ФОРМУВАННЯ ЛОГІЧНОГО СКЛАДНИКА ПРЕДМЕТНОЇ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-3-298-307

Ключові слова:

початкова школа, молодші школярі, математична компетентність, логічний складник, інноваційні технології.

Анотація

У статті окреслено основні педагогічні підходи до формування логічного складника предметної математичної компетентності учнів початкових класів. Зазначається, що формування та розвиток логічного складника математичної компетентності передбачає вироблення в молодших школярів умінь аналізувати, синтезувати, порівнювати, узагальнювати. Визначено, що навчити учнів міркувати, висувати гіпотезу, доводити її, робити висновки неможливо, якщо в них не сформовані означені розумові операції, які забезпечують глибоке і якісне засвоєння наукових знань, створюють необхідні умови для переходу на більш високі рівні розвитку мислення. Охарактеризовано основні технологій формування предметної математичної компетентності молодших школярів, у тому числі й інноваційні. Для успішного розвитку логічного мислення молодших школярів учитель повинен проводити уроки математики таким чином, щоб учні навчилися самостійно міркувати, уміли сперечатися, відстоювати свою думку, ставити запитання, проявляти ініціативу до пошуку інформації з метою набуття нових знань. У зв`язку з цим запропоновано упорядкувати навчальні завдання з математики в яких використовуватимуться інноваційні технології. Результати навчальної діяльності учнів на всіх етапах математичної освіти не можуть обмежуватися знаннями, уміннями, навичками – метою вивчення математики у початкових класах повинні бути сформовані, як цілісне особистісне утворення, логічний, обчислювальний, інформаційно-графічний та геометричний складники математичної компетентності. Розвивати в особистості молодшого школяра логічне, критичне, математичне мислення, формувати її математичну компетентність, виховувати творчу особистість, здатну застосовувати отримані математичні знання у реальних життєвих ситуаціях – ось завдання сучасного вчителя початкової школи.

Посилання

Бачинська Р. Логічна складова математичної компетентності учнів базової школи. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2018. Вип. 51. С. 29-33.

Голюк О. Нестандартні задачі як засіб розвитку логічного мислення молодших школярів. Advanced trends of the modern development of psychology and pedagogy in European countries : сollective monograph. Riga : Izdevnieciba «Baltija Publishing», 2019. С. 116–132.

Довгий О. Логічні завдання як чинник розвитку логіко-математичних здібностей молодших школярів. Modern engineering and innovative technologies. 2019. № 10-03. С. 73-78.

Дубяга С. М. Педагогічні технології в початковій школі: навчально-методичний посібник для студентів вищих навчальних закладів напряму підготовки «Початкова осввіта». Мелітополь, 2015. 160 с.

Махров В. Рішення логічних завдань. Початкова школа. 2011. № 2. С. 56–60.

Мацюняк Н. Завдання з логічним навантаженням для уроків математики. Розкажіть онуку. 2011. № 1. С. 38–39.

Непомняща Г. Дидактична модель формування природничо-математичних понять у молодших школярів. Вісник Глухівського НПУ. Серія: Педагогічні науки. 2012. Вип. 12. С. 62–69.

Панченко В. О. Формування у молодших школярів логічного складника математичної компетентності. Молодий вчений. 2020. № 2 (78). С. 446–449.

Трофименко С. В. Щоденні 3. Математика письмово. URL : https://vseosvita.ua/library/sodenni-3-matematika-pismovo-79602.html. (дата звернення 17.05.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28