ІНФОРМАТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК КЛЮЧОВИЙ АСПЕКТ У ФОРМУВАННІ ІНФОРМАТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-2-145-155Ключові слова:
інформатична компетентність, інформатична культура, майбутній вчитель трудового навчання, інформаційно-комунікаційні технології, освітній процес.Анотація
У сучасному світі, де інформаційні технології відіграють все більш значущу роль у різних сферах життя, інформатична компетентність стає ключовим аспектом у формуванні інформатичної культури майбутніх учителів трудового навчання. Ця стаття присвячена дослідженню важливості інформатичної компетентності в підготовці майбутніх учителів трудового навчання та її впливу на формування їх інформатичної культури. Підкреслено необхідність інтеграції комп'ютерно-орієнтованих технологій в освітній процес та використання сучасних програмних засобів з метою підвищення якості навчання і розвитку творчих здібностей учнів. Інформатична компетентність, яка включає знання про основні методи інформатики та інформаційних технологій, вміння використовувати їх для розв'язання прикладних завдань, а також уміння працювати з комп'ютером та засобами зв'язку, виявляється як важливий аспект у професійній діяльності майбутніх учителів трудового навчання. Стаття акцентує увагу на необхідності формування інформатичної культури в майбутніх учителів та використанні інформаційно-комунікаційних технологій для досягнення цієї мети. Наголошується на тому, що використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчанні сприяє впровадженню дидактичних принципів, таких, як мультимедійне представлення навчального матеріалу, індивідуальне налаштування навчання та розвиток соціально важливих якостей учнів: активності, самостійності та комунікативності. Зазначено, що швидкий технологічний розвиток та важливість інформаційних технологій ставлять перед середньою освітою нові виклики, особливо формування інформатичної культури майбутніх учителів трудового навчання: висока інформатична компетентність педагогів має вирішальний вплив на розвиток інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі; інтеграція комп'ютерних технологій є важливим етапом для досягнення сучасних цілей у підготовці учнів; використання інноваційних технологій розширює можливості та сприяє розвитку їх творчих здібностей та соціальних якостей.
Посилання
Гулеватий А. А. Інформаційна культура як основа психологічної готовності особистості до використання комп’ютерної техніки. Самовиховання як фактор розвитку особистості: збірник наукових праць № 23. Частина II. Хмельницький : Видавництво Національної академії ПВУ, 2002. С. 56–63.
Гуревич Р. С., Кадемія М. Ю. Проектна діяльність в підготовці майбутніх педагогів. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Вип. 34 / редкол.: І. А. Зязюн (голова) та ін. Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2013. С. 6–14.
Джинчарадзе Н. Г. Інформаційна культура особи: формування та тенденції розвитку (соціально-філософський аналіз) : дис... д-ра філос. наук : 09.00.03. Київ : Київський ун-т ім.Т.Шевченка, 1997. 452 с.
Карабін О. Інформаційна культура студентів в контексті модернізації педагогічної освіти. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету. Серія: Педагогіка. 2005. № 2. С. 37–40.
Коломієць А. М., Лапшина І. М., Білоус В. С. Основи інформатичної культури майбутнього вчителя : навчально-методичний посібник. Вінниця : ВДПУ, 2006. 88 с.
Коломієць А. М., Рибак С. М. Комп’ютер як інструмент інтеграції знань студентів. Наука і сучасність: збірник наукових праць Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Київ : Логос, 2002. Том XXXV. С. 84–93.
Концепція Програми інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп'ютеризації сільської школи / Огнев'юк В. О., Биков В. Ю., Жалдак М. І. та ін. Комп’ютер у школі та сім'ї. 2000. № 3 (11). С. 3–10.
Словник української мови online. Томи 1-13 (а-покі́рно). URL : https://sum 20ua.com/Entry/index?wordid=202724&page=1246 (дата звернення: 18.07.2023)
Хмельницький О. О. Інформаційна культура сучасного фахівця. Творча особистість у системі неперервної професійної освіти: матеріали Міжнар. наук. конф. Харків : ХДПУ, 2000. С. 390–393.