ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ МОЛОДШИХ БАКАЛАВРІВ ДО РІШЕННЯ ЗАДАЧ РОБОТИ АВТОМАТИЧНИХ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-1-146-159

Ключові слова:

професійна підготовка, бакалавр-енергетик, сенсори, автоматичні системи, передача даних.

Анотація

У статті розглянуто проблеми професійної підготовки майбутніх молодших бакалаврів до рішення задач автоматичних систем керування, та методи вирішення цих проблем за допомогою сучасних методик. Висвітлено сучасний рівень розвитку одного з напрямків електротехніки – автоматичних систем управління, зокрема – елементної бази радіокомпонентів, що застосовуються у багатьох пристроях автоматизації. Розглянуто компоненти автоматичних систем керування, їх інтерфейси, що застосовуються для обміну інформацією між пристроями, лінії зв'язку Наведено приклади застосування цих пристроїв. На підставі опису сформульовано проблему рівня навчання від поточного розвитку елементної бази пристроїв автоматизації, необхідності підвищення якості навчання, доведення до учнів більш сучасної інформації в галузі пристроїв автоматики, як у теоретико-методичному так і практичному рівні. Формулюється проблема майбутнього дослідження: необхідність посилення рівня підготовки майбутніх молодших бакалаврів з електротехніки щодо готовності до вирішення завдань у галузі роботи автоматичних систем керування. Визначений об'єкт дослідження: професійна підготовка майбутніх молодших бакалаврі, також визначена його ціль. Складено список завдань дослідження, його загальна гіпотеза, варіанти часткових гіпотез. Доведено, що здобувачі освіти коледжів повинні мати можливість здобути комплексну освіту, яка включає як теоретичну, так і практичну підготовку в галузі автоматичних систем керування, зокрема, досконально вивчити основні принципи роботи роботів, основи програмування, електротехніку, механіку та інші дисципліни, що дозволить наблизити якість отримуваних знань до сучасних вимог. Описано конструкцію та технічні параметри стенда для демонстрації роботи датчиків та виконавчих пристроїв автоматизації, а також ліній зв'язку між датчиками та виконавчими пристроями, на основі поширеного мікроконтролера виробництва ST Microelectronics. Також описані можливі варіанти застосування даного стенду (приблизний лабораторний практикум) у процесі навчання молодших бакалаврів.

Посилання

Алєксєєва Г. М. Сутність і структура готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ : БДПУ, 2012. № 2. С. 9–14. URL : http://bdpu.org/sites/bdpu.org/files/foipt/stat_Alekseeva_8.pdf (дата звернення: 09.03.2024).

Алєксєєва Г. М. Формування готовності майбутніх соціальних педагогів до застосування комп’ютерних технологій у професійній діяльності : монографія. Донецьк : ЛАНДОН-ХХI, 2014. 269 с.

Бєляєва А. П. та ін. Дуальна система професійної освіти: за та проти. Постановка та обґрунтування актуальності проблеми. За всіх часів приходить такий момент, коли в системі освіти виникає питання, а як учити далі? Наукові записки / Ред. кол.: ВФ Черкасов, ВВ Радул, НС Савченко та ін. Вип. 188. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. 256 с.

Биков В. Ю. Інформатизація системи професійно-технічної освіти і сучасні підходи до підготовки кваліфікованих робітників для ІКТ-індустрії [Електронний ресурс]. П’яті міжнародні наукові читання, присвячені пам’яті академіка С.Я.Батишева. 2011. С. 124–139.

Васянович Г., Онищенко В. Дидактичні засади професійної освіти у контексті фундаментальних педагогічних теорій. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2013. №. 6. С. 9–34.

Гершунський Б. С. та ін. Теоретичні засади формування системи неперервної професійної освіти вчителів інформатики. Редакційна колегія. 2012. С. 385.

Гриженко В. В., Барбінов В. В. Електронний контент як засіб підвищення ефективності професійної підготовки кваліфікованих робітників. Редакційна колегія. 2021. С.106–110.

Гуревич Р. С. Мобільне навчання – нова технологія професійної освіти ХХІ століття. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2012. №. 20. С. 113–119.

Дубасенюк О.А., Антонова О.Є., Вітвицька С.С., Сидорчук Н.Г., Спірін О.М., Якса Н. В. та ін. Професійно-педагогічна освіта: сучасні концептуальні моделі та тенденції розвитку: Монографія / За заг. ред. проф. О.А. Дубасенюк: Вид. 2-е, доп. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2008. 380 с.

Жалдак М. І. Проблеми інформатизації навчального процесу в середніх і вищих навчальних закладах. Комп'ютер у школі та сім'ї. 2013. №. 3. С. 8–15.

Карташова Л. Інформаційно-освітнє середовище системи професійно-технічної освіти: проблеми та перспективи. Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка. 2015. №. 9. С. 72–77.

Конспект лекцій з дисципліни «Теорія автоматичного управління» для здобувачів освітнього ступеня «бакалавр» зі спеціальності 151 Автоматизація та комп`ютерно-інтегровані технології денної форми навчання [Електронний ресурс]. [Упорядник Я. В. Корпань]; МОН України, Черкаський державний технологічний університет. Черкаси: ЧДТУ, 2019. 124 с.

Литвин А. В., Бобко В. М. Можливості інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці кваліфікованих робітників. Методичний вісник. 2012. Т. 2. С. 4–11.

Лук'янова Л. Концепція освіти дорослих в Україні. Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи. 2011. №. 3 (1). С. 8–16.

Мельничук Ю., Сокотов Ю., Погрібняк М. Роль ІКТ у підготовці здобувачів професійної освіти. Перспективи та інновації науки. 2022. №. 4 (9). С.12–21

Ничкало Н. Г. Професійна педагогіка і педагогіка праці: проблеми взаємозв'язку в умовах ринкової економіки. 2010.

Петров О. Організація навчального процесу у закладах професійної (професійно-технічної) освіти за допомогою засобів ІКТ. Profesional development of personality: problems and perspectives. 2021. С. 162.

Радкевич В. О. Організація досліджень проблем теорії та практики професійної освіти наукової спадщини СЯ Батишева. Нові технології навчання. 2008. №. 51. С. 18–24.

Скульська В. Є. Сучасні підходи до проблеми наукового супроводу професійної освіти і навчання в Україні. 2010.

Струтинська О.В. Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів інформатики до навчання освітньої робототехніки в закладах середньої освіти: монографія. Київ. Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова. 2020. 505 с

Якубовська М. Культурологічна парадигма у науковій спадщині ІА Зязюна. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2015. №. 1-2. С. 189–199.

Frank L. Industrial Automation: Hands On. USA, New York City : McGraw-Hill Education. 2013.

Groover M. P. Fundamentals of Modern Manufacturing : Materials, Processes, and Systems 4th Edition. USA, Hoboken, NJ : Wiley. 2010.

Lyshevski S. E. Electromechanical Systems and Devices. 1st Edition. USA, Boca Raton, FL : CRC Press. 2008.

Morze N., Strutynska O., Umryk M. Освітня робототехніка як перспективний напрям розвитку STEM-освіти. OpenEdu, 2018. Вип. 5, с. 178–187.

Morze N., Boiko M. Dziuba S. ч Формування ключових і предметних компетентностей учнів робототехнічними засобами STEM-освіти. Information Technologies and Learning Tools. 2018. 65. 37. https://doi.org/10.33407/itlt.v65i3.2041.

Shchetynina O., Horbatiuk L., Alieksieieva H., Kravchenko N. Implementation of the kanban methodology in the teaching of web technologies for senior students. Modern technologies for solving actual society's problems. Katowice School of Technology. Monograph. Publishing House of Katowice School of Technology, 2022. Р. 171–180. https://doi.org/10.54264/M016

STMicroelectronics (2023) Company Information – STMicroelectronics. Retrieved from: https://www.st.com/content/st_com/en/about/st_company_information/who-we-are.html (дата звернення: 18.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06