ІННОВАЦІЙНІ ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ПРОЄКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ 10-11 КЛАСІВ НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-2-268-280Ключові слова:
проєктна діяльність, інноваційні педагогічні підходи, учні 10-11 класів, уроки технологій, освітній процес.Анотація
Стаття присвячена глибокому дослідженню інноваційних педагогічних підходів, що стосуються впровадження проєктної діяльності учнів 10-11 класів на уроках технологій. Ретельно вивчаються основні теоретичні аспекти проєктного підходу в навчанні та його суттєві переваги, підкреслюючи це науково обґрунтованими висновками. Зокрема, використано результати актуальних педагогічних досліджень та наукових джерел для підтвердження того, що проєктна діяльність сприяє зміцненню творчих здібностей учнів та їх активному навчанню. У статті розглядаються інноваційні педагогічні підходи, які можуть ефективно впроваджуватися для організації проєктних занять. Проведено комплексний аналіз сучасних підходів та цифрових технологій, використовуючи останні досягнення науки, для забезпечення інтерактивності та ефективності проєктної діяльності. Висновки статті дозволяють підкреслити науковий підхід до викладених матеріалів. Увага також акцентується на розвитку критичного мислення та проблемного навчання, використовуючи впровадження проблемних завдань та інтердисциплінарних підходів у проєктній діяльності. Зазначено, що такий підхід до проєктів сприяє розвитку аналітичних та критичних навичок учнів. Зокрема, застосування проектної діяльності на уроках технологій учнів 10-11 класів має значні переваги, сприяючи збільшенню їх мотивації та зацікавленості у навчанні. Працюючи над конкретними проєктами з реальним застосуванням, учні проявляють творчість та розвивають свої здібності, що впливає на самооцінку та впевненість у власних силах. Крім того, проєктна діяльність сприяє розвитку критичного мислення та аналітичних навичок учнів, навчаючи їх обґрунтовувати свої рішення та знаходити нестандартні підходи для вирішення проблем. Визначено, що учні виявляють більше зацікавленості у здобутті знань, оскільки проєктна діяльність сприяє активному і практичному навчанню, дозволяючи їм бачити зв'язок між теорією та практикою. Це сприяє збільшенню їхньої мотивації до навчання. Таким чином, проєктна діяльність на уроках технологій підвищує мотивацію та зацікавленість учнів у навчанні, розвиває творчість, критичне мислення та самостійність.
Посилання
Близнюк М. М. Інформаційні технології в технологічній освіті. Перспективи та інновації науки. Серія «Педагогіка». 2022. № 9(14). С. 43–52.
Кобернік О. М., Ящук С. М. Методика організації проектно-технологічної діяльності учнів на уроках трудового навчання. Умань, 2001. 82 с.
Нагорна Н. О. Змістова характеристика поняття проектно-технологічна компетентність майбутніх вчителів технологій. Наукові записки Центральноукраїнського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2019. Випуск 177 (2). С. 20–24.
Нагорна Н. О. Формування проєктно-технологічної компетентності майбутніх учителів трудового навчання у процесі вивчення основ проєктування і моделювання : дис… канд. пед. наук : 13.00.02. Полтава, 2021. 290 с.
Сидоренко В. Ретроспективний погляд на проектну методику. Трудова підготовка в закладах освіти. 2005. № 3. С. 34–37.
Терещук А., Вдовиченко А. Навчання учнів основних етапів проектно-технологічної діяльності. Трудова підготовка в закладах освіти. 2004. № 4. С. 10–13.
Цина А. Ю. Сутність та структура особистісно орієнтованої професійної підготовки майбутніх фахівців сфери обслуговування. Молодь і ринок. 2021. №7-8 (193-194). С. 18–23.