СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВІ ВИМІРИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-139-149

Ключові слова:

воєнний стан, нормативно-правові документи, заклад дошкільної освіти, статистика, соціальна адаптація.

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі – організації освітнього процесу в закладах дошкільної освіти в умовах воєнного стану на підставі нормативно-правових документів Міністерства освіти і науки України періоду лютий – липень 2022 року, які були своєчасними та регламентують захист дитинства й відновлення освітнього процесу там, де можливо. Автором наголошується на значущості документів Міністерства освіти і науки України, зміст яких спрямовано на організацію, відновлення освітнього процесу в закладах дошкільної освіти під час воєнного стану, забезпечення супроводу соціальної адаптації учасників освітнього процесу тощо. Провідною тезою всіх документів Міністерства освіти і науки України цього періоду є забезпечення максимально можливої безпеки для кожної дитини, кожного працівника системи освіти. Через збройну агресію, військові злочини та геноцид в Україні частина населених пунктів не має елементарних умов для здійснення освітнього процесу: зруйнована інфраструктура, житлові будинки та заклади освіти, лікувальні установи, спортивні об’єкти, бібліотеки, тривають постійні обстріли, гинуть дорослі та діти. Усі вони потребують допомоги. Мова не лише про допомогу в задоволенні базових життєвих потреб, а в значно більшому – освіті, розвитку. Очевидним є той факт, що в надскладних умовах заклади освіти лишаються серцевиною організації соціально-психологічної та педагогічної роботи з дітьми та їх батьками. В умовах воєнного стану цілі освітньої діяльності закладів дошкільної освіти значно розширюються та доповнюються новим контентом. Так, адаптація передбачає опрацювання важких стресових станів, допомогу в сприйнятті змін і поверненні до життя, в асиміляції та інтеграції отриманого досвіду, створенні нових життєвих перспектив. Беззаперечним є той факт, що Україна як соціальна та демократична держава взяла на себе зобов’язання дбати про людей, які потрапили в складні життєві умови, допомагати в подоланні цих обставин. І в пріоритеті – діти, бо саме їм відновлювати Україну.

Посилання

Захарова Н. М. Соціально-педагогічний супровід сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах. Вісник Запорізького національного університету: збірник наукових статей. Серія: Педагогічні науки. 2011. № 2. С. 15-18.

Захарова Н. М. Адаптація дітей дошкільного віку до сучасного соціального простору : монографія. Донецьк: Ноулідж, 2010. 218 с.

Ми пережили: техніки відновлення для сімей, військових, цивільних і дітей: практичний посібник / за наук. ред. Г. Циганенко. Київ : ЛОГОС, 2016. 202 с.

Про організацію освітнього процесу: Лист МОН № 1/3371-22 від 06.03.2022 р. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86062/ (дата звернення: 14.07.2022).

Про рекомендації для працівників закладів дошкільної освіти на період дії воєнного стану в Україні: Лист МОН № 1/3845-22 від 02 квітня 2022 р. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/624/b16/581/624b165811dd9015812979.pdf (дата звернення: 14.07.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30