21. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-profesijnogo-standartu-kerivnik-direktor-zakladu-doshkilnoyi-osviti (дата звернення: 09.08.2022).

Романюк І. А. Аналіз, планування, контроль як функції управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу. Тернопіль : Мандрівець, 2014. 280 с.

Свистун В. І. Управлінська компетентність керівника як важливий чинник розвитку професійно-технічного навчального закладу в умовах ринкової економіки. URL: https://lib.iitta.gov.ua/9176/1/Svystun.pdf (дата звернення: 09.08.2022) 13. Словник UA: портал української мови та культури. URL: https://slovnyk.ua/index.php?swrd=екзамен (дата звернення: 05.08.2022). 14. Смакула О. І. Педагогічний контроль у системі управління якістю підготовки спеціалістів у ВНЗ. Наука і Освіта. 2009. Вип. №10. С. 90–94. URL: https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2009/10_2009/21.pdf.pdf (дата звернення: 08.08.2022).

Соловей Ю. О. Чинники ефективної управлінської діяльності директора закладу дошкільної освіти. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : «Педагогіка. Соціальна робота». 2018. Вип. 2 (43). С. 265–269.

Стандарт вищої освіти за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» для другого (магістерського) рівня вищої освіти (Наказ МОНУ від 29.04.2020 №572). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/standarty/2020/05/2020-zatverd-standart-012-m.pdf (дата звернення: 09.08.2022).

Сукнов М. П. Організація контролю навчальної діяльності студентів вищого технічного навчального закладу в умовах кредитно-модульного навчання : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. Харків, 2007. 215 с.

Тарасова Т. Б. Методика навчання психології у вищій школі : навч. посіб. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. 361 с.

Marlies van Beek. Take-home and open book exams. URL: https://www.uu.nl/en/ecpd/knowledge-dossier/take-home-and-open-book-exams (дата звернення: 09.08.2022).

Open Book Exam isn't easy: Here is all you need to know about concept. URL: https://www.business-standard.com/article/education/what-is-an-open-book-exam-pros-and-cons-of-obe-faqs-on-open-book-exam-all-you-need-to-know-120092600046_1.html (дата звернення: 09.08.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-06