ПРОЄКТУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО БРЕНДУ ВИКЛАДАЧА ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-334-343

Ключові слова:

персональний бренд, бренд-менеджмент, проєктування, викладач, науково-педагогічні працівники, заклад вищої освіти, курси підвищення кваліфікації.

Анотація

У статті розглянуто проблему проєктування професійного бренду викладача закладу вищої освіти як провідного фактору впливу на його конкурентоздатність у сучасних соціоекономічних і соціокультурних умовах. З’ясовано, що сучасний інтерес до формування персонального бренду пов’язаний із низкою об’єктивних чинників, серед яких найактуальнішими є: актуалізація проблеми підвищення конкурентоспроможності фахівців у різних сферах та розширення діапазону професійних та галузевих сегментів, представники яких зацікавлені у формуванні персонального бренду. Визначено актуальність цієї теми, яка обумовлюється затребуваністю в сучасному суспільстві ринку освітніх послуг, що стрімко розвивається і є тим сегментом економіки, де формується інтелектуальний потенціал нації. Акцентовано увагу на тому, що трансформаційні зміни, які здійснюються як у теорії бренд-менеджменту, так і у його практичному застосуванні, загострюють необхідність наукового пошуку, спрямованого на створення теоретико-прикладних підходів до проєктування професійного бренду викладача закладу вищої освіти. Наголошено на нагальній потребі в цілеспрямованому формуванні персонального бренду викладача закладу вищої освіти. Висвітлено досвід формування здатності до проєктування (розробки та просування) персонального бренду викладача закладу вищої освіти в межах модуля «Професійний бренд викладача» програми підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників «Ars DOSENDI» Бердянського державного педагогічного університету. Подано результати проведення після закінчення модулю опитування-зворотного зв’язку (онлайн-опитування за google-формою), який мав на меті з’ясувати організаційні питання, найбільш оптимальний зміст та форми навчання для подальшого вдосконалення модуля «Професійний бренд викладача». Зроблено припущення про те, що реалізація в подальшому модуля «Професійний бренд викладача» в межах програми підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників «Ars DOSENDI» Бердянського державного педагогічного університету допоможе сформувати здатність до проєктування (розробки та просування) персонального бренду викладача закладу вищої освіти.

Посилання

Warkentin N. Eigenmarketing: Tipps für die Selbstdarstellung. 2016. URL : https://karrierebibel.de/eigenmarketing/(дата звернення: 20.08.2022)

Балук Н. Р. Комунікації у створенні персонального бренда. Підприємництво і торгівля. 2018. Вип. 23. С. 111-119.

Біла книга національної освіти України / Т. Ф. Алексєєнко, В. М. Аніщенко, Г. О. Балл та ін.; за заг. ред. В. Г. Кременя; НАПН України. Київ : Інформ. системи, 2010. 342 с.

Біловодська О. А. Персональний брендинг як важливий інструмент успішної професійної діяльності. Економічні проблеми сталого розвитку: тези доповідей науково-технічної конференції викладачів, співробітників, аспірантів і студентів факультету економіки та менеджменту, присвяченої дню науки в Україні, Суми, 18-22 квітня 2011 року / Відп. за вип. А. Ю. Жулавський. Суми : СумДУ, 2011. Ч. 4. С. 223-224.

Бренд-менеджмент: маркетингові технології: матеріали ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (Київ, 11 березня 2021 р.) / відп. ред. А.А. Мазаракі. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2021. 394 с.

Бренд-менеджмент: теорія і практика. навч. посібник / укл.: І. В. Струтинська. Тернопіль : Прінт-офіс, 2015. 204 с.

Бугрим В. В. Іміджологія / Іміджмейкінг: навчальний посібник. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2014. 250 с.

Маніфест про навчання дорослих у ХХІ столітті. Сила та радість від навчання. Європейська асоціація освіти дорослих – ЄАОД. 2019.URL :http://www.dvvinternational.org.ua/fileadmin/files/easternneighbors/Ukraina_pics/Publications/eaea_manifesto_ukraina_2019_print.pdf (дата звернення: 20.07.2022).

Міллер Д. Створи StoryBrand. Розкажи історію бренду, і тебе почують / пер. з англ. В. Депешка. Харків : Віват, 2022. 240 с.

Освіта дорослих: світові тенденції, українські реалії та перспективи : монографія / за заг. ред. акад. Н. Г. Ничкало, акад. І. Ф. Прокопенка. Інститут педагогічної освіти та освіти дорослих імені І. Зязюна НАПН України, Харківський національний педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. Харків : ФОП Бровін О.В., 2020. 546 с.

Трач О. Ю. Імідж, бренд та репутація: їх взаємозв’язок і вплив на розвиток територій, організацій та окремих осіб. Логістика: зб. наук. праць. Львів : Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. С. 182-187. URL :http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/12308/1/025_Іmіdzh%20brend%20ta%20reputac_182_187_706.pdf (дата звернення: 06.08.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30