АНАЛІЗ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВУ В ПАРАДИГМІ КОНСТРУКТИВІСТСЬКОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-179-188Ключові слова:
конструктивізм, когнітивне пізнання, когнітивний розвиток, лекція, метод демонстрації та моделювання, метод показу відео, метод опитування, метод вправ, метод навчання через відкриття, дискусії та обговорення, рольова гра, проєкт, екскурсія.Анотація
У статті розглядається проблема вибору методів навчання музичного мистецтва в закладах освіти в парадигмі конструктивістського підходу. Мета статті полягає в представленні оглядів деяких загальних підходів та стратегій викладання музики на основі конструктивістської теорії навчання в закладах загальної середньої освітні. Серед проаналізованих методів – лекція, демонстрація та моделювання, метод відкриття, показ відео, екскурсія, рольова гра, проєкт, техніка опитування, метод відкриття. У статті також висвітлені чинники, які визначають вибір методу навчання. Основні завдання: визначити ключові характеристики конструктивістського підходу до навчання, проаналізувати положення основних теорії когнітивного пізнання; здійснити аналіз методів навчання музики із застосуванням конструктивістського підходу. У дослідженні були використані теоретичні та емпіричні методи. У ході дослідження було проаналізовано теоретичні та методичні джерела з проблеми, практично оцінено потенціал методів навчання з метою організації освітнього процесу з дисципліни «Музичне мистецтво» в контексті реалізації теорії конструктивізму, визначено чинники, що визначають вибір методів навчання. Аналіз проблеми добору методів навчання музики в парадигмі конструктивістського підходу дозволяє зазначити, що теорія конструктивізму передбачає можливість особистого конструювання учнями знань та освітньої діяльності. За такої системи навчання знання учнів є індивідуальною, варіативною інтерпретацією поданої й засвоєної інформації, що забезпечує свідоме сприйняття музики та глибинну рефлексію в ході освітнього процесу. Новизна дослідження полягає у вивченні й застосуванні теорії соціального конструктивізму з метою оптимізації добору методів навчання для успішної реалізації освітнього процесу з музичного мистецтва в закладах освіти.
Посилання
Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня. Затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405 URL : https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-tipovoyi-osvitnoyi-programi-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti-ii-stupenya (дата звернення: 22.08.2022)
Adjepong B. General Methods of Teaching Music in the Primary School. URL : https://cutt.ly/4KPC2vq (дата звернення: 15.07.2022).
Alam, M. Constructivism: A paradigm shift from teacher centered to student centered approach. The International Journal of Indian Psychology. 2016. № 4 (1). Р. 51-59.
Alesandrini, K. & Larson, L. Teachers Bridge to Constructivism. The Clearing House: A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas. 2002. № 3. Р. 119–121.
Aldridge, J. M., Barry, F. J., Mokgoko, S. P. Using teacher action research to promote constructivism learning environment in South Africa. South African Journal of Education. 2004. № 24 (4). Р. 245-253.
Blake, B., Pope, T. Developmental psychology: Incorporating piaget’s and vygotsky theories in classroom. Journal of Cross-Disciplinary Perspective Education. 2008. № 1 (1). Р. 56-67.
Kalpana, T. A. Сonstructivist perspective on teaching and learning: A conceptual framework. International Research Journal of Social Sciences. 2014. № 3 (1). Р. 27-29.
Kim, J. S. The effects of a constructivist teaching approach on student academic achievement, self-concept, and learning strategies. Asian Pacific Education Review. 2005. № 6 (1). Р. 7-19.
Ljubojevic, M., Vaskovic, V., Stankovic, S., Vaskovic, J. Using supplementary video in multimedia instruction as a teaching tool to increase efficiency of learning and quality of experience. The International Review of Research in Open and Distance Learning. 2014. № 15 (3). Р. 275-291.
Semmar, Y., Al-Thani, T. Piagetian and Vygotskian approaches to cognitive development in the kindergarten classroom. Journal of Educationaland Developmental Psychology. 2015. № 5 (2). Р. 1-7.
Tamakloe, E. K, Atta, E. T, Amedahe, F. K. Principles and methods of teaching. Accra, Ghana: Ghana Universities Press. 2005.
Thakur, K. A. Constructivist perspective onteaching and learning: A conceptualframework. Research Journal on SocialSciences. 2014. № 3 (1). Р. 27-29.