ЦІННОСТІ ЗВО ЯК ЕЛЕМЕНТ БРЕНД-СТРАТЕГІЇ: ДОСВІД БЕРДЯНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-1-11-22

Ключові слова:

заклад вищої освіти, Бердянський державний педагогічний університет, виховна робота, цінності, бренд

Анотація

У сучасному освітньому середовищі позиціонування бренду закладу вищої освіти є одним із ключових аспектів стратегії його розвитку. Таке позиціонування бренду установи не лише відображає її географічне розташування, матеріально-технічну базу, академічну репутацію, а й враховує цінності, місію, традиції, історію, культуру та особливості, що робить університет привабливим для цільової аудиторії (вступників, їх батьків, здобувачів вищої освіти, викладачів та інших працівників, спонсорів, представників влади та інших зацікавлених осіб). У дослідженні розглянуто проблему плекання цінностей як важливого аспекту діяльності та бренд-стратегії закладу вищої освіти в умовах воєнного стану. Зазначено, що в період війни та боротьби країни за свою незалежність і суверенітет особливого значення набуває не лише передавання знань, освітній процес, а й формування моральних засад та плекання цінностей у всіх представників закладу. Акцентовано на переході від спонтанного до цілеспрямованого та планомірного брендингу в аспекті виховної роботи та корпоративної культури з метою посилення конкурентних позицій та підвищення привабливості університету для цільової аудиторії (зовнішньої та внутрішньої). Висвітлено різноманітні форми взаємодії університетської спільноти, яка позиціонує себе як родина, для збереження стабільності та єдності академічного середовища. Розглянуто законодавчий аспект виховної роботи в освітніх закладах України, підкреслено важливість стратегічного лідерства та методів і стратегій, спрямованих на зміцнення ціннісної бази університетської спільноти в кризовий період. Описано конкретні приклади впровадження цих підходів у Бердянському державному педагогічному університеті після вимушеного переміщення на підконтрольну Україні територію. Висновки статті можуть бути корисними для керівництва університетів та інших осіб, які цікавляться питаннями корпоративної культури та управління в умовах кризи.

Посилання

Алдошина М., Стрижак О. Особливості брендингу закладу вищої освіти на ринку освітніх послуг. Modern technologies in education: [Collective Scientific Monograph] / Edited by W. Duczmal, I. Ostopolet / The Academy of Management and Administration in Opole. Opole, 2019. Р. 130–142.

Бахметьєва А. Основні атрибути та драйвери бренда університету. Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Соціальні комунікації». 2016. Вип. 16. С. 3–8.

Василенко В. Сучасний стан дослідження процесу формування іміджу закладу вищої освіти: теоретичний аспект. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. Серія: Соціальні комунікації. 2017. Вип. 13. С. 21–27.

Жегус О., Михайлова М., Чміль Г. Особливості формування бренду закладу вищої освіти. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 5. С. 111–114.

Колісніченко Н. Управління брендингом закладів вищої освіти України в контексті інтеграції у світовий освітній простір. Актуальні проблеми державного управління. 2020. Вип. 2(58). С. 165–172

Про вищу освіту: Закон України. Верховна Рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (дата звернення 09.01.2024)

Про освіту: Закон України. URL: https://osvita.ua/legislation/law/2231/ (дата звернення 09.01.2024)

Сорока О., Кривцова М. Бренд закладу вищої освіти – основа конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 19. Ч. 3. С. 65–70.

Стратегія розвитку Бердянського державного педагогічного університету (2022–2025 рр.). URL: https://bdpu.org.ua/wp-content/uploads/2022/08/Stratehiiia_BDPU.pdf(дата звернення 15.01.2024)

Стратегія розвитку освіти в Україні на 2022–2032 роки. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/opublikovano-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-na-2022-2032-roki(дата звернення 09.01.2024)

Указ Президента України «Про стратегію національно-патріотичного виховання». URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286/2019#Text(дата звернення 09.01.2024)

Цілі сталого розвитку. URL: https://bdpu.org.ua/tsili-staloho-rozvytku/https://bdpu.org.ua/tsili-staloho-rozvytku/(дата звернення 09.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06