ЦИФРОВИЙ СТОРІТЕЛІНГ У НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-375-384

Ключові слова:

метод, цифровий сторітелінг, вища освіта, комунікативна компетентність.

Анотація

Стаття присвячена методу цифрового сторітелінгу в навчанні іноземної (англійської) мови здобувачів закладів вищої освіти, застосування якого підвищує ефективність формування в них насамперед комунікативної компетентності, а також навичок співпраці, спілкування, креативності, цифрової грамотності, мотивує до навчання та сприяє більшій впевненості як користувачів іноземної мови. Авторки проводять аналіз наукових джерел та розглядають цифровий сторітелінг як інноваційний педагогічний метод, наголошуючи на його відповідності до контексту цифрової трансформації освіти і науки, задекларованої Міністерством освіти і науки України у 2021 році, а також відзначають його переваги з-поміж інших методів навчання. Зокрема, значне полегшення процесу сприйняття інформації молоддю з кліповим мисленням, адже візуалізація інформації привертає їх увагу та формує інтерес до тієї чи іншої теми або й дисципліни загалом, чим варто викладачам скористатися як при роботі в аудиторії, так і при дистанційному або змішаному навчанні. Зазначено, що цифровий сторітелінг варто використовувати, якщо необхідно пояснити складну навчальну інформацію, наприклад, деякі граматичні явища, специфічні для англійської мови, що полегшує їх розуміння не носіями мови. При імплементації цифрового сторітелінгу в освітній процес авторки статті рекомендують використовувати розмаїття інструментів, якими є інфографіка, скрайбінг, ментальна мапа, комікси та різні типи відео (експлейнери, анімації), інтерактивні презентації тощо. Вибір інструмента залежить від теми і цілей заняття, контенту, креативності та технічних навичок викладача або здобувача при активному навчанні. У статті також подано два приклади використання методу цифрового сторітелінгу, за допомогою інфографіки і анімації (є у вільному доступі в мережі інтернет, чи створити власні за допомогою відповідного софту, онлайн платформ, як-от Canva) задля формування граматичної компетентності здобувачів вищої освіти при вивченні теми Third Conditional.

Посилання

Маринченко Г. Сторітеллінг як інноваційний метод в українській педагогіці та його використання на уроках історії. Теорія та методика навчання суспільних дисциплін: науково-педагогічний журнал. 2019. Вип. 7. Суми: СумДПУ ім. А.С.Макаренка. С.10-13.

Освіторія. Добірка дистанційних шкіл. URL : https://osvitanow.org/dobirka-dystantsiinykh-shkil/ (дата звернення: 8.07.2022)

Панченко Л. Цифровий сторітелінг в освіті дорослих: бар’єри та шляхи їх подолання. Інформаційні технології і засоби навчання. 2020, Том 79, №5. С. 109-125.

Саєнко Н., Созикіна Г. Використання методу сторітеллінгу в навчанні іноземних мов студентів ЗВО. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т.Г. Шевченка. Серія: Педагогічні науки. 2020. Вип. 9 (165). С. 119-125.

Цифрова трансформація освіти і науки є однією з ключових цілей МОН на 2021 рік, – Сергій Шкарлет. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/cifrova- transformaciya-osviti-i-nauki-ye-odniyeyu-z-klyuchovih-cilej-mon-na-2021-rik-sergij-shkarlet (дата звернення: 8.07.2022)

Educational Uses of Digital Storytelling Survey. Table 7: The Reasons for Using Digital Storytelling with Students. 2011. URL: http://digitalstorytelling.coe.uh. edu/archive/survey/T7_Reasons.pdf (дата звернення: 9.07.2022)

Green Forest Journal. Граматика в картинках, розроблена викладачами Грін Форест. URL: https://greenforest.com.ua/projects/articles/visual-grammar (дата звернення: 9.07.2022)

Hessler Brooke, Lambert Joe. Threshold Concepts in Digital Storytelling: Naming What We Know About Storywork. Digital Storytelling in Higher Education: International Perspectives / ed. by Jamissen G., Hardy P., Nordkvelle Y., Pleasants H. Macmillan, 2017. Р. 19-35.

International Science Council: Annual Report 2020. URL: https://council.science/wp-content/uploads/2020/06/ISC-Annual-Report-2020-for-web-.pdf (дата звернення: 8.07.2022)

Smeda Najat, Dakich Eva, Sharda Nalin. The effectiveness of digital storytelling in the classrooms: a comprehensive study. Smart Learning Environments. 2014. URL : https://www.researchgate.net/publication/344889727_The_effectiveness_ of_digital_storytelling_in_the_classrooms_a_comprehensive_study (дата звернення: 9.07.2022)

Third Conditional. LearnEnglish Teens – British Council. URL: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/grammar/b1-b2-grammar/third-conditional (дата звернення: 9.07.2022)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-30