МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МАЙБУТНІХ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ КОМП’ЮТЕРНОГО ПРОФІЛЮ З ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-1-28-38

Ключові слова:

цифрові технології навчання, готовність до використання цифрових технологій навчання, особи з вадами слуху, інклюзивна освіта, професійно-технічна освіта.

Анотація

Проведене дослідження вирішує проблему підготовки учнів ПТЗО з особливими потребами до використання ЦТ у процесі вивчення інформатичних дисциплін в умовах використання ІІОС, проте не вичерпує проблеми підготовки майбутніх учителів до вивчення інформатичних дисциплін загалом. Задля реалізації завдань дослідження побудовано модель об’єкта, визначимо структуру і взаємозв’язки з іншими об’єктами і системами, виокремимо його особливості й характеристики. Перспективними бачимо такі наукові розвідки: підготовка вчителів використовувати ЦТ у процесі вивчення інформатичних дисциплін в умовах неформальної та інформальної освіти, в системах перепідготовки чи підвищення кваліфікації вчителів; розроблення цифрових ресурсів для розвитку навичок використання ЦТ у процесі вивчення інформатичних дисциплін; створення банку е-матеріалів вчителя для здійснення ним вивчення інформатичних дисциплін у віртуальному просторі. Модель відображає вимоги до підготовки учнів ПТЗО ВО спеціальності «Початкова освіта», оцінювання рівнів сформованості готовності до використання ІТ в інклюзивному навчанні, засоби діагностики рівня сформованості ІКТ-компетентності, процес підготовки до діяльності в умовах ІКОС. Пропонована модель складається з чотирьох основних блоків, які розкрито ґрунтовно. Через відсутність комплексного підходу до вирішення найважливішого соціального завдання – створення рівних можливостей для інвалідів у всіх сферах життя суспільства, в тому числі і у сфері освіти, шляхом забезпечення доступності фізичного, соціального, економічного та культурного оточення сформувалася ціла низка проблем. Для їх вирішення маємо забезпечити диференційований індивідуальний пакет супроводження процесу навчання в інтегрованих умовах з урахуванням освітніх можливостей і потреб учня з особливими потребами. Проведений аналіз результатів дослідження підтвердив ефективність педагогічних умов підготовки учнів ПТЗО з особливими потребами до використання ЦТ у процесі вивчення інформатичних дисциплін. Перспективними бачимо такі наукові розвідки: підготовка вчителів використовувати ЦТ у процесі вивчення інформатичних дисциплін в умовах неформальної та інформальної освіти, в системах перепідготовки чи підвищення кваліфікації вчителів; розроблення цифрових ресурсів для розвитку навичок використання ЦТ у процесі вивчення інформатичних дисциплін; створення банку е-матеріалів вчителя для здійснення ним вивчення інформатичних дисциплін у віртуальному просторі.

Посилання

Алехина С. Инклюзивное образование: иллюзия или реальность. Сибирский вестник специального образования. 2017. № 1 (19). С. 4–7.

Алєксєєва Г., Антоненко О., Жадан К., Лифенко М. Досвід використання засобів електронного навчання у інклюзивному освітньому ВНЗ. Фізико-математична освіта. 2018. № 4 (18), С. 17–25. DOI 10.31110/2413-1571-2018-018-4-003

Алєксєєва Г., Кортез Х. Використання засобів електронного навчання в умовах інклюзії ВНЗ. Наукові засади підготовки фахівців природничого, інженерно-педагогічного та технологічного напрямків. 2019. С. 145-148.

Давиденко Г. Теоретико-методичні засади організації інклюзивного навчання у вищих навчальних закладах країн Європейського Союзу : дис ... д-ра. пед. наук: 13.00.01. Київ, 2015. 435 с.

Єсіна В., Широбокова О., Маловічко О. Українська модель впровадження інклюзивної освіти. Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. 2021. № 2 (340), Ч. 2. С. 287–297.

Кривильова О. А. Проектування психолого-педагогічної підготовки майбутніх викладачів професійно-технічних навчальних закладів: автореф. дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Бердянський держ. пед. ун-т. Хмельницький: ХГПА, 2018. 37 с.

Степанюк К. І. Технологічно-проєктувальні уміння магістрів початкової освіти: оновлення змісту професійної підготовки. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ : БДПУ, 2020. С. 426-435

Таранченко О. Розвиток системи освіти осіб з порушеннями слуху в контексті поступу вітчизняної педагогічної науки та практики : [монографія]. Київ : ТОВ «Поліпром», 2013. 517 с.

Хоменко В. Г. Сучасний стан та тенденції професійної підготовки майбутніх інженерів-педагогів комп’ютерного профілю. Проблеми інженерно-педагогічної освіти : збірник наукових праць. Харків: УІПА, 2013. Вип. 40–41. С. 245–252.

Hurenko O., Alekseeva Н., Lopatina H., Kravchenko N. Use of computer typhlotecnologies and typhlodevices in inclusive educational space of university. Information Technologies and Learning Tools. 2017. № 61 (5), С. 61-75. DOI 10.33407/ITLT.V61I5.1782

Khomenko, V., Pavlenko, L., Pavlenko, M. and Khomenko, S. Cloud technologies in informational and methodological support of university students’independent study. Information Technologies and Learning Tools. 2020. 77 (3). Р. 223-239. https://doi.org/10.33407/itlt.v77i3.2941/.

Lavrik V., Cortez L., Alekseeva A., García G. T., Juarez P. G., Poblano J. Development of the CAD system for designing non-standard constructions from elastomers. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology. Vol 3, Issue 3, March. 2014. P. 10717-10726.

Ostenda A., Nestorenko T., Ostenda J. Practical education on a higher level in Poland: example of Katowice School of Technology. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки : зб. наук. пр. Вип. 1. Бердянськ : БДПУ, 2018. С. 186–190. DOI 10.31494/2412-9208-2018-1-1

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-05