ЕФЕКТИВНІ СТУДЕНТО-ЦЕНТРИЧНІ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ ІНТЕГРАЦІЇ МИРОБУДІВНИЦТВА У ПРОЦЕС НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2025-1-51-62

Ключові слова:

миробудівництво, вирішення конфліктів, міжкультурна компетенція, соціально-емоційне навчання, емпатія, студенто-центричне навчання, англійська для спеціальних цілей

Анотація

Стаття досліджує методику та ефективні стратегії для інтеграції принципів миробудівництва в контексти навчання англійської мови для спеціальних цілей.У статті здійснюється огляд еволюції та розвитку концепту «миробудівництва», підкреслюється вирішальна роль встановлення як короткострокових, так і довгострокових цілей для ефективної освіти з питань миру. Визнаючи зростаючу потребу в людях, які володіють навичками для вирішення складних глобальних викликів, у статті наголошується важливість постановки як короткотривалих, так і довготривалих цілей, підкреслюється, що запорукою тривалого миру є не тільки навчання теорії миру, але й створення в навчальному середовищі атмосфери безпеки, поваги та рівних можливостей для студентів, які, засвоївши ідеї миру, отримують можливість реалізувати свій потенціал у розбудові справедливого та мирного суспільства. Стаття вивчає, як конкретні методи можуть сприяти розвитку міжкультурної компетентності, емпатії та навичок вирішення конфліктів серед тих, хто вивчає англійську мову, а автори наголошують, що ефективна освіта з питань миру вимагає багатогранного підходу. Цей підхід включає соціально-емоційне навчання, застосування стратегій з розвитку критичного мислення, навчання навичкам вирішення конфліктів та формування міжкультурної компетентності. Крім того, наголошується на важливості поєднання формальних та неформальних освітніх середовищ для створення більш комплексного та ефективного навчального досвіду. З цією метою стаття рекомендує впроваджувати підходи, орієнтовані на студента, такі як симуляції, кейс-стаді, медіація між однолітками та спільні міжнародні проєкти для становлення мирного світогляду. У статті надаються практичні настанови та педагогічні рекомендації викладачам англійської мови щодо застосування основних принципів та етапів таксономії з метою розвитку мислення вищого порядку та ефективного включення тем миробудування в навчальні програми, що в кінцевому підсумку сприяє розвитку навичок миробудівництва серед студентів.

Посилання

Bloom’s Taxonomy: Resource for Educators. URL: https://bloomstaxonomy.net/

Brooks C., Hajir B. Peace education in formal schools: Why is it important and how can it be done? 2020. URL: https://www.international-alert.org/publications/peace-education-formal-schools-why-is-it-important-and-how-can-it-be-done/

Galtung J. Three Approaches to Peace: Peacekeeping, Peacemaking, and Peacebuilding. Peace, War and Defense: Essays in Peace Research, Vol. II, ed. Johan Galtung. Copenhagen: Christian Ejlers, 1976. 297–298.

Hymel S., & Darwich L. Building Peace through Education. Journal of peace education. 2018. 15 (3), 345–357.

Lederach J. P. Building Peace: Sustainable Reconciliation in Divided Societies. Washington, D.C.: U.S. Institute of Peace Press, 1997. 20 p.

Mileo P. Can We Teach Peace? Reflection, Strategies, and Practices. 2024. URL: https://blog.teamsatchel.com/pulse/author/paola-mileo

Miller V., Friedric W. A. Helping Children Outgrow War: Human Resources and Democracy Division Office of Sustainable Development, Bureau for Africa U.S. Agency for International Development SD Technical Paper 2002. No. 116. USAID.

Perry J. Reconciliation and Healing as the Ultimate Reality and Meaning of Peacebuilding in the Thought of John Paul Lederach with Special Reference to the Truth and Reconciliation Commission of Liberia. Ultimate Reality and Meaning. 2012. Volume 35, Number 3–4. URL: https://utppublishing.com/doi/10.3138/uram.35.3-4.317

Shah D. Peacebuilding. Summer Peacebuilding Program. Center for Conflict Studies at MIIS 2019. URL: https://sites.middlebury.edu/ccsspp2019/ 2019/08/05/peacebuilding/

UN Resolutions A/RES/52/13: Culture of Peace and A/RES/53/243, Declaration and Programme of Action on a Culture of Peace. URL: https://education.ec.europa.eu/education-levels/school-education/wellbeing-at-school

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30