LEGO-ПЕДАГОГІКА ЯК ОДИН ІЗ ЗАСОБІВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-234-243

Ключові слова:

майбутні фахівців дошкільної освіти, готовність, LEGO-педагогіка, спецкурс.

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності. Автори статті підкреслюють актуальність проблеми, яка окреслена в таких державних документах, як Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базовий компонент дошкільної освіти тощо. Як один із засобів формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності, авторами статті розглядається LEGO-педагогіка, а конкретно – спецкурс «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти», що вперше був імплементований в освітній процес на факультеті Дошкільної освіти в Глухівському національному педагогічному університеті імені О. Довженка. Для кращого розуміння досліджуваної проблеми у статті здійснюється дефінітивний аналіз з проблеми формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до професійної діяльності, а також уточнюється зміст таких понять як «готовність», «готовність до діяльності», «готовність до професійної діяльності», «професійна готовність студента» та «професійна готовність до педагогічної діяльності». У статті розповідається про те, як була започаткована співпраця педагогічного університету з Тhe LEGO Foundation; окреслені суперечності, що зумовили актуальність впровадження спецкурсу на факультеті; авторами наведені приклади тем зустрічей та домашніх завдань, що пропонувалися студентам. Акцентом спецкурсу, на думку авторів статті, є нова роль педагога в освітньому просторі дошкілля, а сам спецкурс «Педагогіка гри у закладах дошкільної освіти» покликаний сприяти становленню педагога, який акцентує увагу на процесі, а не на кінцевому результаті і готовий до навчання впродовж життя з метою професійного вдосконалення та творчої самореалізації. Автори статті демонструють думки студентів та студенток про сам спецкурс та їх побажання на майбутнє. Перспективи подальших розвідок передбачають подальшу співпрацю з Тhe LEGO Foundation у напрямі підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти та участь у спільному проєкті.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf (дата звернення: 29.07.2022)

Богуш А. Методично-мовленнєвий супровід підготовки майбутніх вихователів дошкільних закладів. Наука і освіта: наук.-практ. журнал Південного наукового Центру АПН України. 2010. № 2. С. 136–142.

Гончаренко С. У. Український педагогічний енциклопедичний словник. Рівне, 2011. 552 с.

Дурай-Новакова К. М. Формирование профессиональной готовности студентов к педагогической деятельности : дис. … докт. пед. наук : спец. 13.00.01. Москва, 1983. 443 с.

Дьяченко М. И., Кандыбович Л. А. Психологические проблемы готовности к деятельности. Минск, 1976. 176 с.

Закон України «Про дошкільну освіту». URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2628-14#Text (дата звернення: 29.07.2022)

Закон України «Про освіту». URL : http://ru.osvita.ua/legislation/law/2231/ (дата звернення: 29.07.2022)

Координаційна зустріч-тренінг для закладів вищої освіти. URL : https://dspu.edu.ua/news/koordynacijna-zustrich-trening-dlya-zakladiv-vyshhoyi-osvity/ (дата звернення: 29.07.2022)

Іщенко Л. Вдосконалення змісту підготовки майбутніх вихователів до формування творчої індивідуальності дітей старшого дошкільного віку. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Серія: Педагогічні науки. 2016. № 1. С. 163–168.

Листопад О. А. Теоретико-методичні засади формування професійно-творчого потенціалу майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів: монографія. Одеса, 2015. 328 с.

Любива В. В. Формування готовності майбутніх фахівців дошкільної освіти до творчої cамореалізації у професійній діяльності : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Глухів, 2018. 300 с.

Шість цеглинок в освітньому просторі школи. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/nova-ukrainska-shkola/LEGO/tseglinok kviten-2018-web.pdf (дата звернення: 29.07.2022)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30