ЦИФРОВИЙ СТОРІТЕЛІНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ РОЗВИТКУ СОЦІО-ЕМОЦІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-2-298-305

Ключові слова:

цифровий сторітелінг, соціально-емоційне навчання, соціально-емоційні компетентності, уроки англійської мови.

Анотація

Сучасне освітнє середовище активно інтегрує соціально-емоційне навчання (СЕН), щоб сприяти соціальній адаптації, етичній культурі та емоційному розвитку учнів. У цій статті розглядається метод цифрового сторітелінгу як інструмент формування соціально-емоційних компетентностей учнів під час занять з англійської мови. У статті розглядаються соціально-емоційні компетентності, відомі як CASEL5, якими є самоусвідомлення, саморегуляція, побудова стосунків, прийняття відповідальних рішень, соціальна свідомість. Водночас, аналіз чинних в Україні стандартів для базової і повної загальної середньої освіти (2011 і 2020 років) засвідчив продуктивність саме мовно-літературної освітньої галузі в інтеграції соціально-емоційного навчання, де використання методу сторітелінгу, зокрема цифрового, уможливлює формування ключових соціально-емоційних компетентностей учнів. Метод цифрового сторітелінгу впроваджуються через різні онлайн-платформи та відповідні завдання. Наприклад, створення коміксів постає як візуалізація комплексних історій, що допомагає учням вдосконалювати не лише СЕН компетентності, а й іншомовну комунікативну компетентність, креативність і цифрову грамотність. Цій меті сприяє також використання онлайн кубиків для сторітелінгу, емоджі. У статті також висвітлюються онлайн-книги з підтримкою штучного інтелекту як інструмент для соціально-емоційного навчання. Платформа Storybooks генерує онлайн-книги за запитом користувача. Згенеровані історії узгоджуються з темами соціально-емоційного навчання і наприкінці містять питання, що активізують обговорення серед учнів, таким чином спонукаючи їх до критичного мислення та роздумів. У дослідженні виявлено, що цифровий сторітелінг слугує для учнів потужним каналом для вираження емоцій, емпатії, вдосконалення етичних навичок та соціальної відповідальності. Цей метод розвиває конструктивний діалог, артикуляцію думок і переконань, а також візуалізацію універсальних цінностей і життєвого досвіду, а відтак сприяє цілісному розвитку соціально-емоційних компетентностей в учнів.

Посилання

Аналітичний огляд «Можливості для реалізації соціально-емоційного навчання в рамках реформи «Нова українська школа» / за заг. ред. Л. Гриневич, С. Калашнікової. Київ : «Видавнича група «Шкільний світ», 2021. 312 с.

Дослідження соціально-емоційних навичок учнів: відповіді організаторів. URL : https://sqe.gov.ua/doslidzhennya-socialno-emociynikh-nav/ (дата звернення: 10.08.2023)

Про проведення експерименту всеукраїнського рівня за темою «Організаційно-педагогічні умови формування в учнів м’яких навичок шляхом соціально-емоційного та етичного навчання» на базі закладів загальної середньої освіти України на листопад 2019 – грудень 2024 років : Наказ Міністерства освіти і науки України №1431 від 18.11.2019 р. URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/news/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/2019/11/19/1431-vid-18112019.pdf (дата звернення: 10.08.2023)

Салюк Б., Школа І. Цифровий сторітеллінг у навчанні англійської мови здобувачів вищої освіти. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 2. Бердянськ : БДПУ, 2022. С. 375–384.

Соціально-емоційне та етичне навчання. URL : https://www.edcamp.ua/seelukraine/ (дата звернення: 10.08.2023)

Catala А., Gijlers H., Visser I. Guidance in storytelling tables supports emotional development in kindergartners. Multimedia Tools and Applications. 2023. Vol. 82. P. 12907–12937. 7. Harnessing the Power of Storytelling in Social-Emotional Learning. URL : https://www.storybooks.app/blog/social-emotional-learning (дата звернення: 13.08.2023)

Koivula M., Turja L., Laakso M. Using the Storytelling Method to Hear Children’s Perspectives and Promote Their Social-Emotional Competence. Journal of Early Intervention. 2020. Vol. 42 (2). Р. 163–181.

What is the CASEL Framework? URL : https://casel.org/fundamentals-of-sel/what-is-the-casel-framework/ (дата звернення: 13.08.2023)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-07