ОГЛЯД КРИСТАЛОГРАФІЧНИХ БАЗ ДАНИХ ДЛЯ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ НАНОМАТЕРІАЛОЗНАВСТВА В УМОВАХ АСИНХРОННОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-1-171-188

Ключові слова:

наноматеріалознавча освіта, кристалографічні бази даних, асинхронне навчання, синхронне навчання, засоби цифрової освіти, Україна, освітні технології, Materials Project, CCDC, COD, ICSD.

Анотація

Ця стаття присвячена дослідженню кристалографічних баз даних як транс- формаційних ресурсів для наукової освіти з наноматеріалів, зосереджуючись на унікальних викликах і можливостях в Україні. Серед освітнього середовища, що розвивається, яке все більше вимагає гнучкості та стійкості, це дослідження під- креслює критичну роль цифрових інструментів у сприянні синхронним і асинхрон- ним форматам навчання. Ретельно проаналізувавши чотири відомі кристалогра- фічні бази даних — The Cambridge Crystallographic Data Centre, the Crystallography Open Database, the Inorganic Crystal Structure Database, and the Materials Project — дослідження пропонує комплексну оцінку на основі кількох критичних критері- їв: доступність та інтерфейс користувача, насиченість і актуальність змісту, потенціал для інтеграції в освітні програми, підтримка досліджень та інновацій, а також міркування щодо вартості та ліцензування. За допомогою цих критеріїв стаття представляє проникливий порівняльний аналіз, виявляючи сильні сторо- ни кожної бази даних і області, які потребують покращення в підтримці освітніх зусиль у галузі науки про наноматеріали. Основною темою дослідження є приклад завдання, створений з використанням бази даних Materials Project, який має на меті проілюструвати практичне застосування цих ресурсів у контексті асинхронного навчання. Цей приклад служить посібником для викладачів, які прагнуть включити цифрові інструменти в свої навчальні програми, і як модель для залучення сту- дентів до практичного дослідницького навчання. Кульмінацією цього дослідження є дискусія, яка підкреслює нагальну потребу в розробці адаптованих освітніх фор- матів в Україні, висвітлюючи значну прогалину в спеціалізованих методах навчання для початківців вчених у галузі наноматеріалів. Стаття завершується страте- гічними рекомендаціями щодо ефективного використання кристалографічних баз даних в навчальних закладах, виступаючи за їх інтеграцію як засіб для збагачення наукової освіти з наноматеріалів. Таким чином, йдеться про те, що такі цифрові ресурси є незамінними для забезпечення майбутніх спеціалістів знаннями та нави- чками, необхідними для інновацій, сприяючи таким чином технологічному прогресу та конкурентоспроможності України на світовій арені.

Посилання

Bohdanov, I., Kovachov, S., Tsybuliak, N., Lopatina, H., Popova, A., Suchikova, Y. Resilience in Wartime Research: Case of Anticrisis Management at a Ukrainian University. 2023 IEEE 18th International Conference on Computer Science and Information Technologies (CSIT). 2023. IEEE. URL: https://doi.org/10.1109/csit61576.2023.10324134

Kovachov, S., Bohdanov, I., Suchikova, Y. Nano or Na-No? Ukraine’s crisis of opportunity in nanotechnology education. Industry and Higher Education. 2023. URL: https://doi.org/10.1177/09504222231209259

Khrypunov, G., Vambol, S., Deyneko, N., Sychikova, Y. Increasing the efficiency of film solar cells based on cadmium telluride. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2016. Vol. 6, no. 5 (84), Pp. 12–18. URL: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2016.85617

Hurenko, O., Bohdanov, I., Tsybuliak, N., Lopatina, H., Suchikova, Y., Popova, A. Development of an Inclusive Educational Environment in Higher Education Institutions: A Project Approach Using IDEF0. 2023 IEEE 18th International Conference on Computer Science and Information Technologies (CSIT). 2023. IEEE. URL: https://doi.org/10.1109/csit61576.2023.10324022

Peregudova, V. People learn fastest on the barricades: Science at war. Management in Education. 2023. URL: https://doi.org/10.1177/08920206231188018

Popova, A., Kovachov, S., Lopatina, H., Tsybuliak, N., Suchikova, Y., Bohdanov, I. High-Quality Digital Bichronous Education for Nanoengineers During the War in Ukraine: Does Technology Knowledge Matter? 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES). 2023. IEEE. URL: https://doi.org/10.1109/mees61502.2023.10402460

Suchikova, Y., Bohdanov, I., Kovachov, S., Bardus, I., Lazarenko, A., Shishkin, G. Training of the Future Nanoscale Engineers: Methods for Selecting Efficient Solutions in the Nanostructures Synthesis. 2021 IEEE 3rd Ukraine Conference on Electrical and Computer Engineering (UKRCON). 2021. IEEE. URL: https://doi.org/10.1109/ukrcon53503.2021.9575745

Suchikova, Y. A year of war. Science. 2023. Vol. 379, no. 6634, Pp. 850. URL: https://doi.org/10.1126/science.adh2108

Suchikova, Y., Shishkin, G., Bardus, I., Bohdanov, I., Skurska, M., Starostenko, K. Training Prospective Nanotechnologists to Select Optimum Solutions for the Nanostructures Synthesis Using the Analytic Hierarchy Process. TEM Journal. 2021. Pp. 1796–1802. URL: https://doi.org/10.18421/tem104-42

Tsybuliak, N., Suchikova, Y., Gurenko, O., Lopatina, H., Kovachov, S., Bohdanov, I. Ukrainian universities at the time of war: From occupation to temporary relocation. Torture Journal. 2023. Vol. 33, no. 3, Pp. 39–64. URL: https://doi.org/10.7146/torture.v33i3.136256

Tsybuliak, N., Popova, A., Lopatina, H., Suchikova, Y., Kovachov, S., Popov, F. Everything is Just Beginning: ChatGPT in the Educational and Scientific Space of Ukrainian Universities. In 2023 IEEE 5th International Conference on Modern Electrical and Energy System (MEES). 2023. IEEE. URL: https://doi.org/10.1109/mees61502.2023.10402441

Vambol, S., Bogdanov, I., Vambol, V., Kondratenko, O., Hurenko, O., Onishchenko, S. Research into regularities of pore formation on the surface of semiconductors. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2017. Vol. 3, no. 5 (87), Pp. 37–44. URL: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.104039

Vambol, S., Vambol, V., Deyneko, N. Analysis of the ways to provide ecological safety for the products of nanotechnologies throughout their life cycle. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2017. Vol. 1, no. 10 (85), Pp. 27–36. URL: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2017.85847

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06