ЗАСТОСУВАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ОНЛАЙН-ДОШОК ПРИ ВИКЛАДАННІ МАТЕМАТИЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-285-296

Ключові слова:

Інтерактивні технології, онлайн-дошки, заклади вищої освіти, освітній процес, викладання математики.

Анотація

Система вищої освіти України за останні роки зіткнулась із значними потрясіннями: введення карантину через пандемію Covid-19, воєнний стан, активні бойові дії. Усе це стало причиною переходу від традиційної (очної) форми навчання на дистанційну. Для забезпечення дистанційного освітнього процесу на високому рівні викладачами було здійснено перехід на платформи онлайн-навчання. Особливість навчання математики полягає у високому рівні абстракції навчальної інформації. Важливою складовою організації дистанційного навчання в закладах вищої освіти є забезпечення умов максимально комфортного сприйняття студентами навчального матеріалу як на лекціях, так і на практичних заняттях. З переходом на дистанційне навчання постало питання, як зробити процес навчання математичним дисциплінам наочним та зрозумілим для здобувачів. Серед усіх педагогічних технологій важливе місце у впровадженні дистанційного навчання в освітній процес при викладанні математичних дисциплін займає технологія інтерактивного навчання. Упровадження інтерактивних технологій в освітній процес відбувається завдяки онлайн- інструментам та сервісам. Одним з основних засобів інтерактивності є інтерактивна онлайн-дошка. Застосування онлайн-дошок в освітньому процесі закладів вищої освіти відіграє важливу роль, оскільки вирішує проблеми забезпечення наочності, інтерактивності, наявності швидкого зворотного зв’язку, організації роботи в єдиному віртуальному просторі. У роботі проаналізовано сучасні онлайн-дошки: Miro, CleverMaths, LiveBoard, IDroo, Drawchat, Jamboard, Scribblar, Classroomscreen, Microsoft Whiteboard, Twiddla. Основними критеріями для аналізу було обрано можливість онлайн використання дошки, доступ учасникам за посиланням, існування додатку для Android та IOS, безкоштовність сервісу. Miro, LiveBoard, Jamboard та Microsoft Whiteboard задовольняють всім вимогам інтерактивності, але, на жаль, мають обмежений функціонал для навчання саме математичним дисциплінам. Найбільший функціонал наочності для викладання математичних дисциплін має CleverMaths. Водночас CleverMaths має недостатню інтерактивність. Поєднання CleverMaths у комплексі з додатковими каналами комунікації, а саме програмами для відеоконференцій дозволяє досягти необхідного рівня наочності та інтерактивності для дистанційного навчання математичних дисциплін у закладах вищої освіти.

Посилання

Богуславська Л. Ф., Репетун А. К. Використання онлайн-ресурсів і програм в умовах дистанційного навчання мови як іноземної. The world of science and innovation: proceedings of XI International scientific and practical conference. London, United Kingdom (2-4 June 2021). London: Cognum Publishing House, 2021. С. 242–245.

Волкова Н. П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.

Гевко І. В. Використання сучасних інформаційних технологій – основа професійного зростання педагога. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т. Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 139. С. 53–60.

Коваль Т., Бесклінська О. Використання засобів візуалізації для створення електронних освітніх ресурсів у процесі навчання математичних дисциплін у закладах вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020. Том 77, № 3. С. 145–161.

Копорх К. М., Собкович Р. І. Задачі та вправи для практичних занять з аналітичної геометрії : навч. посібник. Івано-Франківськ : П. П. Бойчук А.Б., 2016. 83 с.

Кравченко Н. В. Формування творчого педагогічного потенціалу майбутніх інженерів-педагогів засобами дистанційного навчання. Нові інформаційні технології в освіті для всіх: збірник праць десятої міжнародної конференції ITEA-2015. Київ, 2015. C. 255–261.

Кравченко Н. В., Алєксєєва А. Н., Горбатюк Л. В., Антоненко О. В. Підвищення академічної відкритості закладів вищої освіти засобами web-технологій. Фізико-математична освіта: науковий журнал. Вип. 4 (14). Суми : СумДПУ ім. А.С. Макаренка, 2017. С. 330–335.

Лисак Л. К., Григор’єва В. А. Використання віртуальної дошки PADLET у процесі викладання гуманітарних дисциплін у ЗВО. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи: зб. наук. праць. Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 83. С. 107–112.

Луцик І. Г. Дидактичні умови інтерактивного навчання предметів суспільно-гуманітарного циклу в педагогічних коледжах : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.09 – теорія навчання. Кривий Ріг, 2011. 20 с.

Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : наук.-метод. посібн. Київ : Видавництво А. С. К., 2004. 192 с.

Смирнова І. О. Он-лайн-дошка в освітньому процесі : методичні рекомендації. Суми, 2018. 30 с.

Староста В. Технології інтерактивного навчання: сутність, класифікація. Науковий вісник МНУ імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. № 1 (64). 2019. С. 232–237.

Сущук-Слюсаренко В. І., Бухтіяров Ю. В., Жабіна В. В., Дрозденко Л. В. Збірник задач з аналітичної геометрії : навч. посібник для проведення практичних занять з дисципліни «Аналітична геометрія та лінійна алгебра» : навч. посіб. для студ. спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення». Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. 135 с.

Чорна І., Мельничук Л., Татарин О. Використання інтерактивних технологій в освітньому процесі під час викладання природничо-математичних дисциплін. Молодий вчений. 2022. № 6 (106). С. 61–64.

Яремко А. С., Коцар В. М. Особливості використання основних засобів дистанційного навчання на заняттях з дисципліни «Українська мова (за професійним спрямуванням)». Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2022. Вип. 1. С. 91–96.

Classroomscreen. URL : https://classroomscreen.com/ (дата звернення: 27.10.2022).

CleverMaths. URL : http://clevertouch.com.ua/uk/software/clevermaths.html (дата звернення: 27.10.2022).

Drawchat. URL : https://draw.chat/C0297F69E6736CEB548:x9rhlq8n#p1,0,0,r0,s1 (дата звернення: 27.10.2022).

Google Meet. URL : https://meet.google.com/ (дата звернення: 27.10.2022).

IDroo. URL : https://app.idroo.com/dashboard/boards (дата звернення: 27.10.2022).

Jamboard. URL : https://jamboard.google.com/d/1_-sGwxGIakK3pZe86J5TYLag Qw7bwvXh0Ubuso450kw/viewer?f=0&pli=1 (дата звернення: 27.10.2022).

LiveBoard. URL : https://www.liveboard.online/ (дата звернення: 27.10.2022).

Microsoft Teams. URL : https://www.microsoft.com/en-us/microsoftteams/ group-chat-software (дата звернення: 27.10.2022).

Microsoft Whiteboard. URL : https://whiteboard.office.com/me/whiteboards/ e225dba5-56c8-4792-812f-2fbcd67637d6 (дата звернення: 27.10.2022).

Miro. URL : https://miro.com/ru/online-whiteboard/ (дата звернення: 27.10.2022).

Scribblar. URL : https://scribblar.com/ (дата звернення: 27.10.2022).

Skype. URL : https://www.skype.com/ru/ (дата звернення: 27.10.2022).

Twiddla. URL : https://www.twiddla.com/Payment/SessionExpired.aspx (дата звернення: 27.10.2022).

Zoom. URL : https://zoom.us/ (дата звернення: 27.10.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-06