ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕНЕРГЕТИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2412-9208-2024-2-49-57

Ключові слова:

професійна лексична компетентність, підготовка студентів немовних спеціальностей, іноземна мова (за професійним спрямуванням)

Анотація

Формування професійної лексичної компетентності майбутніх спеціалістів- енергетиків наразі обумовлено глобалізацією освітнього простору вищої освіти та необхідністю формування навичок комунікації з представниками інших країн. В умовах інтеграції України у світову економіку володіння англійською мовою стає критично важливим для фахівців енергетичної галузі. Формування навичок англомовної професійної комунікації сприяє особистісному професійному зростанню та саморозвитку. Дана стаття розглядає застосування контекстуального та тематичного підходів до формування лексичної компетентності майбутніх спеціалістів-енергетиків у процесі вивчення дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)», адже саме такі підходи допомагають майбутнім спеціалістам в енергетичній сфері не лише засвоїти професійну англомовну лексику, але й ефективно застосовувати її на практиці, що сприяє їхньому професійному розвитку та підвищенню конкурентоспроможності на ринку праці. Описано важливість інтеграції професійних лексичних термінів та кліше на заняттях. Наведено приклади автентичних навчальних матеріалів, які використовуються студентами для ознайомлення з новими лексичними термінами. Визначені основні інтерактивні платформи, які використовуються для створення навчального освітнього середовища в умовах дистанційного навчання, що сприяють подоланню бар’єрів в організації навчального процесі в дистанційному форматі. Особлива увага приділяється методам, які використовуються для організації професійної комунікації в онлайн режимі. Одним із ключових аспектів дослідження є принцип відбору навчального матеріалу та мультимедійних ресурсів, які сприяють мотивації вивчення даної дисципліни. У статті аналізуються результати досліджень з проблеми формування лексичної компетентності, наведено приклади завдань, лексичних термінів та кліше для комунікативних вправ, підкреслюється важливість використання автентичних навчальних матеріалів, технічної документації для формування професійної лексичної компетентності майбутніх спеціалістів-енергетиків. Висновки статті підкреслюють важливість традиційних та інноваційних методів навчання та постійного оновлення та адаптації навчальних матеріалів відповідно до сучасних вимог і тенденцій у викладанні дисципліни «Іноземна мова (за професійним спрямуванням)». 

Посилання

Канюк О. Розвиток іншомовної лексичної компетентності у студентів немовних спеціальностей за допомогою інтерактивних засобів навчання. Вісник науки та освіти. Серія: філологія, культура і мистецтво, історія та археологія, соціологія. 2023. Вип. 7. С. 467–479.

Лазаренко Т., Осьмачко С. Використання контекстного навчання в процесі вивчення іноземної мови у ЗВО. Педагогіка формування творчої особистості у вищій та загальноосвітній школах. 2021. Т. 2. № 75. С. 101–106.

Нашиванько О., Резунова В. Формування іншомовної лексичної компетентності студентів вищих медичних закладів освіти у процесі підготовки до складання ЄДКІ. Інноваційна педагогіка. 2023. Том 2. Випуск 62. С. 59–62.

Стрижак О. Розвиток іншомовної лексичної компетентності у студентів спеціальності «Туризм» із застосуванням інтерактивних засобів навчання. Моделювання компетентної професійної освіти в контексті євроінтеграції: монографія [Електронне видання] / кол. авт; за заг. ред. Проф. Н.П. Волкової. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2021. С. 261–276.

Усик Л., Чорна В., Петрухова О. Формування професійної компетентності студентів у процесі вивчення англійської мови за професійним спрямуванням. Український педагогічний журнал. 2021. Вип. 3. С. 51–57.

Чала Н., Ковальова І. Сучасні методи формування лексичної компетенції у студентів нефілологічних спеціальностей. Науковий вісник Льотної академії. Серія: Педагогічні науки : збірник наукових праць. – Кропивницький. 2020. Випуск 8. С. 215–221.

Ibbotson M. Professional English in Use. Engineering. 2009. Cambridge University Press.

Lehan V., Hodovanets N., Muravinova I., Litvinova M. Formation of lexical competence in foreign philology (English) students during online education. (2023) World Journal of English Language, 13 (4). P. 49–55.

Lekh O. Formation of lexical competence in high school students on the basis of periodicals. Journal of Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University. 2023.P. 29–36.

Lobanova S., Kovalchuk O., Melnychuk O., Zabiiaka I., Alyieva A., Kanonik N. Formation of Lexical Competence in Applicants for Education at Distance Learning (Experience of Foreign Scientists). 2023. World Journal of English Language, 13 (4), P. 49–55.

Professional English. Energy Saving: практикум / О. М. Акмалдінова, Г.О. Максимович, Т. В. Шульга – К.: НАУ, 2019. 83 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-17