ВИКОРИСТАННЯ МЕДІАОСВІТНІХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ЗАДАЧ ЕКОНОМІЧНОГО ЗМІСТУ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-2-197-211

Ключові слова:

активізація пізнавальної діяльності, медіаосвітні технології, задачі економічного змісту, освітній процес, уроки математики

Анотація

Стаття присвячена дослідженню використання медіаосвітніх технологій при викладанні задач економічного змісту на уроках математики. Розвиток компетентної особистості є одним з ключових завдань сучасної освіти, а роль вчителя у цьому процесі надзвичайно важлива. Ось декілька способів, якими вчителі можуть сприяти цьому, стимулювання інтересу до навчання, тобто вчителі повинні заохочувати учнів до цікавого вивчення матеріалу, використовуючи різноманітні методи та медіаосвітні технології, що сприяють зацікавленості та мотивації; активна участь учнів у освітньому процесі, тобто вчителі повинні організовувати такі уроки, де кожен учень бере активну участь, відчуваючи свою важливість та внесок у навчання; сприяння самостійному навчанню та розвитку, тобто вчителі можуть створювати умови для самостійного вивчення та дослідницької діяльності учнів, надихаючи їх на пошук нових знань та розв’язання складних задач. Отже, вчителі відіграють ключову роль у розвитку компетентної особистості учнів, створюючи стимулююче та сприятливе освітнє середовище, яке сприяє саморозвитку, самоорганізації та самовихованню. Мета дослідження – дослідити вплив медіаосвітніх технологій на уроках математики при викладанні задач економічного змісту, щоб підвищити активізації пізнавальної діяльності учнів. Пріоритетним завданням сьогодні стоїть підвищення фінансової та економічної грамотності, що найкраще реалізовувати ще у школі через розв’язування математичних задач економічного змісту. Включення таких тем у шкільну програму допоможе молоді краще орієнтуватися в основних фінансових поняттях та розвивати навички управління особистими фінансами. Існують різні підходи, які можуть бути застосовані для покращення результатів освітнього процесу та стимулювання розвитку навчання учнів. В сучасній освіті найчастіше використовують інформаційно-комунікаційні технології, наприклад, медіаосвітні технології, які сприяють наочному усвідомленню математичних концепцій у контексті фінансової грамотності. 

Посилання

Бас С. В. Роль та місце системи прикладних задач економічного змісту у формуванні предметної математичної компетентності економіста. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. № 2 (28). С. 189–196.

Бурцева О. Г. Курс за вибором здобувачів освіти спеціальності 014. Середня освіта (Математика) «Медіаосвітні технології в професійній діяльності вчителя математики». 2-е вид., переробл. та допов. Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2021. 96 с.

Гук О. Ю. Задачі оптимізації фінансових ресурсів на факультативних заняттях в профільній школі (економічний профіль) / Олександр Юрійович Гук; науковий керівник – к. тех. наук, проф. Володимир Вікторович Корольський. – Кривий Ріг, 2021. 84 с.

Інфографіка. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%86%D0%BD%D1%84%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D1%84%D1%96%D0%BA%D0%B0 (дата звернення 21.06.24)

Кислюк О. О. Математика. Посібник для учнів 5–9 класів та вчителів. Шепе-

тівка, 2013. 50 с.

Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник/ Ред.-упор. В. Ф. Іванов,

О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. Київ: Центр вільної преси,

352 с.

Руденко В. М., Руденко Н. М. Математичні методи в психології: підручник /

В. М. Руденко, Н. М. Руденко. К. : Академ-видав, 2009. 384 с.

Ткач Ю. М. Задачі економічного змісту у шкільному курсі математики. Мето-

дичний посібник/Ю. М. Ткач. Чернігів:ЧОІППО. 2005. 68 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-17