РОЗВИТОК АНГЛОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У НАУКОВОМУ СПІЛКУВАННІ: РОЛЬ КОЛАБОРАТИВНОГО ПИСЬМА ТА ВЗАЄМНОГО ЗВОРОТНОГО ЗВ’ЯЗКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-1-29-36Ключові слова:
академічне письмо, англомовні комунікативні навички, колаборативне письмо, взаємний зворотній зв’язок, критичне мислення, культура наукового мовленняАнотація
У статті розглядається роль колаборативного письма та надання взаємного зворотного зв’язку здобувачами у процесі розвитку навичок академічної комунікації англійською мовою. Під час здобуття вищої освіти академічне письмо відіграє ключову роль у формуванні здатності здобувачів чітко висловлювати ідеї, логічно структурувати аргументи та взаємодіяти з науковим дискурсом. Проте у багатьох студентів виникають труднощі з дотриманням стандартів академічного письма, зв’язною будовою тексту та критичним осмисленням матеріалу. З метою подолання вищезазначених викликів все більше і більше методистів звертають увагу на методи колаборативного письма та взаємного зворотного зв’язку.Автори статті аналізують, як колаборативне письмо сприяє залученню студентів, допомагаючи їм узгоджувати думку, удосконалювати аргументацію та спільно створювати комунікативний продукт. Працюючи разом над письмовими завданнями, студенти вчаться враховувати різні точки зору та альтернативні способи висловлення думок, що сприяє глибшому розумінню академічного дискурсу. Взаємний зворотній зв’язок, у свою чергу, є ефективним інструментом для покращення якості писемного мовлення, оскільки надає здобувачам можливість критично оцінювати роботи одне одного та вдосконалювати власні комунікативні навички. Участь у структурованому рецензуванні допомагає студентам виявляти сильні та слабкі сторони текстів, вдосконалює їх навички редагування та підвищує впевненість у власній здатності продукувати тексти академічного характеру. Окрему увагу в статті приділено практичному впровадженню зазначених методів в освітній процес. Розглядаються стратегії інтеграції колаборативного письма та взаємного зворотного зв’язку у традиційні навчальні вправи під час занять з англійської мови, а також можливі виклики, зокрема різний рівень залученості студентів і потреба у чітких критеріях оцінювання. Висновки свідчать, що ці підходи не лише покращують навички академічного письма, а й сприяють ефективнішій взаємодії студентів в академічному середовищі.
Посилання
Брода М. Методичні шляхи впровадження інноваційних технологій вивчення англійської мови. Молодий вчений. 2024. № 4 (128). С. 77–81. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2024-4-128-39
Єгорова О. І., Заїка В. С. Колаборативне письмо як метод навчання іноземної мови та перекладу. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 20, Т. 2. С. 22–25. https://doi.org/10.32843/2663-6085-2020-20-2-4
Caux de, B. C., Pretorius L. Learning together through collaborative writing: The power of feedback and discussion in doctoral writing groups. Studies in Educational Evaluation. 2024. Vol. 83. https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2024.101379
Feedback in Second Language Writing: Contexts and Issues / eds. K. Hyland, F. Hyland. 2nd ed. Cambridge University Press; 2019. 314 p.
López-Pellisa T., Rotger N., Rodríguez-Gallego, F. Collaborative writing at work: Peer feedback in a blended learning environment. Education and Information Technologies. 2021. Vol. 26. P. 1293–1310. https://doi.org/10.1007/s10639-020-10312-2
Rollinson P. Using peer feedback in the ESL writing class. ELT Journal. 2005. Vol. 59, Is. 1. P. 23–30. https://doi.org/10.1093/elt/cci003
Storch N. Collaborative Writing in L2 Classrooms. Bristol, Blue Ridge Summit: Multilingual Matters, 2013. 205 p. https://doi.org/10.21832/9781847699954
Wu Y., Schunn C. D. The Effects of Providing and Receiving Peer Feedback on Writing Performance and Learning of Secondary School Students. American Educational Research Journal. 2021, Vol. 58, No. 3. P. 492–526. https://doi.org/10.3102/0002831220945266
Yu S., Lee I. Peer feedback in second language writing (2005–2014). Language Teaching. 2016. Vol. 49 (4). P. 461–493. https://doi.org/10.1017/S0261444816000161