ОРГАНІЗАЦІЯ РЕКРЕАЦІЙНИХ ЗАХОДІВ У ПРИШКІЛЬНОМУ ТАБОРІ З ДЕННИМ ПЕРЕБУВАННЯМ ДІТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-184-194

Ключові слова:

оздоровлення та відпочинок школярів, пришкільний табір з денним перебуванням, рекреаційні заходи, рекреаційний простір, проєктування діяльності пришкільного табору.

Анотація

У статті аналізується сучасна система відпочинку та оздоровлення школярів у країні, її відповідність Закону України «Про оздоровлення та відпочинок дітей». Подано характеристику різних типів оздоровчих таборів, наведено статистичні дані, які свідчать про скорочення кількості державних установ оздоровлення стаціонарного типу і, в той же час, збільшення пришкільних таборів з денним перебуванням дітей. Визначено, що нині пришкільний табір з денним перебуванням дітей є з огляду на економічні складові найбільш оптимальною формою організації оздоровчо-дозвіллєвої діяльності школярів у канікулярний час. На основі аналізу теоретичної літератури та практики роботи вітчизняних і закордонних оздоровчих таборів різного типу виділені протиріччя між запитом сучасних дітей щодо організації їх відпочинку та тими формами роботи, які переважають. У практичній частині статті висвітлено досвід роботи пришкільного табору відпочинку та оздоровлення дітей, а саме: схарактеризовано напрямки роботи табору (пізнавально-інтелектуальний, творчий, фізкультурно-оздоровчий, розважальний), проєктування його діяльності, структурування рекреаційного простору (мікролокальний, макролокальний, мезолокальний); наведено прийоми залучення дітей до визначення змісту щотижневої роботи; окреслено шляхи забезпечення психологічного комфорту вихованців; визначено заходи, спрямовані на згуртування колективу та оздоровлення дітей; доведено можливість перебування в пришкільному таборі дітей з особливими освітніми потребами як додаткової умови для їх подальшої соціалізації. Зроблено висновок про необхідність поєднання багаторічного досвіду роботи таборів такого типу з новими формами роботи, які враховують сучасні соціальні та культурні реалії, орієнтовані на запити школярів, їх особистісні характеристики та психофізичний стан.

Посилання

Закон України про оздоровлення та відпочинок дітей. Відомості Верховної Ради України, 2008, № 45, с. 313. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/375-17#Text (дата звернення: 20.08.2022).

Єфименко М. М. Сучасні підходи до корекційно спрямованого фізичного виховання дошкільників. Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2013. 356 с.

Клид І., Женчук М. Цікаве й корисне дозвілля. Організація літнього відпочинку. Тернопіль : Підручники і посібники, 2011. 64 с.

Конончук Д. І. Формування тимчасового колективу в оздоровчому таборі як соціальна необхідність виховної роботи з дітьми. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. Нежин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. № 3. С. 92-98.

Кот Н. А., Литвиченко Д. С. Забезпечення ігрової взаємодії дітей інклюзивної групи закладу дошкільної освіти. Інтеграція освіти, науки та бізнесу в сучасному середовищі: літні диспути. Тези доповідей II Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Дніпро, 17-18 серпня 2020 р.). Дніпро, Електронний науково-практичного журнал «WayScience», 2020. С. 247-250.

Куликовський С. С. Актуальний стан системи відпочинку та оздоровлення дітей в Україні. Вісник Черкаського університету. Серія «Педагогічні науки». 2015. № 10 (343). С. 84-89.

Лаппо В. В. Методика виховної роботи в літніх дитячих оздоровчих таборах : практичний посібник. Івано-Франківськ : НАІР, 2016. 308 с.

Максимчук В. М. Організація роботи літнього пришкільного табору. Київ : Шкільний світ, 2013. 94 с.

Myles L. Lynch, C. Boyd Hegarty, Nate Trauntvein, Jonathan A. Plucker. Summer Camp as a Force for 21st Century Learning: Exploring Divergent Thinking and Activity Selection in a Residential Camp Setting. Journal of Youth Development. 2018. Vol. 13. Issue 1-2. Р. 286-305. URL : https://digitalcommons.usu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1500&context=hper_facpub (дата звернення: 20.08.2022).

Наказний М. О. Теорія і практика проектування діяльності дитячого закладу оздоровлення та відпочинку : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07. Київ : Ін-т пробл. виховання НАПН України, 2011. 42 с.

Оздоровлення та відпочинок дітей. Сайт Міністерства соціальної політики України. URL: https://www.msp.gov.ua/timeline/Ozdorovlennya-ta-vidpochinok-ditey.html (дата звернення: 20.08.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30