ФОРМУВАННЯ ДИСТАНЦІЙНО-ОСВІТНЬОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ-МУЗИКАНТІВ У ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

Ключові слова:

дистанційна форма навчання, дистанційно-освітня компетентність, студенти-музиканти, інформаційно-телекомунікаційні технології, музична освіта.

Анотація

У статті розглянуто проблему формування дистанційно-освітньої компетентності студентів-музикантів педагогічних закладів вищої освіти. Актуальність означеної проблеми для вищої освіти пов’язана із запровадженням в освітній процес електронних освітніх ресурсів, інформаційно-комунікативних технологій та формування фахівців, здатних ефективно використовувати засоби інформаційно-освітнього середовища, дистанційного навчання для власного професійного вдосконалення. Зазначається, що внаслідок пандемії, яка призвела до вимушеної самоізоляції та обмеження особистого контакту, заклади вищої освіти вжили необхідних заходів для соціального дистанціювання, що спонукало здобувачів освіти займатися професійною діяльністю, навчатися та навіть планувати дозвілля, не виходячи з дому. Особливо складним завданням це стало для студентів-музикантів, адаптуючи практичні та індивідуальні заняття до системи дистанційної освіти з врахуванням звукової природи музичного мистецтва та вимог до учасників освітнього процесу щодо контролю, у першу чергу, якості інструментального та вокального звучання. Встановлено, що для забезпечення якісних умов набуття майбутніми фахівцями професійних компетентностей для подальшого здійснення інструментально-виконавської, вокально-хорової, диригентської або музично-педагогічної діяльності потрібний підготовлений викладач, який володіє відповідними компетенціями в області дистанційного навчання та інформаційно-комунікативними технологіями. У статті виділено такі канали зв’язку як соціальні мережі, месенджери або програми для відеозв’язку до яких у першу чергу звертаються викладачі під час реалізації педагогічної діяльності у дистанційному режимі. За допомогою зазначених каналів зв’язку можна організовувати освітній процес як в індивідуальному, так і груповому форматах. Висвітлено ефективні інформаційні технології та програми, що забезпечують можливість реалізації практико-орієнтованого навчання студента-музиканта в умовах дистанційної форми.

Посилання

Вакалюк Т. А. Хмарні технології в освіті. Навчально-методичний посібник для студентів фізико-математичного факультету. Житомир : видавництво ЖДУ, 2016. 72 c.

Кадемія М. Ю., Шахіна І. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі : навчальний посібник. Вінниця, 2011. 220 с.

Пєтухова Л. Є. Інформатична компетентність майбутнього фахівця як педагогічна проблема. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2008. № 1. C. 3–5.

Управління інформаційними технологіями вищих навчальних закладів : навчальний посібник. Видання 3-тє, доповнене / Співаковський О. В., Федорова Я. Б., Глущенко О. О., Кудас Н. А. Херсон : Айлант, 2010. 302 с.

Фадєєва К. Музичні комп’ютерні технології ХХ століття : монографія. Київ : Парламент. вид-во, 2006. 399 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-05